Kategorije HrvatskaNaslovna

Ministar Butković najavio smjene u HAC-u: “Krivi su za gužve na Uskršnji ponedjeljak”

Širi dalje

MINISTAR pomorstva prometa i infrastrukture Oleg Butković, reagirajući u utorak na brojne pritužbe građana zbog zastoja na autocesti A1 pred tunelom Sveti Rok na Uskršnji ponedjeljak, poručio je da će Ministarstvo, utvrdi li se propust odgovornih u organiziranju pravodobne, sigurne i zadovoljavajuće privremene regulacije prometa, “svakako postupiti u skladu s tim nalazima”.



Butković u priopćenju navodi kako se, prema izvješću nadležnoga operatora HAC ONC-a, usporeni promet na A1 neposredno prije ulaza u tunel Sv. Rok dogodio zbog nužnih radova sanacije revizionog okna (šahta), koji su bili najavljeni i planirani upravo onda kada su i obavljeni.

Uprava HAC-a je odgovorna 

To s aspekta sigurnosti cestovnoga prometa apsolutno podržavam i razumijem, poručuje ministar, no je li bilo mogućnosti na neki drugi način organizirati promet tim dijelom autoceste, budući da je pojačani promet u smjeru sjevera bio očekivan, pitanje je na koje odgovor treba dati Uprava tog poduzeća.

Izražavajući razumijevanje za građane koji su bili prisiljeni čekati u kilometarskoj koloni, Butković je obećao da će se, ako se nesumnjivo utvrde propusti operatora, Ministarstvo potruditi da se takvi i slični slučajevi više ne ponove.

Osim nepotrebnoga gubitka vremena na putovanju prometnicom čija je svrha, uz sigurnost, brže prelaženje udaljenosti, takvi se prometni zastoji ni u kojem slučaju ne uklapaju u pozitivne poruke koje Hrvatska odašilje kao idealna turistička destinacija. Ništa manje nisu dobre niti za transport putnika i tereta, što posljedično negativno utječe na hrvatsko gospodarstvo, zato ubuduće treba pravodobno planirati i prevenirati takve situacije, koliko je god to tehnički izvedivo, naglašava Butković.

Iz HAC-a se pak opravdavaju da radove na sanaciji u tunelu Sv. Rok, s obzirom da se radi o izvanrednom događaju, nije bilo moguće odgoditi zbog sigurnosti korisnika. U vezi brojnih komentara korisnika kako tamo nije bilo vidljivih radova ni radnika, HAC tvrdi da je sanacija završena, ali je u tijeku proces stvrdnjavanja betona, pa stoga promet nije bilo moguće pustiti u punom profilu.

Ističu da su unaprijed putem medija i na internetskoj stranici sredinom prošlog tjedna najavili radove i mogućnost stvaranja kolone kod tunela, te žale što se stječe dojam kako su radovi sanacije nepotrebni i da se izvode uvijek u krivo vrijeme.

Radovi se mogu izvoditi isključivo u razdoblju nakon zimske službe i do početka ljetne turističke sezone, stoga iz HAC-a pozivaju korisnike da prije svakog odlaska na putovanje provjere stanje na cestama na web portalu www.hac.hr i besplatnom info telefonu 0800 0422.

Nema povrata cestarine

U vezi upita o povratu cestarine zbog zastoja, HAC navodi da Pravilnikom o cestarini, općim uvjetima korištenja i propisima nije predviđen besplatan prolaz ili umanjenje cestarine zbog izvođenja radova na autocesti. Cestarina se naplaćuje za prijeđene kilometre autoceste i naplaćena je sukladno korištenim kilometrima, poručuje HAC.

Taj slučaj komentirao je i prometni stručnjak Željko Marušić, koji smatra kako se radi o “sumraku stručnosti i organizacije”.

“Kad građane na Uskršnji ponedjeljak, a općepoznato je da se tada “pola Hrvatske” s obalnog vraća na kontinentalni dio, zateknu kilometarske kolone zbog radova na šahtovima u tunelima, postaje jasno da su se nužne promjene u resornim ministarstvima u svrhu povećanja kvalitete rada svele na “sjaši Kurta da uzjaši Murta”, kaže Marušić.

“Koliko treba biti nestručan i neodgovoran pa građanima koji su, primjerice, iz Splita platili 174 kune da autocestom ugodno za tri i pol do četiri sata stignu do Zagreba, priuštiti da satima čekaju u koloni, potroše više goriva, živciraju se i na kraju stignu kasnije nego da su se besplatno vozili državnom cestom D1”, pita Marušić.

Ocjenjuje da su na najodgovornije resorne pozicije u prometu, političkim ključem i kadroviranjem postavljene osobe koje u pravilu nisu radile ni dokazale se u struci niti realnom poslovanju, pa vjerojatno ne shvaćaju u čemu je problem.

“Da nije tako, resorni bi ministar još prije dva mjeseca sazvao koordinaciju, u kojoj bi bili i čelnici HAC-a, i pitao što do sezone treba napraviti da autoceste kvalitetno funkcioniraju, te zatražio stručan i terminski definiran plan provedbe”, navodi Marušić.

MP/Hina/Foto:FaH


Širi dalje
Komentiraj
Podjeli
Objavljeno od

Najnovije

Milanović će potpisati produljenje mandata šefu tajne službe

Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović potpisat će danas rješenje prema kojem Daniel Markić ostaje na…

1 sat prije

Nakon prijetnji otakazana Dinamova noć u Imotskom: “Takvu mržnju nisam doživio u 32 godine!”

Vlasnik restoran u kojem se trebala održati Dinamova Plava noć u Imotskom otkazao je nakon…

2 sata prije

Vučemilović: “Uz Peđu Grbina će ostati samo Pavliček i Grmoja”

Nakon što ju je šef stranke  Marijan Pavliček proglasio "žetonom godine" oglasila Vesna Vučemilović koja…

4 sata prije