Dražen Rajković član NO HRT-a: Radman je oštetio HRT za 1,1 milijardu kuna

ožujak 13, 2015 maxportal
Share Button

Da se glavni ravnatelj HRT-a potrudio savjesno obavljati posao RTV pretplata mogla je pasti s 80 na samo 66 kuna mjesečno



DRAŽEN RAJKOVIĆ, zamjenik predsjednika Nadzornog odbora HRT-a , uoči najavljenog razrješenja s dužnosti, obratio se priopćenjem u kojem upozorava na razloge blokade rada NO-a, ali i na sprječavanje otvaranja rasprave o poslovanju HRT-a i potencijalnoj šteti od više stotina milijuna kuna.

“Odgovorno tvrdim kako neprihvaćanje Izvješća o radu NO HRT-a u 2013. nije razlog podnošenja ostavke dvojice mojih uvaženih kolega i članova. Oni su podnijeli ostavke isključivo želeći pod svaku cijenu spriječiti da NO HRT-a na tri puta otkazivanoj sjednici raspravi više najavljenih točaka dnevnog reda u kojima se tretira izvjesna milijunska materijalna šteta za HRT te kršenje Zakona o HRT-u i drugih propisa”, navodi Rajković pozivajući se na intervju s Markom Ugarkovićem, bivšim članom Uprave HRT-a, objavljenim u tjedniku Novosti.radman

Radman je poništio dobre ugovore

U tom se intervjuu kaže kako je glavni ravnatelj HRT-a Goran Radman u prosincu 2012. retroaktivno poništio napore bivše uprave HRT-a da nastupi samostalno u pregovorima s Pay-TV operaterima o reemitiranju HRT-ovih programa na njihovim platformama. Umjesto izravnog nastupa, Radman je navodno sve vratio na staro i obnovio ugovor o zastupanju s EBU-om (European Broadcasting Union) kojeg u Hrvatskoj zastupa ZAMP.

Po procjeni na temelju Ugarkovićevih parametara, HRT je od Pay-TV operatera na ime reemitiranja programa u 2012. preko ZAMP-a naplatio samo 8,5 umjesto 45 milijuna kuna. U sljedeće tri godine (2013.-2015.) HRT po toj osnovi može naplatiti najviše 14 milijuna kuna, dok je po cjeniku napravljenom prije njegova dolaska mogao zaraditi više od 135 milijuna kuna, kazao je Ugarković.

Propustio zaraditi 960 milijuna kuna

“Kada bi se u bazu podataka HRT-a unijelo tih novih 250 tisuća pretplatnika, blagajna javnog RTV servisa svake bi godine bila bogatija za čak 240 milijuna kuna, što znači da je glavni ravnatelj HRT-a donio odluke kojima HRT u četiri godine (2012.-2015.) propušta ostvariti prihode od najmanje 960 milijuna kuna! Drugim riječima, da se glavni ravnatelj HRT-a potrudio savjesno obaviti svoju obavezu i steći 250 tisuća novih obveznika RTV pristojbe, ta bi naknada istog trenutka mogla pasti s 80 na samo 66 kuna mjesečno”, ističe Rajković.

Dodao je i da na temelju Ugarkovićeva intervjua nije teško izračunati kako se potencijalna šteta od odluke glavnog ravnatelja da HRT prema Pay-TV operaterima zastupa ZAMP penje na čak 1,12 milijardi kuna što su otprilike jednogodišnji prihodi od RTV pristojbe.

“Prema tome -ističe Rajković -osnovano se sumnja kako je Radman pritom prekršio dva propisa – odredbu Zakona o HRT-u o proceduri davanja punomoći za zastupanje te odredbe Statuta HRT-a o proceduri donošenja cjenika,” zaključuje Rajković u priopćenju.

Naglašava da je početkom veljače tražio od predsjednika NO-a Gotovca da sazove hitnu sjednicu na kojoj bi se raspravila ta točka dnevnog reda, ali do toga nije došlo jer se Gotovac na taj zahtjev oglušio.

Prozvani Viktor Gotovac samo je kratko poručio da je priča oko HRT-a što se njega tiče završena i da Rajkovićeve navode ne želi komentirati.

M. Marković
Foto: facebook/hrt



Komentari
Share Button