Tajni sastanak u DORH-u: Dinko Cvitan ispričao se Željku Sačiću zbog progona i medijskog linča

ožujak 7, 2016 maxportal
Širi dalje

PRIPREME za podnošenje izvješća Hrvatskom saboru o radu državnog odvjetništva za 2015.godinu usredotočene su na lobiranja glavnog državnog odvjetnika u aktualnim političkim krugovima koji će uskoro odlučivati o prihvaćanju ili neprihvaćanju izvješća DORH-a koje se uskoro treba naći na dnevnom redu Hrvatskog sabora.



Možda je upravo to razlogom tajnog sastanka na kojem se glavni državni odvjetnik Dinko Cvitan iza zatvorenih vrata ispričao Željku Sačiću optužujući tadašnjeg glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića i županijsku državnu odvjetnicu u Zagrebu Željku Pokupec kao glavne aktere koji su mimo njegovog znanja progonili Sačića.

Postavlja se pitanje, koja je uloga u svemu tome Dinka Cvitana i zašto se  Cvitan po tom pitanju oglasio tek nakon šest godina od kada je Državno odvjetništvo započelo neosnovan progon Željka Sačića?

Nisu li Cvitan i bivši glavni državni odvjetnik Bajić u najmanju ruku jednako odgovorni kao i Željka Pokupec na koju se sada želi svaliti sva krivnja ne samo u tom, već i u brojnim drugim predmetima.

Štetu koju su pretrpjeli Željko Sačić i njegova obitelj ne može se nadomjestiti tek jednom isprikom iza zatvorenih vrata Državnog odvjetništva naspram višegodišnjeg progona bez zakonske osnove popraćeno javnim medijskim linčem kojem je bio izložen ne samo  Sačić, već i svi koji su mu davali podršku u borbi za pravdu i dokazivanje svoje nevinosti.

Nesporno je da svatko može pogriješiti. Pogreška može biti slučajna ili namjerna. No, pogreška može biti i posljedica  nekompetentnosti. Ali nerijetko se radi i o nezakonitom postupanju službenih osoba kojima nekompetentnost ne može biti isprika budući se radi o službenim osobama kojima je zadaća provedba zakona i sankcioniranje onih koji postupaju protivno zakonu.

Kao takve, službene osobe ispred pravosudnih tijela imaju obvezu znati što je po zakonu a što ne, te se u svom radu ne mogu pozivati na nepoznavanje ili nedorečenost zakonskih propisa, jer  njihovo postupanje ni u kom trenutku ne smije narušiti prava stranaka u postupku zajamčena Ustavom RH i Europskom konvencijom o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda..

Obnašanje službene dužnosti na čelnim pozicijama podrazumijeva i preuzimanje odgovornosti za  rad i postupanja zamjenika državnih odvjetnika kojima su predmeti dodijeljeni u rad.  Službene osobe koje prekorače ovlasti postupajući izvan zakonskih okvira i procedura moraju biti sankcionirane kroz odgovarajuće postupke, stegovne ili kaznene. I ta procedura predstavlja obvezu glavnog državnog odvjetnika, jer pravo je procedura koja je stroga propisana zakonom.

Stoga, od odgovornosti za nezakonit i nepravilan rad ne može biti izuzet niti glavni državni odvjetnik koji je odgovoran i u slučajevima nepostupanja ili nepravovremenog poduzimanja odgovarajućih stegovnih i drugih mjera ili kaznenih postupaka protiv službenih osoba unutar pravosudnih tijela koje postupaju protivno zakonu, pravilnicima i propisanim procedurama.

Brojne su prijave o nezakonitom i nepravilnom radu državnog odvjetništva i USKOK-a koje treba rasvijetliti i dobiti očitovanja nadležnih institucija kako bi se utvrdila odgovornost i spriječilo daljnje narušavanje pravne sigurnosti.

U suprotnom, bez pravne sigurnosti, nema niti razvoja gospodarstva i sretnije budućnosti koju nam političari tako često obećavaju. Jer, rijetki su koji mogu časno obnašati dužnost dok je sustav premrežen državnim odvjetnicima i službenim osobama postavljenim od strane korumpirane politike koja štiti kriminal unutar sustava kojem su laži, prevare, obmane i očuvanje svojih fotelja i privilegija ispred interesa običnih građana.

INSPEKCIJSKI NADZOR MINISTARSTVA PRAVOSUĐA NAD RADOM DRŽAVNOG ODVJETNIŠTVA I UREDA ZA SUZBIJANJE KORUPCIJE I ORGANIZIRANOG KRIMINALITETA!

