Kategorije Premium sadržaj

Internet se sprda s anketom koju je objavila sljedba Marija Radića

Širi dalje

Porugu i ismijavanje izazvala anketa koju je sinoć objavila Televizija za Slavonije i Baranje, a iza koje stoji fantomska agencija 2X1 Digital iz Vinkovaca.



Anketa je, preočito je, ima samo jedan cilj –  lansirati tzv. “Vukovarsku koaliciju” i političku orbitu. No, kad netko manipulira, a k tome to radi jako (JAKO) loše,  umjesto uspjeha doživi ismijavanje i porugu.

Prvo, anketa je provedena i prije nego je Vukovarska koalicija osnovana, a uključena je u ispitivanje i zauzela visoko peto mjesto s podrškom 4,30. To je, bez imalo sumnje, bio i jedni  cilj ove “ankete”.

Druga stvar koja je zamjetna je da su “anketari” u zavadi s matematikom pa je ukupan zbroj glasova, ne 100 posto, kao što to matematika nalaže, nego 87,1 posto.

Treće – malo previše rezultata, čak njih 4 čiji rezultat završava na 0,30

Četvrto, u rezultatima sve tri poznate agencije u Hrvatskoj zbroj rezultata “ostalih stranaka”

je od 10 do 15 posto. Riječ je o strankama čiji se pojedinačni rezultati kreću od 0,5% do 1,9 % ( HSS, IDS, Fokus, Centar, Radnička fronta, Jedino Hrvatska, PIP, Selak Raspudić, KVK…)

U ovoj anketi te stranke, uključivo i Domovinski pokret koji sam ima oko 3,5 do 4 posto (kako koja agencija), ukupno umjesto cca 15 posto, osvajaju tek 2,5 posto. 

Peto, u istraživanju tri poznate i referentne agencije  –  Ipsos, Promocija plus i 2×1 komunikacije –  rejting Domovinskog pokreta je od 3,2 do 4,08 posto, a u ovoj agenciji nije ni zabilježen.

Objavljenu anketu komentirao i dr. Mato Palić s Katedre za ustavno i europsko pravo na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Osijeku.

 

“Agencije za istraživanje javnog mnijenja i njihova logika. Ovdje vidimo kako zbroj rejtinga političkih stranaka i jedne koalicije uključujući neodlučne birače nije 100%. Kako je to moguće znaju samo u toj agenciji.

Drugi zanimljiv detalj je taj što je Vukovarska koalicija formirana jedan dan prije završetka istraživanja u kojem su prikupljani podaci. Jadni pokušaj manipulacije koji je netko očito dobro platio”, objavio je dr. Palić.

O Agenciji

Tvrtka “Digital 2X1 – agencija za ispitivanje javnog mijenja“ iz Vinkovaca osnovana je pred prošle parlamentarne izbore.  Imenom asocira na poznatu agenciju 2X1 komunikacije ( je li to slučajnost?), vlasnik i direktor je Vlado Čuljak , osnovana je 1 euro, nema zaposlenih.

U javnosti prevladava dojam da iz svega stoji Mario Radić, a jedini cilj pokušaj stvaranja dojma da je njegova stranka  plasirana višestruko bolje  nego što to podaci realno pokazuju.

U politici postoje tri vrste kampanje – pozitivna, negativna i prljava.

U pozitivnoj kampanji kandidat ili stranka naglašava vlastite vrijednosti, postignuća i programe. Fokus je na predstavljanju rješenja i motiviranju birača kroz konstruktivne poruke.

Negativna kampanja usmjerena na kritiku protivnika, s ciljem da se smanji njihova vjerodostojnost ili popularnost.

Prljava kampanja je radikalniji oblik negativne kampanje, u kojoj se koriste manipulacije, laži, osobni napadi i dezinformacije. Cilj je diskreditirati protivnika pod svaku cijenu, često bez obzira na istinitost tvrdnji.

I teorija i iskustvo nam govori da uvijek pobjeđuju oni koji vode pozitivnu kampanju. Negativna, a poglavito prljava kampanja, temeljena na lažima, uvijek se kao bumerang vrati onima koji ju vode.

M. Marković/Foto: Dnevnik.hr/STV


Širi dalje
Komentiraj
Podjeli
Objavljeno od

Najnovije

Plenkovićevi Rafalei imaju sate naleta, a Milanovićevi MiG-ovi sudske spise

Eto nam opet Zorana Milanovića, predsjednika s trajnom pretplatom na indignaciju, sarkazam i selektivno pamćenje.…

28 minuta prije

Antikorupcijsko vijeće traži od Tomaševića izvješće o dodjeli novca udrugama

Saborsko Antikorupcijsko vijeće zatražilo je od Grada Zagreba izvješće o raspodjeli proračunskih sredstava udrugama u prošloj…

2 sata prije

Thompson: Izađite na izbore! Hrvatska se danas ne brani krvlju, već demokracijom

Marko Perković Thompson je pri kraju sinoćnjeg koncerta na zadarskom Višnjiku održao kratki govor koji…

3 sata prije