Žana Alpeza: Grijesi tehnologije i 10 vrsta likova s kojima se družite na facebooku

17 listopada, 2017 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Grijeh tehnologije za mene nije znanstvena metoda, više je komercijala i markleting. Koliko got gledali na novu tehnologiju kao na nešto što nam olakšava, pospješuje, obrazuje, a ujedno i iskrivljuje i pravi ogromne probleme itd. ..mi smo ti koji moramo razgraničitio što i dokle na ići??



PIŠE: Žana Alpeza

U ovome članku ću predstaviti profile „ličnosti“ onih koji su najčešće na društenoj mreži „facebook“..

Sve u životu možemo gledati sa dvije strane ( dobra i loša), isto u ovoj situaciji, bez ikakvog nametanja, bez prisile, itd..smo sami odlučili da se uključimo u ovu društvenu globalnu mrežu što nam kroji naš život, našu svakodnavnicu. Kao individua osobno meni je ovo „alat“ , jer facebook je alat pomoću kojega komuniciramo, objavljujemo, komentiramo, itd svoj život bez obzira na koji načinu ga prezentirali..

Kao malo dublje razmislim, mislim da smo nauku ili ovaj „znanstveni alat“ predstavili kao skup „postupaka i konvencija“, kojke smo tokom stoljeća razvili/jali  kako bismo se borili protiv svoje izrazito ljudske sklonosti da se „samoobmanjujemo“,pa smo sve to razvili u cilju nečeg višeg nego što li je naša emotivna ili čak i intelektualna „udobnost“…

Ali ovdje neću puno koristiti terminologiju „knjiškog/ stručnog“ izražavanja, kao u prethodnoj rečenici, već idemo da vidimo tko je to sve danas sa nama komuncirao,s kime smo se družili preko društvnog alata zvanog „facebook“/

U dolje navedenim primjerima su najčešći tipova osoba profila na Facebook-u//: Donosim i više pa naoružajte se strpljenjem (možda nešto i naučimo) 

Akademski intelektualci na Fejsu

Ovoj skupini ličnosti pripada malen broj na Fejsu, no oni kažu kako imaju „ciljanu publiku“ pa onda objavljivaju neke tekstove, >Boga pitaj ima li im kraja….(a tek koliko su dosadni)  No, pošto su oni akademski obrazovani, pa gdje će oni svako malo da ulaze na Fejs, to su tipovi ličnosti koji imaju svoje „Pomno odabrane prijatelje“,..zapamtite ovo…a ti „pomno odabrani prijatelji“ su beskičmenjaci koji „neškolovanim“ dupeuvlakačkim- idiotima prodavaju svoje planove, biznis ideje, i ostala sranja koja prolaze kod jadnih ljudi…Ali oni imaju svoje titule jebo te, kako ćeš ti sad reči da oni „ništa ne znaju“…

Ti isti intelektualci (čast zaista pravim ljudima intelektualcima), šuljaju se pomno da vide, jeli im tko lajkao, prokomentirao itd…

A kao ovamo dodju i kroz svoje šuplje dnevne priče govore kako je Fejsbuk (ovako oni pišu), jer jedva i da znaju da tipkaju…za sponzoruše, besposlene, za idiote,otpad itd…a ustvari najveći idioti su oni 

Kolekcionari lajkova

Ovo su promišljeni igrači koji svoje statuse postavljaju po sustavu “triput mjeri, jednom sijeci”. Sve što ovi ljudi rade usmjereno je na prikupljanje što većeg broja lajkova i komentara. U kafiću ove osobe nekoliko puta odlaze do WC-a “na duže” kako bi tamo provjerili preko mobilnog koliko ljudi je lajkalo njihov posljednji status, a sve to pod izgovorom “nešto me muči ona šnicla koju sam danas pojeo”. Po mome mišljenju jako mnogo vremena provode u potrazi za „nečim“?? Što im predstavlja u dubini indvidue to je ipak pitanje za stručnjaka …poslije pregleda svojega zida ako vide „za njih“ da je dovoljan broj lajkova i komentara osječaju se bolje, opuštenije, ispunjenije…Dokle!!!!

