Kategorije Vijesti

PISMO IZ ODESE: “Ukrajinski probni pilot je pijan, MIG-ove servisiraju radio amateri, a nama prijete”

Širi dalje

PIŠE: Marko Marković



Maxportal je posjedu pisma tehničara i časnika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva koji su u Zavodu u Odesi nadzirali remont MiG-ova. Pismo je upućeno tadašnjem zapovjedniku Ratnog zrakoplovstva generalu Draženu Šćuriju te u Kabinet ministra obrane. Pismo svjedoči da Kotromanović ne govori istinu kad kaže da ništa nije znao.

U kabinet ministra obrane Ante Kotromanovića upućeno je 29. siječnja 2014. godine, a s pismom je upoznat i tadašnji predsjednik Ivo Josipović.

Iako su mediji od početka pisali o mogućim prevarama s remontom, najviši civilni i vojni dužnosnici tvrde da ništa nisu znali niti su dobivali informacije u sumnjivom remontu i modernizaciji MiG-ova. To tvrdi bivši ministar obrane Ante Kotromanović, bivši načelnik Glavnog stožera general Drago Lovrić i bivši glavni inspektor i današnji načelnik Glavnog stožera general Mirko Šundov

U pismu njegovi autori navode “da ih se prisiljava da gledaju na drugu stranu kad ukrajinski zavod krši sigurnosne protokole kvaziremonta, tj. uopće ne vrši remont i produženje životnog vijeka nego nešto između I. i II. stupnja održavanja zrakoplova”.

Generalu Šćuriju postavljaju pitanje “znate li da Zavod u Odesi uopće ne provodi zahtjevni remont zrakoplova, a još manje produženje životnog vijeka zrakoplova (dubinsko ispitivanje kompletnog trupa zrakoplova)?  Zar niste primijetili da na našim MiG-ovima rade neki ljudi koji nisu zaposlenici zavoda”, navode časnici svom zapovjedniku.

Pišu da ”Zavod nema testnu opremu i stručnih tehničara pa zovu lokalne radioamatere da izmjere SWR antene i da pomognu s navigacijskom i komunikacijskom opremom”. Pišu i da “ukrajinski tresti pilot zbog problema alkoholom ne leti već duže vrijeme i da sav rizik pada na naše ljude”. Također tvrde da umjesto da kontroliraju završne radove oni već pet mjeseci rade poslove umjesto Ukrajinaca.

Hrvatski časnici u pismu tvrde da im se prijeti kad spomenu da bi ukrajinskoj tvrtki trebalo naplatiti penale za kašnjenje u isporuci, ali i njihove radne sate koje su oni odradili umjesto Ukrajinaca. Generala Šćurija pitaju  zbog čega je odobrena boja zrakoplova koja nije u skladu s hrvatskim normama.

Riječ je o vrlo ozbiljnim optužbama i prozivkama. U Ministarstvu obrane konstantno su tvrdili da su se u Ukrajinu slali vrhunski stručnjaci Ratnog zrakoplovstva kako bi nadzirali remont. S obzirom na takav “pedigre”, potpuno je jasno da se navodima o lažnom remontu trebalo pristupiti ozbiljno.

Pismo je upućeno u kabinet ministra Kotromanovića, ali u ovom trenutku nema potvrde je li po tom pitanju nešto poduzeo. U svakom slučaju za njega je znao. I on i general Drago Lovrić.

U Zavodu u Odesi bila su tri časnika Ratnog zrakoplovstva, svaki zadužen za nadzor određenih vrsta radova, te probni pilot brigadir Ivan Selak.

Jesu li se njihovi navodi provjeravali i jesu li točni u konačnici bi trebala utvrditi istraga koja je sada u rukama Državnog odvjetništva.

Pogledajte što su u pismu napisali časnici HRZ-a koji su nadzirali remont MiG-ova u Odesi:

 


Širi dalje
Komentiraj

Najnovije

VIDEO Hrvatski klinci promašili zicer protiv Senegala, jednog od favorita SP-a

Hrvatska je u 1. kolu skupine C Svjetskog U-17 prvenstva u Kataru remizirala sa Senegalom…

57 minuta prije

Škoda Octavia vs VW Golf: Usporedba troškova, održavanja i udobnosti

Kada se na tržištu pojave dva automobilska giganta iz iste obitelji, kao što su Škoda…

1 sat prije

Grob malog Zvonimira u Varaždinu krije najtužniju priču svih vremena

Na Dušni dan, kada tišina groblja priča najdublje priče, mnogi su obišli posljednja počivališta svojih…

4 sata prije