Znanstvenici se nadaju da će ovo otkriće razjasniti placebo efekt, marketinšku taktiku koja se često koristi da zavara ljude na kupnju skuplje robe, piše telegram.hr.
Znanstvenici s INSEAD Business School pri Sveučilištu u Bonnu promatrali su kako se različite cijene prenose u okus u mozgu, čak ako se radi o istom proizvodu odnosno vinu.
Sudionici studije, njih tridesetak, kušali su vino različitih cijena i pritom su im rađene snimke mozga. Prije kušanja pokazane su im cijene vina. Kako se i očekivalo, sudionici su skuplja vina označili boljima. I snimke magnetske rezonance potvrdile su da im je vino za koje su vjerovali da je skuplje, boljeg okusa.
Bitno je i što piše na etiketi
Snimke magnetske rezonance pokazale su aktivnost u regijama mozga povezanima s nagradom i motivacijom. Regije su se jače aktivirale kada su sudionici vjerovali da piju skupo vino.Novo istraživanje sugerira da i jezik koji se koristi na etiketi butelje može biti vrlo značajan za užitak u vinu koliko i sam okus.
To je zato jer jer se detaljno razrađen i emocionalan opis ponaša kao placebo, varajući mozak da krivo procijeni kvalitetu.
Predsjednik Zoran Milanović objavio je na svom službenom Facebooku da Palestinci imaju pravo na vlastitu…
Branimir Glavaš je podnio zahtjev da mu država plati troškove obrane na suđenju pred Županijskim…
Miljenko Jergović danima se pravda da od love koju država uplaćuje za prijevode njegovih knjiga,…
Komentiraj