Iako ove godine ne sudjeluje u izboru za Najbolju europsku destinaciju, Zagreb svojom adventskom ponudom definitivno opravdava pobjede prethodnih triju godina zaredom.
Podaci govore kako je titula hrvatskoj prijestolnici donijela i do četrdeset posto više turista, a predviđa se kako će ovogodišnji Advent u Zagrebu premašiti sve rekorde posjećenosti.
Prema analizi zagrebačke tehnološke tvrtke Mediatoolkit, koja je razvila alat za praćenje spominjanja u medijima i na društvenim mrežama, Advent u Zagrebu postao je prepoznatljiv kao odlično mjesto za uživanje u blagdanskom ugođaju i daleko izvan granica Lijepe naše. Tome u prilog govori podatak kako se pojam spominje na svim kontinentima svijeta i to više od 12 tisuća puta u posljednjih mjesec dana, što označava porast od 860 posto u odnosu na period prije početka Adventa.
Graf 1. Prikaz karte svijeta prema količini spominjanja pojma “Advent u Zagrebu”
Ta je brojka dvostruko veća od spominjanja Adventa u obližnjem Beču, lokacije koja se dugo vremena smatrala tradicionalnim adventskim odredištem brojnih Hrvata, ali i građana diljem Europe. Unatoč dugoj tradiciji i prepoznatljivosti, Beč zadnjih nekoliko godina polako gubi primat na poziciji najpopularnijeg adventskog odredišta, a lokacije poput Zagreba osvajaju sve veću publiku inovativnim i modernim kulturno-ugostiteljskim sadržajima.
Zagrebački advent nadmašuje bečki i na društvenim mrežama. Više od osam tisuća objava u kojima se spominje na Instagramu ukazuje na najveću popularnost tog kanala, a slijede ga web, Twitter, Facebook, te naposlijetku YouTube. Bilo u medijima ili na društvenim mrežama, pojam “Advent u Zagrebu” dosegao je publiku od 38 milijuna ljudi diljem Zemlje.
Graf 2. Usporedba najkorištenijih kanala prilikom spominjanja Adventa u Zagrebu i Beču
Zagrebački se Advent najvećim dijelom spominje u pozitivnom tonu, osobito nedjeljom kada se bilježe značajni porasti u broju objava. Ovi se podaci poklapaju sa brojem posjetitelja koji je najveći vikendima, kada je i javni gradski prijevoz besplatan i ponuda zabavnih i dječjih sadržaja najbogatija.
Brojni strani mediji poput BBC-ja, The Guardiana i kineskog Xinhuaneta pišu o bogatoj ponudi hrane i pića, pa je tako i Forbes objavio kulinarski vodič za zagrebački Advent kojeg su svrstali među 10 najboljih u Europi. CNN preporučuje posjet kućicama koje prodaju ručno izrađene suvenire, pečene kestene i kuhano vino, ali i obilazak “jednih od najimpresivnijih orgulja svijeta” u Zagrebačkoj katedrali.
Osim medija, u promociji Adventa sudjeluju i brojni poznati brendovi. Turkish Airlines sponzorira ovogodišnji zagrebački Advent, a za vrijeme njegova trajanja broj letova iz Istanbula za Zagreb povećan je na čak 10 puta tjedno. TripAdvisor objavio je recenziju Hotela Esplanade, u kojem je u drugom tjednu Adventa slobodan ostao jedino predsjednički apartman. U Sheratonu je prema pisanju Seebiz.eu i on bio popunjen u roku od nekoliko minuta.
Turistička zajednica grada Zagreba izvještava kako su popunjeni gotovo svi smještajni kapaciteti u Zagrebu, a već u prvih devet dana Adventa zabilježen je značajan porast u broju dolazaka i broju noćenja u odnosu na isti period prošle godine.
Izvori: Mediatoolkit
Trener nogometaša Osasune Alassio Lisci rekao je da hrvatski napadač Ante Budimir "živi za gol",…
'Mislim da se sve više na proces proširenja pokušava staviti svojevrsna geopolitička optika, koja ima…
Odluka tvrtke Affinity Partners, u vlasništvu Jareda Kushnera, zeta Donalda Trumpa, da se povuče iz…
Komentiraj