Robert Bosak: Kako SDP-ov PR-ovac Alex Braun lažnim anketama planira SDP dovesti do pobjede

30 rujna, 2015 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Da su se parlamentarni izbori u Hrvatskoj održali početkom svibnja HDZ bi dobio 30,8 posto, a SDP 23,7 posto glasova,bili su rezultati istraživanje CRO Demoskopa provedeno na 1300 ispitanika.



Robert Bosak, magistar političkih znanosti, tada je napisao tekst u kojem je rezultate te ankete nazvao novom taktikom SDP-a u kojoj se vidi da je kampanju SDP-a u preuzeo premijerov američki PR stručnjak Alexander Braun, a danas je aktualniji nego u svibnju.

“Brown i Kukuriku koalicija će kroz cijeli period do izbora pokušati održavati razliku između SDP-a i HDZ-a na najvećoj mogućoj od sedam posto, što je po Braunovoj teoriji dostižno.

Međutim, Braun se po prvi put susreće s jednom strankom koja ima sve hrvatske medije pod kontrolom. Interesantno je da on ide s taktikom urušavanja na mističnoj razini. Pokušat će smanjivati za jedan do jedan i pol posto rezultat HDZ-a kako bi u završnu utrku ušli s neriješenim rezultatom, a koji SDP-u daje prednost.

Agencija 2×1 komunikacije je kroz zadnja tri mjeseca ukazivala na to da SDP i njegov PR pokušavaju stvoriti imaginarne rezultate ostalih lijevih stranaka na hrvatskoj političkoj sceni, koji se kroz medije prikazuju kao Milanovićevi neprijatelji, a zapravo su daljnji partneri.

To se prvenstveno misli na Josipovića, Gabrića i OraH. Ako uzemo u obzir rezultate Ipsos pulsa, Promocije plus i ostalih agencija dolazimo do poražavajućeg podatka da ta nepostojeća lijeva koalicija sada ima prednost od desetak posto u odnosu na HDZ što je praktički nemoguće.

Na Josipoviću promašili i do 30 posto

Trebalo bi objasniti hrvatskoj javnosti kako je moguće da predsjednica Kolinda Grabar Kitarović ima popularnost od 30 posto, dok su sve druge relevantne agencije za prvih sto dana mandata bivšeg predsjednika Ive Josipovića njemu davale popularnost između 80 i 90 posto.

Pokušava li Kukuriku koalicija putem ovakvih anketa i procjena političkog rejtinga zavaditi HDZ i predsjednicu otvarajući pritom razna pitanja te raspirujući lažne informacije javnosti, jer na svako pitanje koje postave imaju već unaprijed smišljen odgovor? Način na koji rade ankete pokazuje relevantnost to jest točnost rezultata još od 2007. godine do sada.

Sve te ‘relevantne agencije’ moraju dokazati što je po njima točno obrađena anketa. Kako se čini te agencije cijelo vrijeme manipuliraju s načinom obrade podataka, a isto tako i rezultata iznoseći brojke koje odgovaraju samo njihovim naručiteljima.

Kako je pala Mirela Holy

Kada bi HRT i ostali mediji u Hrvatskoj imali obraza zapitali bi se nakon rezultata s prvim i drugim Europarlamentarnim izborima te izborima za predsjednika republike koliko vjerodostojnosti ima u rezultatima anketa razvikanih agencija koje iz mjeseca u mjesec manipuliraju javnost rezultatima, koji nemaju nikakve veze sa stvarnim stanjem. Na kojem uzorku oni rade i na koji način pokušavaju cijelu Hrvatsku svrstati u jednu izbornu jedinicu, a da pritom ne računaju dijasporu, kako desnu, tako i lijevu. Na osnovu čega dobivaju rezultat?

Promocija plus je CRO Demoskopom rezultate obradila uzimajući Hrvatsku kao jednu izbornu jedinicu što je nelogično. Ako je Hrvatska jedna izborna jedinica kako su došli do rezultata da je popularnost OraH prije samo 60 dana uz neke populističke poteze (sukob s ministrom Zmajlovićem, angažmanom oko crpljenja nafte iz Jadrana) pala za 11 do 13 posto? Kako je moguće da ako su unazad devet mjeseci radili ankete na području iste te jedinice dobiju rezultat da aktualni predsjednik ima podršku od 75 do 85 posto birača. Jesu li pogriješili, manipulirali ili jednostavno ne znaju.

Trebali bi dobiti i odgovor hrvatskih medija na pitanje na koji su način prezentirali Josipovićevu popularnost. Do prije samo četiri mjeseca on je imao 80 posto, a sada imaju obraza pokazivati da netko s takvom nekadašnjoj popularnosti ima jedva prelazak praga. Nikada se nije u razmjerima anketiranja pokazalo da netko tko ima prednost od 80 posto odjednom ima pet posto. Gdje je nestalo 70 do 75 posto?

Nelogičosti u anketama

Čisti primjer nastavka takve hajke, to jest manipulacije anketama, jest predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko, koji je u protekle tri godine otkada je na čelu HDZ-a imao šest uzastopnih pobjeda; od lokalnih, europarlamentarnih do predsjedničkih izbora. “Gore navedene agencije cijelo vrijeme pokušavaju održati jednu razliku i pokazati da je po anketama on najnepopularniji političar, dok same ankete pokazuju da HDZ sam ima od 32 do 35 posto.

U isto vrijeme SDP po njihovim anketama ima od 15 do 18 posto, a s druge strane imamo Milanovića, kao najneuspješnijeg premijera, koji ima popularnost od 30 i više posto. Trebaju nam objasniti i na koji su način radili anketu za bivšeg predsjednika Josipovića te kako rade popularnost ili nepopularnost određenog političara u Hrvatskoj kada im matematika ne ide baš najbolje.

Manipulacijom anketa kroz Josipovićevu kampanju agencije su same sebe dovele u nezavidan položaj, a isto rade s Milanovićem bez zdravih elemenata. Trebali bi nam napokon objasniti koliko plaćaju američki PR, to jest Browna, dok je istovremeno gospodin Milanović, kada je došao na vlast 2011. godine zabranio rad državnim tvrtkama sa stranim PR agencijama, dok mu sada manipulacija ostaje kao jedino i zadnje oružje za obračun s Karamarko i HDZ-om”, podsjeća Bosak.

Veliki porazi SDP-a

Upitno je kako je moguće da HDZ sada ima toliku oscilaciju, od 18 do 30 posto po anketama poznatih agencija, a nisu ništa loše napravili, dok je SDP uz sve neuspjele poteze trenutno na najmanjoj razlici. “Njihov plan je da s anketama približe HDZ i SDP tako da djeluje da su izjednačeni čime pokušavaju navući ljude.

Na čemu Kukuriku koalicija temelji svojih 23 posto, a na osnovu čega bi HDZ trebao biti zadovoljan sa 30 posto kada je jači. Gdje je nestao Orah? Čemu guranje HDZ-ovih koalicijskih partnera na 3,40 posto. Oni kada Hrvatsku koriste kao jednu izbornu jedinicu HDZ-u oduzimaju, a SDP-u dodaju. Zašto se sada na izborima za mjesne odbore nigdje ne pokazuju rezultati, kada je to pokazatelj stanja na terenu.

Možda i zato jer je SDP doživio teške poraze na terenu.

R. Bosak/foto:N1


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->