Lajkeri svega i svačega

Ova živa bića pružaju znanosti odgovor na jednu od najvećih misterija svemira: “Koji moroni se učlanjuju u sve one debilne grupe?”. Zaista, kada ste pomislili da više nitko ne vjeruje u Djeda Mraza, pojavi vam se u statusu da je dotična osoba lajkala stranicu “…..na stranicu od neke pjevačice/pjavača koja ima novoga frajera ,ili ne daj Bože da je snimila jbg porno uradak??

Zajedničko za ovaj tip ličnosti je dvocifreni koeficijent inteligencije, i teleći pogled na svim slikama.

Istina da ova ličnost osobe na Fejsu po meni ili su zaista pileći „mozgovi“ ili nemaju ničega pametnijega da rade…javite se treba meni volontera!!!!!!!!!!!!!!Uvijek“““ to uraditii ćete dobro djelo za Čovječanstvo!!

Okorjeli tragači

Vječno pod tenzijom u potrazi za istinom, ova osoba će vrlo ozbiljno shvatiti vaš svaki sarkastični status, čak i kada iza njega stoji smajli sa dvadeset zagrada. Na status “Od sutra postajem sponzoruša, bogate dide javite se”, odgovorit će sa “kako te nije sramota da to radiš”. Ako napišete “ubit ću se”, odmah vas zamišljaju kako visite sa lustera i zovu vas panično telefonom.

Vidite za koliko promijeni „mišljenje“ brzinom svjetlosne godin, ustvari ovaj profila osoba koje su na Fejs-u.za mene i nisu toliko opaki ili naopaki kao u drugim profilima ,ustvari bezopasni su…Pošto tragaju za istinom put je to dalek,kada sve stići….??

Pokazatelji i smjerokazi

Ne znate gdje ćete večeras? Ne brinite, tu je vaš prijatelj, dežurni event organizator, koji vas je po stoti put pozvao na žurku anonimnog post-pank-rok benda u djedovom podrumu, ili pak na veliku proslavu deset godina nečega u gradu koji je 80 kilometara daleko. Čak i kada su svi na vas zaboravili, tu je ova osoba da vas još jednom podsjeti na večerašnju propast od tuluma za koju je “ostalo jako malo karata, zato požurite”.

Posebna kategorija event promotora su lovci na rezervacije. Za razliku od običnih promotora koji vas muče da slušate kako sviraju njihovi frendovi iz ulaza, ovi jastrebovi patroliraju nebom Fejsa kako bi na zemlji uočili svoj plijen – miševe kojima će uvaliti rezervacije za neki od “elitnih” klubova, a sve to kako bi im gazda udijelio koju crkavicu od vaše mukom iznuđene rezervacije.

Krasne mame

Ovakve gospodične///gospođe nas neprestano bombardiraju slikama, prvo svojih stomaka koji sve više rastu i bebinih ultrazvuka, potom prvih 1 dan pa 2,3,4,5,6.. dana i tako sve preko prvog zuba i puženja i hodanja…Ovaj dio objava osobno mi se svidja kod majki,iz razloga što razmjenjuju iskustva, ipak je roditeljstvo golem i težak posao…

Ali ne postoje samo „krasne mame“ ,ima i onih koje tu titulu promoviraju ili traže nešto drugačije,unatoč svom “anđelčiču” one koriste svaki trenutak muževe odsutnosti da bi se dopisivale i viđale s drugim muškarcima.

Prijateljica – Ljepilo za sve

Drage cure, želite da se prikažete zgodne, a glupo vam je da same sebe hvalite? Rješenje je “prijateljica PR manager”. Svaka djevojka koja drži do sebe na svom profilu ima bar nekoliko ovih osoba. To su djevojke koje će svaku vašu sliku prokomentirati sa “ajoj mačko mnogo si mi slatkica na owoj slichici voli te tvoja pusica fufica ♥♥♥” ili “plawushice ovdje si mi extra znachi wrh wrhova :* :* :*”, čak i one fotke na kojima ste mrtve pijane u klubu sa flekom od blica posred čela.

Osim hvaljenja vaših fotografija ove osobe koriste sve druge načine da vas učine najpoželjnijom curkom na Fejsu. Tu su nezaobilazni postovi na vaš Wall poput “jubavi, kada mi dojazis na kavvvu”, ili kačenje spotova poput “Ona je ljepša od noći” u kojima ste vi tagiran..

