Na poziv Europskog parlamenta, mitropolit Porfirije je sudjelovao na konferenciji „Religijska i ljudska prava unutar Europske Unije – Zajednička odgovornost“. Konferencija je održana u Bruxellesu, 04. prosinca 2018. godine.
Evo što je pred međunarodnom zajednicom i sudionicima konferencije rekao Porfirije:
“Mi naše najsvježije rane, uopćeno govoreći, nismo zaliječili, nismo obnovili povjerenje posebno među mladima, na način koji ste mnogi od vas to učinili u odnosima između vaših naroda i država. Krenuli smo u to. Posvećeni smo tome. Osobno sam posvećen tome.
Naša mjesna crkva promovira ekumenski, međureligijski i svjetonazorski dijalog, brine za obespravljene i apelira da se svugdje i uvijek poštuju ljudska prava i dostojanstvo. Ali me brine to što, iako smo posvećeni zacjeljivanju svježih rana i odmicanju od ideologija raspada zajedničke države, primjećujemo obnavljanje govora mržnje i povijesnog revizionizma kojem je cilj rehabilitacija poraženih pokreta, domaće varijante nacizma i fašizma i negiranje njihovih zločina.
Takvo negiranje žrtava koncentracijskog logora Jasenovac ili pojedinih logora za djecu koji su za vrijeme Drugog svjetskog rata postojali na području Nezavisne Države Hrvatske, u današnjoj Hrvatskoj predstavlja ozbiljnu prijetnju svemu u što mi kršćani i svi ljudi dobre volje vjerujemo i svemu što su naši pretci htjeli i postigli Općom deklaracijom o ljudskim pravima.
Nesumnjivo, Ustav Republike Hrvatske, zakonodavni okvir koji se tiče zaštite ljudskih i manjinskih prava kao i antidiskrimancijski zakon, kojim se propisuje opća zabrana i kažnjavanje svakog tko poziva na uporabu nasilja, na nacionalnu, vjersku ili rasnu mržnju i bilo koji drugi oblik nesnošljivosti, duže od desetljeća unazad, usklađeni su s najvišim europskim standardima i omogućavaju preduvjete za moderna demokratska dostignuća u poštivanju ljudskih prava i ljudskog dostojanstva.
Usprkos tome, godine iza nas svjedoče o sve učestalijem kršenju ljudskih i manjinskih prava, bilježe govor mržnje i širenje etničke netrepeljivosti u javnom prostoru, zatim brojne fizičke i verbalne napade prema osobama srpske nacionalnosti u Hrvatskoj, bez obzira radi li se o javnim osobama, građanima, ženama i muškarcima, mladima ili starijoj populaciji.
U godinama nakon ulaska Republike Hrvatske u EU (2013.) broj prijavljenih incidenata se povećao, stoga apeliramo na hrvatsku vladu da provodi ove blagotvorne zakone koje imamo i koji štite svakog građanina.”
Ovo je istina o episkopu Porfiriju, danas Patrijarhu SPC-a. Tko neostrašćeno i hladno razmišlja, jasno će u čitavom nizu misli u citiranom ulomku pronaći teške optužbe Hrvatske, koja mu je i tada i danas jela iz ruke. Ruke navodnog goluba.
Neki su u Hrvatskoj iznenađeni, neki ushićeni očekujući zalaganjem nekolicine “katoznalaca” tipa Darko Pavičić iz VL i s Laudato TV, stvorene slike o “mekom” i ekumenski raspoloženom Porfiriju, a dio egzibicionista će i dalje dokazivati da je četnik zbog pjesama o vojvodi Đuiću, pokušavajući na taj način potvrditi svoje pravohrvatsvo.
Pjesme koje možemo čuti i slike koje možemo vidjeti na društvenim mrežama posve su banalne u odnosu na smisao poruke koju sam citirao, u odnosu na mjesto i vrijeme izrečenog. O tome sam svojevremeno pisao polemizirajući upravo s kolegom Pavičićem, uviđajući opasnost od njegovih pohvala Porfiriju, na temelju stvorene percepcije o Pavičiću kao neslužbenom glasnogovorniku Kaptola.
Stvari stoje ovako.
U Hrvatsku se iz Beograda, nakon nevjerojatnih zala, koje je Srbija i Srbi, potpuno otvoreno i bez rezerve duhovno predvođeni SPC-om, učinila hrvatskom narodu pred očima cijeloga svijeta devedesetih godina, ali i tijekom 20. stoljeća bez dana prestanka ili odreknuća od tih zala, ne šalje “mekog”, ” goluba”, ” ekumenistu”, ” nego apsolutno najboljeg među episkopima.
Najsigurnijeg čovjeka za održavanje živim srpskog nacionalnog projekta i prilagodbu novonastalim međunarodnim okolnostima, te činjenici da je Republika Hrvatska samostalna država, potvrđena vojnom pobjedom nad Srbijom.
Najboljeg po kriterijima SPC-a kao duhovnog i misaonog tvorca, čuvara srpskog nacionalnog projekta. Treba li ikome živu sa zrncem razuma u Hrvatskoj objašnjavati, da taj projekt nije ni ekumenski, ni kršćanski uopće, ni mek, ni tolerantan prema hrvatskoj državnosti ili slobodi!? Pri takvom odabiru se vodi računa o njegovim komunikacijskim, umilnim, duhovnim i svakim drugim socijalnim sposobnostima, jer upravo zbog svega navedenog potreban je najprovjereniji, najsigurniji i najsposobniji.
To je recimo tip izbora, provjera, inicijacija i filtriranja svih vrsta, kojim se iz SFRJ recimo slao veleposlanik u Vatikan, SAD, Moskvu i na slične iznimno politički rizične pozicije. Primjer je recimo hrvatski veleposlanik u Vatikanu, Maštruko. On je bio hrvatski, koliko Porfirije ekumenist i mek. Inače nikada ne bi bio na tom mjestu.
Dakle, izbor Porfirija za Patrijarha SPC-a, nije iznenađenje, niti ima ikakvih izgleda donijeti Hrvatskoj nekakvu promjenu na dobro iz Srbije. Promjene mogu biti samo u modifikaciji modela i instrumenata na nastavku srpske imperijalne politike, utoliko složenije i zahtjevnije, prvenstveno za hrvatsku državu, ali i za Katoličku crkvu u Hrvatskoj i njene biskupe.
Marko Ljubić/Foto:pxll
Kada bi povijest bila psihijatrijska ordinacija, srpska ljubav prema Rusiji bila bi slučaj za debelu…
Kapetan hrvatske reprezentacije Luka Modrić odabrao je za mrežni portal španjolskog dnevnika AS petoricu najboljih…
Nakon dolaska u Moskvu 8. svibnja kako bi prisustvovao obilježavanju Dana pobjede, srbijanski predsjednik Aleksandar…
Komentiraj