Iako je kupnja rabljenog automobila jeftinija od kupnje novog vozila iz autokuće, to može dovesti do dodatnih troškova. Prevare s kilometražom i skrivena oštećenja uobičajena su na tržištu polovnih automobila u Europu, što rezultira visokim troškovima održavanjima, povremenim mehaničkim kvarovima i sigurnosnim problemima.
Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za podatke o automobilima carVertical pokazuje da jeftiniji automobili u državi imaju više šanse za lažnu kilometražu.
Prevare s kilometražom česte su na hrvatskom tržištu rabljenih automobila. Čak 1 od 10 polovnih automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što znači da su prevare s brojačem kilometara česte i vozači bi trebali biti oprezni pri kupnji vozila.
Najveća je šansa da postanete žrtva prevare kada kupujete automobil između 5 000 i 10 000 EUR – 9,8 % svih vozila s ovom cijenom imalo je promjenu u kilometraži.
„Kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj moraju biti svjesni da je rizik kupovanja vozila s izmijenjenim brojačem kilometara relativno visok u svim cjenovnim kategorijama. Vozila u vrijednosti od 20 000 do 30 000 EUR manje su podložna prevarama, ali još uvijek je 1 od 20 takvih automobila ilegalno izmijenjena kilometraža”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.
Kupci najskupljih automobila također bi trebali biti na oprezu: od svih automobila vrijednih više od 45 000 EUR koje je pregledao carVertical u Hrvatskoj, njih 9,4 % imalo je vraćenu kilometražu. Ne samo da će automobil s promijenjenom kilometražom imati manju vrijednost, već može i biti teško planirati njegovo održavanje.
Trećina svih vozila u Hrvatskoj bila je oštećena u nekom trenutku
Iako su šanse da naletite na automobile sa smanjenom kilometražom u Hrvatskoj manje nego u nekim drugim zemljama srednje i istočne Europe, istraživanje je pokazalo da je prilično teško izbjeći automobil sa zabilježenim oštećenjem.
35,4 % automobila u Hrvatskoj u vrijednosti do 5 000 EUR sudjelovalo je u nesreći ili pretrpjelo neko drugo oštećenje. Skuplja vozila imaju još veću vjerojatnost oštećenja.
„Iako najjeftiniji automobili u Hrvatskoj imaju najmanje podataka o šteti, to se može pripisati činjenici da vozači jeftinijih ili starijih automobila obično ignoriraju manje udarce i ogrebotine. S druge strane, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućih kućama”, objašnjava Buzelis.
Najviše zabilježenih oštećenja imaju vozila vrijednosti između 30 000 i 45 000 EUR – 44,7 % njih sudjelovalo je u nesreći.
Stručnjak za automobile kaže da vozilo s oštećenjima iz prošlosti može imati mehaničke i sigurnosne probleme koji mogu dovesti do značajnih troškova popravka, stoga je važno temeljito pregledati automobil prije kupnje.
R.I. /Foto: Ilustracija
Bio sam mnogo prije ceste i mnogo prije gladi, putnik na ovome putu. (više…)
Predsjednik Vlade Andrej Plenković pohvalio se na društvenim mrežama velikim danom svog starijeg sina Marija.…
Posljednjih tjedana na adrese vojnih obveznika diljem Srbije ponovno masovno stižu pozivi za vojne vježbe.…
Komentiraj