Denis Kuljiš: Laži Telegrama i Indexa o razgovoru Angele Merkel i Tomislava Karamarka

listopad 28, 2015 maxportal
Share Button

DANAS su Telegram i Index.hr skupa zaspinali Karamarkov predizborni posjet Angeli Merkel kao skandal tobožnjom njenom primjedbom da moraju nastaviti na njemačkom, jer on ne zna engleski. Što nije točno – nije to rekla i ona tako nešto ne bi nikad rekla, napisao je Denis Kuljiš na facebook profilu.



To je tipični milanovićevski kuhinjski spin – kao da mu se Zinka vratila na posao. Ili je našao novu. Ali, ono što je meni zanimljivo jest ovo – dobro, Telegram, ovisan je o Zoki, a izdavač se boji Karamarkova dolaska na vlast, radi ”Kamenskog” i još nekih stvari (zamalo je zbog toga bio uhapšen pod Kosoričnom vladom, ali su Josipović i Bajić to blokirali).

angela merkel, tomislav karamarko

Foto: hrt

No, otkud Index.hr u toj priči? Prvo smo vidjeli da je Matija osuđen na zatvor, pa je to preinačeno u društveno koristan rad. Index je kažnjen novčano u iznosu koji nije nikakao mogao platiti sa svojom cashflowom, a zatim uočavamo diskretno repozicioniranje i jednu Matijinu globtrotersku turneju po Južnoj Americi, Africi… Na sudu je dokazivao da nije vlasnik Indexa. A tko jest?

Znam da ih je Styrija uporno pokušavala kupiti, u doba Josipovića nudili su pola milijuna eura. Portal toliko ne vrijedi financijski, ali itekako vrijedi kad ti je nužan utjecaj…

Ovi izbori navode me na misao da je potrebno provesti opsežnu analizu političkog utjecaja na medije koji više ne ide uobičajenim, ”kampanjskim” dealovima političkih blokova s izdavačima te podmićivanjem urednika koji imaju utjecaja na dnevnu uređivačku politiku nadasve elektronskih medija.

Sad imamo jednu suptilnu kombinaciju prijetnji vlasti, djelovanja poreske uprave i represivnog aparata s aktivnošću u internetskim medijima, koji su postali glavno taktičko sredstvo neposredne političke borbe (što ne treba precjenjivati s obzirom na ukupni rezultat). Na njih su direktno nalinkani unajmljeni spin-masteri, što znači da elektronski mediji zahtijevaju opsežnu regulaciju uvođenjem izdavačke transparentnosti.

Kao prvo, vlada više ne smije plaćati ”nekomercijalne” medije koji zapravo služe kao rezonantna kutija za spin-mastere. Nije slučajno to što se u ovoj kampanji upravo t-portal, korporativni i komercijalni projekt, iskazao kao najobjektivniji i najpouzdaniji, pa sam ja, recimo, potpuno prešao s informiranja pregledom indexa na pregled tportala. Oni su deideologizirani, ne vrijeđaju dobar ukus, preruju sve što ima na sceni i prvi su na svakoj stvari, a jasno se vidi da tamo spin-masteri nemaju pristup…

Prvi korak uspjeha je kad postaneš medij za profesionalce, poslije dođe i publika. Za njih je najvažnije da ih ne kupi Styria, što tkođer pokušava, kao da nema dovoljno svojih portala. Mislim da bi vlasništvo trebalo biti istaknuto u glavi portala, kao i sve donacije koje sačinjavaju više od 10% godišnjeg prihoda. Reklame se vide, meni to nije problem. Odmah uočiš korelaciju, pa što?

Nisam još vidio plaćenićki medij koji financira Renault. Evo, i moje su novine danas žalosno nasjele na Zokin spin (na naslovnoj je fiktivno napredovanje na ljestvici Svjetske banke) a tportal je odmah bio tu s Velimirom Šonjom da štetu od tog lažljivog hvalisanja smanji.

Htio sam pisati jednu knjigu o Zoki – hvala bogu što nisam, it would be so yesterday tomorrow – ali sad mislim da bi zapravo o Zoki trebalo napisati jednu neautoriziranu, nije ona bez veze, Bijes Prvi, ili Bijes Drugi, pa ona je važnija pojava za naše medije nego Pavić (u tom zadnjem periodu od oko osam godina). Ali, prvo bih trebao obraditi Željka Malnara… Sad pišem novoga Tita. Ne znam kad ću stići. Naslov nisam još smislio, trebalo bi nekako parafrazirati ”Duh Llana Estacada”.

Denis Kuljiš/ Foto:Lokalec sl.



Komentirajte kao i prije. Jednostavno se prijavite putem Facebook-a, Gmail-a ili Twittera.


Share Button