Prije 154 godine brzina je u britanskim gradovima ograničena na 2 mph (3,2 km/h), izvan 4 mph (6,4 km/h), a ‘Red flag act’ je propisivao da ispred kočije hoda osoba i maše crvenom zastavom…
‘Red flag act’, ridikulozni zakon o crvenoj zastavi, bio je reakcija moćnog kočijaško-prijevozničkog lobija na pojavu parnih automobila, koji su mogli postizati dotad nezapamćene brzine.
Njime je 5. srpnja 1865. propisano da ispred svakog vozila treba hodati čovjek i mahati crvenom zastavom, najavljujući dolazak. Brzina je ograničena na 4 milje na sat (6,4 km/h), a u naseljenim mjestima dvostruko sporije. Brzinski je limit izvan naselja 1890. povećan na 10 mph (16,1 km/h) i tada je, naravno, ‘Red flag act’ ostao samo u gradovima i naseljima.
Kažnjavalo se za njegovo nepoštivanje, a prva kazna za prekoračenje brzine, 8 mph (12,9 km/h), uslijedila je 1896. u Londonu. Walter Arnold automobilom (motornom kočijom) zaobišao je čovjeka sa zastavom, njegovu ‘vratolomnu’ brzinu policajac je odredio ‘od oka’ i krenuo u potjeru – biciklom!
Pritiskom novog automobilskog lobija 1896. je ograničenje brzine u britanskim gradovima povećano s 2 na 7 mph (3,2 na 11,3 km/h), a izvan s 10 na 14 mph (16,1 na 22,5 km/h).
Policajci, naravno, brzinu nisu imali čime izmjeriti nego su ju procjenjivali!
Dino Milić-Jakovlić/Autoportal
Emisija "Nedjeljom u 2" u nedjelju se emitirala po 1000. put, a novinar, urednik i…
Poslije više od četvrt stoljeća svijet ima apsolutnog teškaškog boksačkog prvaka po pobjedi Oleksandra Usika…
Oleksandr Usik sinoć je ujedinio sve teškaške titule pobjedom protiv Tysona Furyja podijeljenom odlukom sudaca.…
Komentiraj