gordan malić

Lažni trijumf: Kako je Zoran Milanović Hrvatsku vojsku iskoristio za PR

Share Button

Čak i provladini mediji potvrđuju da je parada organizirana kao hir premijera s ciljem da se Knin diskreditira kao pučko HDZ-ovsko slavlje i ustaški dernek

Gordan Malić komentirao je za Dnevnik Osječke TV medijske analize ovogodišnje proslave Oluje u Zagrebu i Kninu. Komentar prenosimo u cijelosti.

„Za vodeće hrvatske medije, a ne treba sumnjati da će se uskoro za njima povesti i vodeće anketarske agencije, premijer Zoran Milanović najveći je dobitnik ovogodišnjeg obilježavanja Oluje.

Okrugla obljetnica Oluje za veliku je većinu hrvatskih građana predstavljala nacionalnu svetkovinu, proslavu ratne pobjede i u ratu izborene slobode, a za manjinu bolno sjećanje na stradanja i etničke zločine. Ipak, sudeći po naslovnicama glavnih novinskih izdanja, ona je u prvom redu bila predizborni obračun i stranačko natjecanje.

Tko je i kada obilježavanje Oluje pretvorio u nadmetanje vodećih stranaka uoči izbora posve je jasno: premijer Zoran Milanović – odlukom o održavanju vojnog mimohoda u Zagrebu!

Tu ideju doslovno slijede i vodeći hrvatski dnevnici naslovima u kojima je SDP 4. kolovoza „trijumfirao nad HDZ-om“, a Milanović mimohodom „odnio pobjedu“ nad Karamarkom.

U njima se zagrebačka parada, na brzinu organizirani spektakl u slavu vojske i trenutne politike, uspoređuje s tradicionalnom proslavom Oluje u Kninu koja je istovremeno i komemoracija poginulim braniteljima.

Kninska proslava, po tom scenariju, nije nacionalna nego samo stranačka – HDZ-ovska.

Mediji su, zapravo, javnosti posredovali vladin spin kojeg se Milanović ne usudi izreći javno, jer je  krajnje licemjeran i u osnovi opravdava sve ranije kritike mimohoda.

U Orwellovom „novogovoru“ taj spin bi se mogao prevesti kao parola: „Jedinstvo je podjela! Podjela je jedinstvo!“

Čak i provladini mediji danas potvrđuju da je vojna parada organizirana kao hir aktualnog premijera s namjerom da se tradicionalna proslava u Kninu minorizira ili diskreditira kao pučko HDZ-ovsko slavlje i „ustaški dernek“. Vojska je upotrijebljena kao garancija uspješnog PR-a, jer je „nadstranačka“ i u narodu omiljena.

Upravo onako, kako je Hrvatsku podijelio na početku svog mandata, Milanović je to učinio i na samom kraju, a vodeći hrvatski dnevnici opet su poslužili kao medij vladinog tima za promociju i politički marketing.

No, dobro, recimo da je vojni mimohod doista prezentirao domoljublje, ozbiljnost i uspješnost Milanovićeve vlade i najavio pobjedu na izborima.

U čemu se ona ogleda?

Na vojnoj paradi u Zagrebu pored uzvanika na tribinama, nazočilo je približno 20 tisuća posjetitelja u Vukovarskoj i Savskoj ulici.

U milijunskom gradu kroz koji dnevno prođe desetak tisuća turista i nakon velike nacionalne kampanje, reklo bi se – mala posjećenost.

S druge strane, u Kninskoj franjevačkoj provinciji od 15 tisuća stanovnika okupilo se gotovo deset puta više obljetničara iz svih krajeva Hrvatske, ili šest-sedam puta više nazočnih nego na mimohodu u metropoli!

Govore li ovi omjeri u prilog tezi o trijumfu Milanovića ili možda suprotno od toga?  Gdje se onda dogodila Milanovićeva pobjeda?

U paralelnoj stvarnosti. Onoj koju kreiraju vodeći hrvatski mediji, analitičari i anketari,

Ranije su to činili za Sanadera i Josipovića, a sutra će za nekog drugog naručitelja. Političara koji trebaju upravo takvu stvarnost u Hrvatskoj ne manjka. Zapravo, sve manje je onih koji u njoj ne žive. Oni su najveći dobitnici.“ – zaključio je Gordan Malić u komentaru za Osječku TV.

Autor: direktno.hr


Komentari
Share Button
-->