Ministarstvu pravosuđa Republike Hrvatske podnijeto je na desetke zahtjeva za provođenje inspekcijskih nadzora nad radom državnog odvjetništva i USKOK-a u brojnim predmetima po kojim su prijavljene službene osobe državnog odvjetništva i USKOK-a za nezakonit i nepravilan rad pri obnašanju službene dužnosti.

Maxportal je već objavio više zahtjeva za provođenje inspekcijskih nadzora u kojim se odgovorne osobe državnog odvjetništva i USKOK-a terete za počinjenje kaznenih djela krivotvorenja službene ili poslovne isprave kažnjivo po čl. 279, st. 1 i 2 KZ-a, ovjeravanje neistinitog sadržaja kažnjivo po čl. 281, st. 1 i 2 KZ-a, oduzimanje ili uništenje službenog pečata ili službenog spisa kažnjivo po čl. 318 KZ-a, sprečavanje dokazivanja kažnjivo po čl. 306, st. 1 i 2 KZ-a, lažno prijavljivanje kaznenog djela kažnjivo po čl. 304, st. 1 i 2 KZ-a, zlouporaba položaja i ovlasti kažnjivo po čl. 291, st. 2 KZ-a, i dr.  

U prijavama se spominju uglavnom iste osobe (Mladen Bajić, Sani Ljubičić,  Sunčica Blažević, Željka Pokupec, i dr.)  kojima očito kršenje zakona i procedura predstavlja uobičajeni način rada koji godinama ne podliježe nikakvim kontrolama i sankcijama, pa kao takav već predstavlja i ustaljenu državno-odvjetničku praksu koja u konačnici ima negativne reperkusije na strane investitore koji već godinama zaobilaze Hrvatsku kao nepoželjnu za ulaganja.

Gordana Klarić, pomoćnica ministra pravosuđa – bivša zamjenica županijske državne odvjetnice u Zagrebu i zamjenica ravnatelja USKOK-a instalirana je od strane Mladena Bajića i Dinka Cvitana u Ministarstvo pravosuđa, Upravu za organizaciju pravosuđa.

Odlaskom  Mladena Bajića s mjesta glavnog državnog odvjetnika, Gordana Klarić je prebačena iz USKOK-a u Ministarstvo pravosuđa gdje ima kontrolu predmeta po kojim su već tada stizale prijave vezane na nezakonit rad Državnog odvjetništva i USKOK-a u brojnim predmetima po kojim su prijavljene  i čelne osobe DORH-a, USKOK-a i Županijskog državnog odvjetništva u Zagrebu, te bivša zamjenica ravnatelja USKOK-a Sani Ljubičić koja je Ministarstvu pravosuđa prijavljena za brojne nezakonitosti i nepravilnosti u radu.

Reforme koje se svakodnevno najavljuju imat će očito nešto teži put i podosta prepreka koje će stajati u procesu provođenja, jer teorija je jedno, a praksa nešto sasvim drugo. Začarani labirint sustava premreženog interesnim grupacijama koje stoje na putu provedbi reformi predstavlja prvu društva i kočnicu gospodarskog razvoja. A to je  u prvom redu neučinkovito pravosuđe bez kvalificiranih, stručnih i odgovornih kadrova koji narušavaju pravnu sigurnost i nezaobilazna su prepreka stranim ulaganjima o čemu je već svoje mišljenje dale i Europska Komisija.  

Jer, tko bi uistinu normalan ulagao u državu u kojoj poduzetnici nisu dobrodošli, državi u kojoj se poduzetnike eliminira iz tržišne utakmice kroz uhićenja, test je novoj Vladi Tomislava Oreškovića.

Novi premijer je brzo shvatio temeljni problem bez ikakvih dokaza kao što je to bio slučaj s Jean-Francois Ottom,predsjednikom uprave ORCO GRUPE, kojeg je bivši predsjednik Hrvatskog fonda za privatizaciju Vedran Duvnjak prijavio državnom odvjetništvu i medijski ocrnio, da bi potom država plaćala milijune kuna iz državnog proračuna za saniranje nastale štete. A sve to bez ikakve odgovornosti kao da se radi o nečijoj privatnoj imovini. Iako i za neodgovorno upravljanje privatnom imovinom, postoje sankcije i odgovornosti. No, za državnu to još uvijek nije slučaj.

D. Lukić/Foto:arhiv



Komentari

Širi dalje