Pivo je promovirano tijekom ljeta ove godine, našlo se i na policama Lidla u Ljubljani i izazvalo velike polemike.
Pivovara je dobila besplatnu reklamu na društvenim mrežama, ali se Lidl suočio s ozbiljnim problemima, pa i pozivom na bojkot njihovih trgovina. “Nije nam cilj na bilo koji način povrijediti bilo čije političke osjećaje”, priopćili su tada iz Lidla.
Oko imena “Tita i “Jovanke” razvila se javna rasprava je li u Sloveniji dozvoljeno na taj način komercijalizirati, odnosno “slaviti” vodeće osobe prošlog totalitaristčkog sustava.
Osobito je osjetljivo ime bivšeg jugoslavenskog predsjednika Josipa Broza Tita koji je za većinu komunistički diktator, a za lijeve političke stranke u Sloveniji zaslužan za samostalnost te države i uključenje Prekmurja, Pirana i Kopra u sastav Dežele.
https://twitter.com/AntonioSiber/status/891350581205499905?ref_src=twsrc%5Etfw
Presudom ustavnog suda iz 2011. u Sloveniji nije dopušteno imenovanje novih ulica i trgova po bivšem jugoslavenskom predsjedniku, dok općine i gradovi koji nisu mijenjali stare nazive mogu sami odlučivati hoće li tako ostati ili će ukloniti ploče imenima Tita i njegovih suradnika.
Kad smo pomislili da je ta afera zaboravljena Lidl je povukao novi potez kojim su mnogi u Sloveniji zgroženi. Pivo “Tito”, Broz” i “Jovanka” reklamira u katalozima koji su poslani na adrese brojnih Slovenaca.
Zbog pojave ‘Tita’ i ‘Jovanke’ Janez Janša, predsjednik SDS-a i šef slovenske oporbe, pozvao je na izbjegavanje trgovina u kojima se prodaje to pivo, a poziv na bojkot Lidla širi se i društvenim mrežama u Hrvatskoj.
U pozivu se Hrvatice i Hrvati pozivaju da ne kupuju u Lidlu jer je “na police slovenskih poslovnica lansirao pivo pod imenom”Komunajzer”, (komunajzer je ime tvrtke, a ne piva , op. a.) “Tito”, “Broz” i “Jovanka” a što namjerava učiniti i u poslovnicama u Hrvatskoj”.
Bit će zanimljivo pratiti ovaj slučaj poglavito u kontekstu skandala kad je Lidl na pakiranju grčkih jogurta s crkve izbrisao križeve i tako uvrijedio mnoge vjernike diljem svijeta.
Marko Marković /foto: twitter
U organizaciji zastupnica Anke Mrak-Taritaš i Dalije Orešković u Saboru se održao okrugli stol s temom „Ustaštvo nema ‘ali’“,…
Novinarka portala Faktograf Veronika Rešković zatražila je od predsjednika saborskog Odbora za pravosuđe Nikole Grmoje…
Ana Maria Marković, najpoznatija hrvatska nogometašica, koja na Instagramu ima gotovo tri milijuna pratitelja i…
Komentiraj