Jedan od poznatijih hrvatskih letača, umirovljeni brigadir Ivan Selak je na Facebooku komentirao tragediju kod Zlarina u kojoj su poginula dvojica pilota Marin Klarin i Tomislav Baturina.
Selak piše da je posao vojnih pilota opasan te da nema bezazlenih letova. Navodi kako su vojni piloti svjesni opasnosti i rizika koje nosi njihov posao te da se unatoč rizicima radi se o nadasve zanimljivom poslu.
Njegovu emotivnu i polemičnu poruku na Facebooku prenosimo u cijelosti.
“Posao pilota je zahtjevan, složen, težak, riskantan ali i nadasve zanimljiv jer je nesvakidašnji, jer je interesantan, jer je sve samo ne dosadan. Kad kažem riskantan mogao sam reći i opasan, ali to je preteška riječ jer se radi ipak o prihvatljivom riziku ili o o prihvatljivoj opasnosti pa je onda i posao pilota sam po sebi prihvatljiv kao i dosta drugih zanimanja koja u sebi donose neku dozu rizika (prihvatljivog).
Posao vojnog pilota je još malo više, on predstavlja i izazov, on traži posvećenost, on traži vjeru u sebe i svoje kolege, on daje puno, ali puno i uzima…. ovo je taj slučaj ovo je taj trenutak. On uzima ljudski život. Na svu sreću to je rijetko, na žalost to je mogućnost koja se događala, koja se događa i koja će se opet dogoditi. Koliko god mi lamentirali oko toga, pitanje nije hoće li se nego kada će se dogoditi . Tako je kod nas, tako je i biti će u svim zrakoplovstvima svijeta.
Ovaj put otišla su dva čovjeka, Marin i Tomislav.
Vrhunski piloti posvećeni svom poslu, zaljubljenici svog poziva, vješti i sposobni pripadnici HRZ. Postoje trenutci u kojima ne postoji objašnjenje, ne postoji niti će postojati konačan i istinit zaključak. U kojem ćeš moći reći “e bilo je zato…”.
Ovakvih slučajeva nagledah se u životu, ne jednom, ne dvaput, bilo je i malo previše puta. Jednostavno neobjašnjivo.
Pravo je svakoga iznijeti mišljenje, ali pričati o nekakvim teorijama zavjere tipa jedno ili dvomotorni, o napuhavajućim plovcima, o opremi, o… ma dajte ljudi, eto nek ti otkaže repni rotor (transmisija), ma možeš imat 5 motora, ili hoće li ti plovci pomoći ako iz nekog razloga udariš sa 200km/h u more. Nema tu zavjere, nema tu zakulisnih igara, nema tu i neće tu nikada biti jednoznačnog objašnjenja.
U ovom poslu je to nažalost i opcija, ovaj put se dogodila, posljedice su strašne, ali to je onaj prihvatljivi rizik s kojim se svaki vojni pilot mora pomiriti i biti svjestan da stvari mogu krenuti i po zlu čak i kada letiš “samo” od točke A do točke B, kada letiš i eto neke potpuno “bezazlene” letove .
I jedina pouka iz ovog strašnog događaja je upravo to, nema i ne postoje “bezazleni” letovi, nema toga. to ne postoji. Let započinje puno prije sjedanja u kabinu, a završava, nakon gašenja motora i izlaska van letjelice (nekad ni to-drugi put o tome).
Marine i Tomislave, kao vaš stariji kolega hvala vam za svaki vaš trenutak proveden u vašoj želji da nastavite putem naših vitezova-pilota koji su dali svoj život za ovu zemlju, za ovu zastavu, za ovu slobodu. Na žalost sudbina je htjela drukčije.
I jedino je ona suvislo objašnjenje.
Sudbina je htjela da u vašem pješčanom satu nema više pijeska. Sada ćete u bezvremenskim nebeskim prostranstvima upoznati Vuleta, Marka, Antuna, Miroslava, Rudija, Meša... i ostale junake ove lijepe zemlje.
A vašim obiteljima, vašim najmilijima, znam da je njima užasno, da im je najteže, izražavam najdublju i iskrenu sućut…
Kolege naše, počivajte u miru ili letite beskrajem, vječna vam hvala…”
"To što Vučić ne priznaje odluke pravosuđa BiH nije manji ni benigniji akt agresije no…
Hrvatska trenutno izravno od Izraela ne nabavlja naoružanje za svoju vojsku, priopćilo je u subotu…
Do kraja iduće godine bit će dupliran most na Mirni i vijadukt na Limu, izgrađena…
Komentiraj