Smiljana Škugor: HINA je bila SDP-ov medijski servis, a ne nacionalna agencija

listopad 5, 2016 maxportal
Share Button

U EMISIJI Markov trg na Z1 televiziji gostovali su bivša ravnateljica Hine Smiljana Škugor Hrnčević i novinar portala Hrvatskog kulturnog vijeća Davor Dijanović.



Škugor Hrnčević je prošli tjedan dobila otkaz u Hini zbog otkrivanja afere tvrtke supruge bivšeg SDP-ova ministra Miranda Mrsića od 10,6 milijuna kuna HZZO-u. Uprava i ravnateljica Hine smatraju Škugor Hrnčević odgovornom za objavljivanje tog tekst u nekim medijima prije nedavnih izbora. HINA je, naime, sporni tekst o supruzi Miranda Mrsića objavila tek 20. rujna, dakle nakon izbora.

‘Službeno, dobila sam izvanredni otkaz, a to znači da nemam nikakva prava na burzi, dakle okrivljena sam da sam taj tekst o supruzi Miranda Mrsića, njenoj firmi i dugu prema HZZO-u, dostavila drugim medijima. Taj je tekst osvanuo u Hini 7. rujna, četiri dana prije izbora i bio je potpuno profesionalno napisan. U tekstu je čak bila izjava Mrsićeve supruge koja je izjavila da se o tome ne želi očitovat. Međutim, u Hini su odlučili da ‘još nešto’ trebaju doraditi pa zato nije objavljen prije izbora, na tekstu je stajala oznaka ‘ček’ što znači da treba čekati. Razlika između teksta napisanog 7. rujna i s tom ‘doradom’ objavljenog 20. rujna je sadržajno nebitna’, izjavila je Smiljana Škugor Hrnčević.smiljna-skugor-markov-trrg-svi

Uredništvo emisije Markov trg je pitalo glavnog urednika Hine Serđa Obratova što je novo u objavljenoj verziji u odnosu na prvu verziju koja nije objavljena i evo njegovog odgovora:

‘U odnosu na radnu verziju u konačnoj je objavljena svojevrsna potvrda sumnji da tvrtka o kojoj se pisalo najvjerojatnije ima povlašteniji položaj od drugih koje posluju s HZZO-om. Naime, to se nije vidjelo iz radne verzije teksta i to je bilo potvrđeno tek naknadno od Hininih anonimnih sugovornika iz drugih tvrtki koje posluju na tržištu lijekova.

U konačnoj verziji također smo objavili izjavu bivšeg ravnatelja HZZO-a u čijem mandatu je nastao dug privatne tvrtke prema HZZO-u, što je također izostalo u radnoj verziji. I tu smo se držali profesionalnih standarada da “drugoj strani” pružimo mogućnost da iznese svoje stavove. Do izjave tog sugovornika došli smo tek 17. rujna, a idućeg dana tekst je objavljen na Hininoj naslovnici, a potom i na Hininom portalu s besplatnim vijestima iz zdravstva, gdje je bio udarna vijest.’

‘Anonimni izvori koje u odgovoru spominje glavni urednik Hine, radi se o firmama koje posluju s HZZO i koji su rekli da nikada nisu imali takav dug, a što se tiče bivšeg ravnatelja HZZO-a on je rekao da on sada više ne zna puno o tome. Dakle ništa nije demantirano niti promijenjeno u tekstu. Zašto je trebalo 12 dana za provjeru je zanimljivo pitanje. Uvjerena sam da se taj tekst ne bi nikada pojavio u javnosti da je 11. rujna na izborima pobijedila Narodna koalicija’, pojasnila je Škugor Hrnčević.

‘Ovo je jedan od klasičnih primjera sektaškog, ideološkog ponašanja. Na hrvatskoj političkoj sceni uvijek postoje dvostruki kriteriji. Da je situacija obrnuta, da se radilo o dužnosniku HDZ-a onda bi se digla graja zašto taj tekst nije objavljen. U Hrvatskoj sve što smeta lijevoj-jugoslavenskoj strani se diskvalificira. U Hrvatskoj imamo stanje totalnog medijskog mraka. Sve što uznemiruje to stanje se eliminira iz profesije. U hrvatskim medijima postoje ‘Veliki cenzori’ koji uvijek stopaju takve informacije’, objasnio je Dijanović.

‘Nisam mogla gledati tu vijest na desku da stoji tamo daleko od očiju javnosti. Trebala sam je poslati izbornom povjerenstvu i DORH-u. Prije nekoliko mjeseci smo imali u Hini jedan vrlo sličan slučaj koji se odnosio na firmu političara s druge strane političkog spektra. I tada je ta vijest išla bez provjere, a na kraju se ispostavilo da je vijest bila netočna i nakon toga je Hina objavila demanti.

Znači kada se radi o političarima desnog opredjeljenja onda se u Hini ništa ne provjerava, nego se odmah objavljuje. Čak i kada vijest nije istinita kao što je bio ovdje slučaj kada je Hina morala demantirati i ispraviti netočnu vijest’, ispričala je Škugor Hrnčević.

‘Ovdje nema demokracije i to nije situacija samo u medijima, nego i na kulturnoj sceni. Takva je situacija u Hrvatskoj još od 1945. godine. Slično je i u tom tzv. nevladinom sektoru gdje se dijele nevjerojatno visoke plaće. Čak i kada neki medij s desne strane dobije neka sredstva odmah ga se napada za ustaštvo i slično’, ispričao je Dijanović.

U emisiji je bilo govora o HND-u koji nije ni riječ rekao o slučaju otkaza Smiljani Škugor Hrnčević, ali je digao veliku buka zbog 280 novinara neprofitnih medija u izdanju nevladinih organizacija koji su ostali bez posla i prihoda jer ih je u cijelosti financirala Vlada, a dotacije su presušile kad je na došla nova vlast. Kako to da mediji ne progone bivšeg ministra Mrsića ili njegovu suprugu, a kada je u pitanju bio, primjerice Karamarko, onda su mediji u zasjedi vrebali pred središnjicom HDZ-a.

Za HND novinarka Škugor Hrnčević ne postoji, ona je za njih mrska desničarka i zato je treba izbaciti nogom u stražnjicu. Kako je uopće nastao dug Mrsićeve supruge u vrijeme dok je on bio ministar i je li to sukob interesa? Hoće li DORH pokrenuti istragu, hoće li Povjerenstvo za sukob interesa utvrditi je li Mrsić kao ministar štogod pogodovao ženi, tko će odgovarati za taj milijunski dug? I na kraju na sve to ondašnji ravnatelj HZZO-a kaže da se ne sjeća kako je nastao dug. Tko je tu lud?

Maxportal/foto:ascreenshot



Komentari
Share Button