Kreativna Europa i Urban Multimedia Festival

lipanj 16, 2015 maxportal
Share Button

Zaklada za poticanje partnerstva i razvoja civilnog te udruge Metamedij i Zona sudjelovale su na međunarodnom festivalu“In/visiblecities: Urban Multimedia Festival” koji se odvijao u  Goriziji i Trstu u Italiji te slovenskoj Novoj Gorici od 3. do 7. lipnja 2015. godine.



Nositelj projekta je talijanska udruga Quarantasettezeroquattro, a uz Zakladu te udruge Metamedij i Zonu kao partneri sudjeluju i: Puntozero Società Cooperativa iz Italije, Kulturno izobraževalno društvo PiNA Kopar , 198 Contemporary Artsand Learning iz Londona, Stichting Oddstream Nizozemska, Muzej novejše zgodovine Slovenije iz Ljubljane, Associazione Hommelette, Itinerari ArtiVisive, Istituto di Sociologia Internazionale di Gorizia iz Italije te slovenska općina Miren-Kostanjevica.

Projekt započet u rujnu 2014. traje do kraja prosinca 2015., a njegova ukupna vrijednost je 333.262  eura. Financiran je iz novog programa Europske unije naziva Kreativna Europa, te sufinanciran od strane regije Friuli Venezia Giulia, Općine Gorizia i organizacije AcegasApsAmga.

Kreativna Europa podupire europsku kinematografiju te kulturni i kreativni sektor s ciljem njihovog doprinosa održivom rastu i zapošljavanju. Predloženi proračun za razdoblje od 2014. do 2020. godine je 1.8 milijardi eura što je ujedno i najveća svjetska potpora za kulturne i kreativne industrije. Potpora će uključiti tisuće umjetnika, kulturnih profesionalaca i organizacija u izvedbenim i ostalim umjetnostima, oglašavanju, filmu, TV-u, glazbi, interdisciplinarnim umjetnostima, baštini i industriji video igara.

Zašto je Europi potreban ovaj program?

Prema europskim istraživanjima, kultura igra važnu ulogu u ekonomiji Europske unije gdje kulturne i kreativne industrije sudjeluju s ukupno 4.5% europskog BDP-a i čine 3.8% zaposlenih na europskoj razini (više od 8.5 milijuna radnih mjesta). Istraživanja su također pokazala da je u razdoblju od 2000. do 2007. godine zaposlenost u kulturnom i kreativnom sektoru rasla u prosjeku 3.5% godišnje. Kreativna Europa stoga odgovara na ove trendove strateškim pristupom i planom ulaganja s očekivanim najvećim učinkom.

O  “In/visiblecities: Urban Multimedia Festivalu”

Glavni događaj projekta bio je festival “In/visiblecities: Urban Multiedia Festival” koji je održan od 3. do 7. lipnja 2015. U tom periodu održalo se mnoštvo radionica, instalacija, javnih izvedbi i ostalih događanja te se diskutiralo i promišljalo o odnosima između multimedije i urbanog konteksta. Također, kroz festival su se povezali multimedijalni umjetnici iz cijele Europe kako bi istražili veze i odnose između vidljivih i nevidljivih gradova te će se promovirati mobilnost i vidljivost umjetnika u usponu. Ovo prvo festivalsko izdanje bilo je dijelom posvećeno promišljanju o “gradovima i velikom ratu”, te kako je rat utjecao na urbane prostore i stanovnike koji u njima žive.

Nakon festivala slijede spin-off aktivnosti u partnerskim zemljama – Hrvatskoj, Sloveniji, Nizozemskoj i Engleskoj s ciljem povećanja mobilnosti samih umjetnika i vidljivosti njihovih radova.

 

Maxportal/Foto: Zaklada za poticanje partnerstva 



Komentirajte kao i prije. Jednostavno se prijavite putem Facebook-a, Gmail-a ili Twittera.


Share Button