Na Općinskom sudu u Vinkovcima nastavljeno je suđenje bivšem ministru obrane Mariju Banožiću zbog prometne nesreće u kojoj je poginuo Goran Šarić (41) iz Otoka. Vještak je na sudu rekao da je poginuli Šarić imao 2.06 promila alkohola u krvi.
Optužnica Banožića tereti da je u studenome 2023. godine, oko 6 sati ujutro, vozio terenac Nissan Terrano i neprilagođenom brzinom i pod nepovoljnim uvjetima pokušao pretjecati vozila. Tijekom pretjecanja prešao je u suprotni trak i udario kombi Mercedes kojim je upravljao Šarić.
Za danas je zakazano svjedočenje dvojice prometnih vještaka. Banožićeva obrana je podnijela podnesak da je prometni vještak Dražen Jeđud kontaminiran, uz tvrdnju da je sud Jeđudu ranije dostavio materijal iz spisa. DORH i tužitelj su se usprotivili zahtjevu obrane da se ovog svjedoka izuzme sa suđenja.
Sudsko vijeće donijelo je odluku kojom se odbija prijedlog obrane. Jeđud je svjedočio o onome što je vidio, bez stručnog elaboriranja.
Vještak Jeđud je na početku svjedočenja rekao da je od suda tražio spis kako bi se pripremio te da je provjerio sva mjerenja na mjestu prometne nesreće.
Istaknuo je da je na očevid stigao kad je cesta već bila zatvorena te da je s policijom radio zajednička mjerenja, dok je mjerenja vozila obavio u policiji. Dodao je da je kamion bio premješten na odmorište Kunjevci, bez vidljivih oštećenja, te da on sam nije obavio očevid na kamionu. Naglasio je da mu još nije imao ovakav slučaj da mu nisu dostavljeni svi materijali, a da je pozvan na očevid.
Kazao da je Banožićevo vozilo nakon nesreće zatekao na lijevoj kolničkoj traci, dakle u suprotnom smjeru od njegova kretanja. Dodao je da su oštećenja na vozilu poginulog nastala na prednjem, više lijevom dijelu Banožićevog terenca.
Svjedočio je i prometni vještak Andrija Repušić. Iznio je službene podatke da je poginuli imao 2.06 promila alkohola u krvi. Na pitanje je li s tolikom koncentracijom mogao voziti sigurno, odgovorio je da to nije u njegovoj struci i da na to može odgovoriti samo vještak druge struke.
Potvrdio je nalaze svog vještačenja i naglasio da uzrok nesreće nije bila nesigurna vožnja u alkoholiziranom stanju poginulog Gorana Šarića. “Uzrok prometne nesreće je jedan, a faktora može biti više”, rekao je.
Toksikološki vještaci iz Centra „Ivan Vučetić“ napisali su da je „u trenutku smrti koncentracija apsolutnog alkohola kod oštećenog bila 2,06 promila, što znači da je imenovani bio pijan i apsolutno nesposoban za vožnju.“
Banožićeva odvjetnica Ksenija Vržina je pitala je li vozač Goran Šarić pod takvim utjecajem alkohola mogao na siguran način upravljati kombijem, s obzirom na izjavu toksikološkog vještaka.
“Na to pitanje ne mogu odgovoriti. To je pitanje za toksikološkog ili medicinskog vještaka”, odgovorio je Repušić.
Vještak Repušić je objasnio da je sudar složen proces od prvog kontakta do razdvajanja vozila. Rekao je da u ovom slučaju nije bilo dovoljno parametara da se nesreća utvrdi analitičkim ili numeričkim metodama, pa je koristio univerzalne zakone fizike. Na temelju zakona o sačuvanju impulsa zaključio je da je brzina vozila Marija Banožića morala biti veća od brzine kombija.
