D. Lukić Foto: Agencije
Informacije su istražitelji dobili preslušavanjem snimki razgovora u kokpitu. Prema tim nalazima, u trenutku udara zrakoplovom je upravljao kopilot Andreas Lubitz koji ga je namjerno usmjerio prema zemlji i blokirao pristup svom kolegi koji u tom času nije bio u kokpitu.
Andreas Lubitz bio je živ do trenutka udara u planinu, priopćeno je. Istražitelji kažu da je prerano govoriti o ‘samoubojstvu’, ali kažu da dosadašnji nalazi isključuju mogućnost terorističkog čina. Prema pisanju Independenta, kopilot čije je iza sebe je imao svega 630 sati leta. Pilot kojemu nije dopustio ulazak u kokpit, Patrick Sonderheimer, imao je 6.000 sati leta na zrakoplovu A320. Za usporedbu, u Americi nikada ne bi mogao postati kopilot sa samo 630 sati leta
Francuski tužitelj Brice Robin rekao je da je kopilot Lubitz ubrzao pad zrakoplova dok je bio sam u kokpitu. ‘Bila je to njegova odluka, s namjerom uništavanja zrakoplova’, rekao je Robin, državni tužitelj iz Marseillea, na konferenciji za novinare.
“Drugi pilot ga je molio da ga pusti unutra, čak je i zaplakao”
“Pilot je posljednjih deset minuta sam bio u kabini. Sigurno je bio živ. Nije rekao ni riječi. Drugi pilot ga je iza vrata molio da ga pusti unutra. Nekoliko puta je i zaplakao”, ispričao je Robin.
Kaže i da se iz tonske snimke iz kokpita ne može razabrati da je Lubitz bio uspaničen, te se čini da je disao normalno. U posljednjij 10 minuta poniranja, nije rekao ni riječ. ‘Apsolutna šutnja unutar kokpita’, kazao je Robin.
Nema indikacija da je riječ o terorizmu, ustvrdio je tužitelj, koji ipak nije deklarirao samoubojstvo, kazujući tek da je to ‘legitimno’ pitanje. Robin je otkrio i da su se prije udarca čuli krikovi. ‘Smrt je bila nagla, trenutačna’.
Njegovi prijatelji i kolege kažu da nikada nije pokazivao znakove depresije i da je prošle jeseni obnovio licencu.
– Ne znamo koje je vjere… Ali mislimo da to nije razlog njegovog poteza. Također, ne možemo ga spojiti ni s jednom terorističkom organizacijom. Stvarno mu je dobro išlo, bio je presretan svojim poslom u Germanwingsu – rekao je njegov kolega i član letačkog kluba Peter Ruecker.
Lubitz je dobio letačku dozvolu u lokalnom klubu još kao tinejdžer i ubrzo je prihvaćen u Lufthansinu školu za pilote u Bremenu…
– On je bio poptuno kvalificiran za upravljanje Airbusom – tvrdi francuski tužitelj.
Zanimljivo, u javnost je došla informacija da Lubitzova liječnička potvrda da je sposoban za letenje ističe za mjesec dana…
– Zašto je to napravio, ja nemam pojma. Samo znam da je napravio – rekao je francuski tužitelj i potvrdio da je već zatražio njemačkih vlasti da mu daju sve informacije o mladom pilotu.
Novinar N1 Mladen Savatović najavio je da će podnijeti tužbu protiv predsjednika Srbije Aleksandar Vučića,…
Zbog kvara na proizvodnom dijelu centralnog toplinskog sustava grada Zagreba jutros je došlo do obustave…
Ukrajinsko Ministarstvo vanjskih poslova reagiralo je na izjavu srbijanskog ministra informiranja Borisa Bratine. On je…
Komentiraj