Ne može proći mimo nje ništa-…..a j…te pa nekada samo jedan post da je promašila pa to bi bio užas, pa tragično za nju,ali vi ste sigurni jer imate svoju prijateljicu macanu, nema teorije da budeš promašena …Ajoj vrh vrhova… 🙂

Ajme Frajera

Kao što neko drži profil sliku svog omiljenog junaka iz crtaća, muškarci pripadnici ove grupe stavili su kao profil sliku svoj automobil. Oni koji liče na nešto fotografirat će i sebe u automobilu, a ovi drugi će ostaviti fotografiju automobila bez vozača, ostavljajući tako napaljenim klinkama nadu da će iz auta izaći mega frajer mrkog pogleda sa trbušnjacima. Među ostalim fotografijama ove osobe nalazi se bezbroj slika u separeima elitnih klubova, sa neizostavnom flašom viskija u kanti, bjelom košuljom na kose pruge, i par djevojaka prekriženih butina sa crvenim očima.

Ajoj drage cure…vi čekate kad će kad će ta j…ena slika pa da ga vidite kako izlazi iz svog ljubimca automobila, e drage curke ne čekajte, živite život, idite sa društvom, prošetajte psa, volontirajte,

Lijepa i Poželjna

Cilj egzistencije na Fejsu za ove djevojke samo je jedan: biti lijepa i poželjna. Osnovni i primarni jedan i jedini je to cilj!!!!

S obzirom da su i vrapci na grani shvatili da fotke na bojleru u WC-u više ne prolaze, ove djevojke počele su od svojih sponzora (mama, tata, “tata”…) tražiti novac za profesionalne studijske fotografije. Naglasak na svim fotografijama je na dijelovima tijela koji su “za hvaljenje”. Ljepotice sa viškom kilograma predano koriste opciju “crop” u Photoshopu kako bi uklonile sa svojih fotografija sve što nije lice, a djevojke zmijskog tijela kojima je Bog podijelio loše karte za ljepotu stavit će fotografije sa plaže snimljene izdaleka i iz profila, kako bi faca bila što udaljenija a tijelo izazvalo povećan dotok krvi u penise gledatelja.

Pa gdje trošite novac od staraca za izradu jednu bolje slike drage curke…za koju godinu ste starije, mozda nešto naučite iz ovoga da je bilo bezvrijedno!!!!

Ali ne odnosi se ovdje na samo djevojke, sve vše mladića isto tako fotkaju najbolje dijelove tijela, mameći klinke i slično…ali ???

Veliki Einsteini

Nema teorije da prodje niti jedan dan a da ovaj tip ne postavi na svoj status bar jedan citat nekog uglednog nobelovca, znanstvenika ili slikara. Osim što su ovi citati u većini slučajeva potpuno izvan konteksta, zapažamo i praksu nepotpisivanja izvora. Zbilja, ukoliko napišete pametnu misao bez navodnika i bez imena autora, veliki broj vaših prijatelja može pomisliti da ste to sami smislili. Varijanta B je preuzimanje dobre rečenice koju je smislio i postavio u status netko od vaših prijatelja, uz obaveznu napomenu “jao ti si genije, moram ovo ukrasti :)” (sa smajlijem), koja vam automatski daje pravo da navedenu rečenicu koristite kao svoju.

No medjutim ovaj tip ličnosti na fejsu je za mene poprilično u redu, istina „copy paste“,ali ljudi kroz to i nauče puno toga,ne mora nužno značiti samo ono prepisano,i uglavnom su to tipovi koji su bezopasni…

Biznis Promo

Isto kao u gore navedenoj skupini profila ličnosti na Facebook-u spada i ova grupa .Zašto????

Ovi su ljudi koji kroz sebe/svoj posao, svoj prozvod pomno biraju vrijeme objave, pomno i precizno biraju svoj proizvod…kao da trguju na burzi pa znaju da je sredina tjedna najbolja za objave, vikednom ljudi imaju privatni život, znaju kada kiša pada odmah se stavlja objava ,jer je veći broj ljudi itd…ova skupina isto tako na Facebook-u koristi i sponzorirani oglas koji kada stavljaju točno znaju kako i koja publika će pratiti ,koje vrijeme, regija itd..Zaista prava komercijalna priča, u svojm postovima objavljivaju slike sa pretežno ozbiljnijim licima, elegantnošću i slično.

Ustvari ovaj tip ličnosti se dobro zna prodati….ako ne dosadi…:)


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->