Precizirao da se kombi kretao između 90 i 95 km/h, što je utvrdio prema položaju kazaljke brzinomjera. Ona zatečena između 90 i 95 km/h. To je dovoljan podatak za utvrđivanje brzine, kazao je. Kazao je i da je, prema tahografskom listiću, brzina kamiona kojeg je obilazio Banožić bila 76 km/h.
Istaknuo je da je Mario Banožić u trenutku nesreće vozio oko 100 km/h. Cesta na mjestu sudara široka je oko sedam metara, a tegljač 2.5 metra. Da se utvrdi nepoznata brzina, koristio se podatak težine vozila i da je kombi koji je p vozio pok. Šarić promijenio smjer nakon sudara s Banožićevim terencem.
“U konkretnom slučaju kombi Mercedes se kreće u jednom smjeru brzinom 90 km/h. U suprotnom smjeru kreće se Nissan nepoznatom brzinom. Da bismo odredili tu nepoznatu brzinu, možemo iskoristiti podatke da su oba vozila približno jednakih masa – razlika njihove mase je manja od 5 posto – te da je Mercedes promijenio smjer kretanja nakon sudara s Nissanom.
Znači, Mercedes se prije sudara kretao naprijed, a nakon sudara nazad, što znači da je promjena brzine u sudaru bila veća od brzine kojom se Mercedes kretao prije sudara, odnosno bila je veća od 90 km/h”, kazao je Repušić.
Na upit odvjetnice Vržine je li to sigurno, kazao je da ništa na svijetu nije sigurno, ali da je u ovom slučaju to dovoljan podatak za utvrđivanje brzine. Vržina je pitala i može li se metoda očitavanja brzine iz blokiranog brzinomjera koristiti samo za kontrolu nekog drugog postupka u određivanju naletne brzine.
“Ovaj podatak je podjednako pouzdan kao i podatak koji se dobije uvidom u tahografski listić teretnog vozila koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći. U oba slučaja može se vršiti analiza nesreće na temelju spomenutih zakona sačuvanja, prvenstveno zakona sačuvanja količine kretanja (impulsa), i rezultati bi se trebali poklapati unutar granica grešaka”, odgovorio je vještak.
Prema optužnici, Banožić je rano ujutro vozio iz smjera Vinkovaca prema Županji, gdje je išao u lov. Tereti ga se da je vozio neprilagođenom brzinom, a tijekom pretjecanja kolone prešao je u suprotni trak iako je vidljivost bila smanjena zbog guste magle i vozila ispred njega. Tamo je udario vozilo kojim je upravljao Šarić.
Na prethodnom ročištu iskaz je dao Mirko Đalić, vozač kamiona koji je jedini svjedočio nesreći, kao i policajci koji su obavljali očevid. Iz vinkovačkog Općinskog državnog odvjetništva tada su poručili da su provjerili nalaz krvi Banožića te da nisu utvrđene nepravilnosti.
Suđenje je službeno počelo 14. svibnja ove godine, iako je proces trebao krenuti još u ožujku. Ročište je odgođeno zbog bolovanja sutkinje kojoj je predmet dodijeljen. Optužnica protiv Banožića potvrđena je 13. studenoga 2024., a na njezino se podizanje čekalo više od pet mjeseci.
Dosad su, uz Đalića, svjedočila i trojica policajaca. Banožićeva obrana poziva se na njihove iskaze tvrdeći da Đalić nije bio na mjestu nesreće, a vozač kamiona je ostao pri ranijem svjedočenju u kojem je rekao da je bivši ministar skrivio sudar prešavši u suprotnu traku.
M.M. /Foto: Hina
Ovo što smo vidjeli u Šibeniku oko otvaranja FALIŠ festivala "urbane i alternativne ljevice" je…
U petom kolu SHNL-a i Dinamo i Hajduk upisali su remije. Marko Šivak i Edo…
Ruski predsjednik Vladimir Putin vraća Interviziju. Uskoro će odabrati sudionike iz pretežno autoritarnih država, uključujući…
Komentiraj