PRESUDA: Index Matije Babića zbog povrede časti Vrdoljaku mora platiti 50.000 kuna

veljača 25, 2016 maxportal
Share Button

Općinski građanski sud u Zagrebu nepravomoćno je presudio da Index promocija, izdavač portala Index.hr, treba platiti Antunu Vrdoljaku 50.000 kuna zbog povrede časti, dostojanstva i ugleda u tekstu “Tito – Tuđman – Tito: Antun Vrdoljak napravio puni krug”, objavljenom u ožujku 2010.



Sud smatra da je Vrdoljaku tekstom pričinjena šteta jer je “opisan kao karijerist, nacionalist, rasist i osoba koja čini koruptivna kaznena djela, iako se protiv njega ne vodi nikakav postupak” te se portalu Index nalaže da u roku od 15 dana nakon pravomoćnosti objavi cijelu presudu bez komentara.

Vrdoljak je u tužbi tvrdio da mu je šteta bila nanesena već samim naslovom “Tito – Tuđman – Tito: Antun Vrdoljak napravio puni krug”, a naročito podnaslovima “Kako vjetar puše…” i “Čišćenje HRT-a od ‘Srba i komunjara’”.

U tužbi se spominju i sporni dijelovi teksta objavljenom na Indexu i to kako navika okretanja
“kako vjetar puše” za Vrdoljaka nije počela s Tuđmanom i HDZ-om.

Vrdoljak je u tužbi isticao i da ga se u spornom tekstu nedvosmisleno i jasno prozivalo kao kriminalca koji je “zamračio pet milijuna maraka kao ravnatelj HRT-a” koji je uz to bio i u “očitom sukobu interesa” dakle da je ponovno činio nešto krajnje nemoralno i protuzakonito.

Pozivajući se na navode da je “čistio Prisavlje od Srba i komunjara”, Vrdoljak je zaključio da ga se proziva za nacionalnu mržnju, netrpeljivost i etničko čišćenje te optužuje za totalitarnost i pozivanje na činjenje kaznenih djela navodeći da je za skupinu ljudi rekao “da ih treba izmlatiti do krvi”.

Vrdoljak je zaključio i da je u spornom tekstu prozivan za rasizam, što je ‘potkrijepljeno’ njegovim nikad izgovorenim rečenicama ili riječima izvučenima iz konteksta.

Svjedočeći na suđenju Vrdoljak je odbacio tvrdnje da je kao ravnatelj zaveo strahovladu na HRT-u.

“Točno je da sam rekao, a što bih i danas ponovio, da bi hrvatska nacionalna televizija treba biti katedrala duha”, rekao je Vrdoljak pojašnjavajući da je metaforički želio reći kako HRT treba biti scena afirmacije hrvatskog kulturnog dobra, odnosno sve ono što i piše u Zakonu o HRT-u. Dodao je da za njegova mandata niti jedan zaposlenik nije dobio otkaz iz političkih razloga, dok ih je nekoliko moralo otići zbog krađe.

Zastupnici Indexa osporavali su tužbu u cijelosti, navodeći da ukoliko je do povrede prava osobnosti Antuna Vrdoljaka uopće i došlo, takva povreda može biti posljedica brojnih drugih članaka u raznim novinama i glasilima, kao i posljedica čestih priloga na državnoj i privatnim televizijama, ali nikako posljedica samo spornog članka.

Autor spornog teksta Petar Vidov u svom je iskazu rekao da je informacije za pisanje crpio iz drugih novinskih članaka te da je vjerovao da su činjenice koje je napisao istinite, jer ih u protivnom ne bi ni objavio.

U sporu su o okolnostima Vrdoljakova upravljanja HRT-om svjedočili i novinari Aleksandar Milošević, Denis Latin i Branka Šesto koja je kazala da je u to vrijeme vladala atmosfera autocenzure. Prema njezinim riječima, kada je Antun Vrdoljak izjavio da će HRT biti katedrala hrvatskog duha, to je podrazumijevalo da nije dopušteno kritiziranje vlasti, a posebno kritiziranje predsjednika. Šesto je na upit što smatra da su bili stvarni razlozi zbog kojih je dobila otkaz, odgovorila da je politika HRT-a, na čijem je čelu bio Vrdoljak, bila da se riješi nepodobnih novinara.

MP/Hina/Foto:cropix



Komentari
Share Button