HSP VUKOVAR: Zašto Crnogorac želi srpske škole u hrvatskom Podunavlju?

15 ožujka, 2016 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

OSNOVNA škola u Bršadinu je jedna od hrvatskih škola u kojima se nastava izvodi paralelno na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu i na jeziku srpske nacionalne manjine i njihovom pismu.



Ovakav status OŠ Bršadin koji je određen Statutom škole očigledno smeta Zajedničkom vijeću općina, neformalnom udruženju općina na istoku Hrvatske u kojima većinu čini srpska nacionalna manjina, što se vidi i iz zadnjeg izdanja njihova biltena Izvor.

Njima i njihovu predsjedniku Draganu Crnogorcu, potpredsjedniku SDSS-a želja je i htijenje promijeniti Statut škole i od nje napraviti još jednu školu u kojoj bi se učilo isključivo na njihovom jeziku i njihovom pismu (ćirilici).

Sadašnje odredbe Statuta škole kaže da se „Nastava se izvodi na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, a za pripadnike srpske nacionalne manjine po modelu A – cjelokupna nastava se izvodi na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu“, što Crnogorac i njegova ekipa svojski žele promijeniti.

Pri tome ne vodeći računa da u tim mjestima i školama postoje i djeca većinskog hrvatskog naroda koja bi u “srpskim” školama, za koje se zalaže Crnogorac, bila na određeni način manjina, pa bi opet imali SLUČAJ JAGODNJAK iz Osječko baranjske županije kada se nešto slično pokušalo napraviti u toj baranjskoj općini.

Hrvatska stranka prava osuđuje inicijativu Dragana Crnogorca i Zajedničkog vijeće općina za registriranje srpskih škola i poziva Ministarstvo znanosti da se dobro ispita situacija po pitanju statuta i registriranja srpskih škola.

Pozivamo sve relevantne institucije preventivno spriječe moguće štetne događaje i posljedice koje nose sa sobom. Nadalje, ne smije se ponoviti „slučaj Jagodnjak“ gdje su djeca Hrvati u svojoj državi morali jedno vrijeme  učiti na pismu i jeziku koji nije njihov. To nije dopustivo.

Vinko Jozić/ HSP Vukovar


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->