THE WINE INSTITUTE: Hrvati treći u svijetu po pijenju vina, ispred su samo dvije male zemlje

20 svibnja, 2016 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

THE WINE INSTITUTE je proveo istraživanje o godišnjoj konzumaciji vina prema zemljama, a ako ste mislili da su se u vrhu našle države poput Francuske i Italije, rezultati će vas prilično iznenaditi.



Naime, na vrhu liste su Vatikan i Andora, a prva veća zemlja na ljestvici je Hrvatska, koja je za dlaku pobijedila Sloveniju, a mjesto iza naših sjevernih susjeda smjestila se svjetska vinska velesila Francuska (42,51).

Svaki Hrvat, po podacima The Wine Institute u prosjeku godišnje popije 44,2 litre vina, a s obzirom na to da su Vatikan i Andora male države, može se zaključiti da su Hrvati najveći ‘vinoljupci’ u Europskoj uniji.

“Hrvatska vina sve više privlače pažnju svjetskih eksperata, a rijetka su u svijetu ona vina po kojima i restorani s tri Michelinove zvjezdice slažu svoje menije”, navodi se u istraživanju.

vino, hrvati, ljetciva

Da je među Hrvatima mnogo ljubitelja vina ne čudi s obzirom na to kakva se sjajna vina u Hrvatskoj proizvode i kakvi se bujni vinogradi njeguju. No, kada statistika pokaže da svaki Hrvat godišnje u prosjeku popije 44 litre vina, ipak se malo zateknemo.

Na listi su se još našle i Francuska, Portugal, Švicarska, Makedonija, Moldavija, Italija, Austrija, Grčka, Švedska i Njemačka te Urugvaj i Sjedinjenje Američke Države u kojoj je prosjek nešto više od 10 litara po osobi godišnje.

U Vatikanu, koji je daleko prvi na listi, svaka osoba godišnje popije 54,26 litara vina, ali ni Hrvatska puno ne zaostaje.

Sa svojih 130 autohtonih sorti grožđa, hrvatska vina su itekako zanimljiva međunarodnim vinskim stručnjacima, a dobivaju i sve više međunarodnih priznanja pa rezultati ovog istraživanja toliko i ne iznenađuju.

The Wine Institute, koji je proveo istraživanje, je kalifornijska organizacija vinara koja predstavlja više od tisuću vinarija iz te države.

MP/Foto: pupitres.hr


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->