Tvrtka Determ je napravila snalizu kroz alat za praćenje medija, prvu hrvatsku platformu koja prati spominjanja na online i tradicionalnim medijima.
Ponudili su kompletan uvid u razgovore koji se odvijaju izvan kontrole samih kandidata.
Kako bismo osigurali objektivnost, iz analize smo isključili sadržaj koji plasiraju sami predsjednički kandidati i njihovi timovi na vlastitim profilima, analizirajući isključivo sadržaj koji dolazi s vanjskih kanala.
O kome se najviše priča?
Prema podacima koje smo prikupili i analizirali putem Determa, najveći broj spominjanja u online i tradicionalnim medijima u posljednjih mjesec dana ima trenutni predsjednik Zoran Milanović (13,19k), dok najmanje ima Niko Tokić Kartelo.
Ako usporedimo njihovu zastupljenost u medijima, podaci pokazuju značajne razlike. Internetski portali su glavni izvor spominjanja za većinu kandidata, dok su društvene mreže, posebice X (Twitter), ključne za rasprave o određenim kandidatima.
Gdje se o kandidatima najviše priča?
Analiza distribucije izvora pokazuje:
42,1% svih spominjanja došlo s internetskih portala, što ih čini najdominantnijim kanalom.
Društvena mreža X zauzima drugo mjesto s 37,7%
Facebook na trećem mjestu s 9,5%
Tradicionalni mediji, poput novinskih članaka (3,3%) i televizije (1,8%
), i dalje igraju izuzetno važnu, ali sporednu ulogu u kompetnom broju spominjanja.Ostali kanali, poput YouTubea, Reddita i TikToka, imaju manji udio, ali su zanimljivi za specifične skupine publike.
Kod pojedinih kandidata vidljive su razlike u zastupljenosti po medijima:
Milanović, Primorac, Lozo i Kartelo dominiraju internetskih portalima
Kekin ima značajnu pristupačnost na specifičnim platformama, poput Reddita, gdje je spomenuta 275 puta
Kartelo dobiva najveću pažnju na televiziji u usporedbi s ostalim izvorima gdje se spominje, dok većina ostalih kandidata više spominjanja ostvaruje na Youtubeu
Broj spominjanja i impresija
Ako u Determu promotrimo spominjanja predsjedičkih kandidata prema broju impresija koje ta spominjanja ostvaruju, slika je ponešto drugačija.
Na samom vrhu i dalje su Milanović, Primorac i Kekin, dok četvrto mjesto zauzima Selak Raspudić. Na samom začelju ove liste nalazi se Jonjić, jer objave o njemu ostvaruju najmanje impresija.
Kod gotovo svih kandidata najveći broj impresija ostvaruju njihova spominjanja na Facebooku, dok kod svih važnu ulogu igra i Tiktok.
U slučaju spominjanja Nike Tokića Karela, najveći broj impresija u zadnjih je mjesec dana ostvaren kroz tradicionalni medij – TV.
Dinamika spominjanja kroz vrijeme
Usporedba broja spominjanja svakog kandidata tijekom posljednjih mjesec dana pokazuje različite dinamike s povremenim skokovima. Ovaj tip analize u Determu pruža brzi uvid u vijesti koje su najviše odjeknule u javnosti. Primjerice:
Dragan Primorac bilježi veliki skok 6. prosinca, kada su komentari vezani uz njegovo mišljenje o predsjedniku Milanoviću i Vučiću
Ivana Kekin doživljava skok u spominjanjima 13. prosinca, kada se najviše priča o potencijalnim vezama s Nikicom Jelavićem.
Tko skuplja najviše negativnih komentara?
Prema podacima prikupljenim u Determu, kandidatkinja s najviše negativnih komentara u posljednjih mjesec dana je Ivana Kekin. Determ analizira podatke koje prikupi te automatski dodjeljuje svakom vrijednost sentimenta, a ono može biti: pozitivno, negativno i neutralno.
Dubinskom analizom komentara zaključuje se da su negativni komentari uglavnom vezani za slučaj povezanosti s Nikicom Jelavićem, što je izazvalo široku raspravu na društvenim mrežama. Kroz Determ smo skok u spominjanjima analizirali uz pomoć AI alata.
Zaključak
Analiza provedena putem Determa jasno pokazuje koliko je važno razumjeti i pratiti medijske trendove. Različiti medijski kanali imaju značajan utjecaj na percepciju predsjedničkih kandidata. Dok internetski portali i društvene mreže dominiraju kao ključni izvori spominjanja, tradicionalni mediji i nišne platforme nude dodatne prilike za dosezanje specifične publike.
Determ se pokazao kao koristan alat za dubinsku analizu medijskih spominjanja, pružajući precizne uvide u dinamiku komunikacije o predsjedničkim kandidatima. Ovakve analize mogu biti ključne za razumijevanje javne percepcije i planiranje strateške komunikacije u budućnosti.
D. M./foto: press D
Nakon što je sinoć 50-ak muškaraca prekinulo program Dana srpske kulture, danas se oglasio i…
Država koju vlastiti narod ne voli, čiji građani prosvjeduju gotovo godinu dana na ulicama ide…
Menadžerski tim Marka Perkovića Thompsona odgovorio je na izjave gradonačelnika Zagreba Tomislava Tomaševića. (više…)
Komentiraj