D. Lukić Foto: Agencije
Informacije su istražitelji dobili preslušavanjem snimki razgovora u kokpitu. Prema tim nalazima, u trenutku udara zrakoplovom je upravljao kopilot Andreas Lubitz koji ga je namjerno usmjerio prema zemlji i blokirao pristup svom kolegi koji u tom času nije bio u kokpitu.
Andreas Lubitz bio je živ do trenutka udara u planinu, priopćeno je. Istražitelji kažu da je prerano govoriti o ‘samoubojstvu’, ali kažu da dosadašnji nalazi isključuju mogućnost terorističkog čina. Prema pisanju Independenta, kopilot čije je iza sebe je imao svega 630 sati leta. Pilot kojemu nije dopustio ulazak u kokpit, Patrick Sonderheimer, imao je 6.000 sati leta na zrakoplovu A320. Za usporedbu, u Americi nikada ne bi mogao postati kopilot sa samo 630 sati leta
Francuski tužitelj Brice Robin rekao je da je kopilot Lubitz ubrzao pad zrakoplova dok je bio sam u kokpitu. ‘Bila je to njegova odluka, s namjerom uništavanja zrakoplova’, rekao je Robin, državni tužitelj iz Marseillea, na konferenciji za novinare.
“Drugi pilot ga je molio da ga pusti unutra, čak je i zaplakao”
“Pilot je posljednjih deset minuta sam bio u kabini. Sigurno je bio živ. Nije rekao ni riječi. Drugi pilot ga je iza vrata molio da ga pusti unutra. Nekoliko puta je i zaplakao”, ispričao je Robin.
Kaže i da se iz tonske snimke iz kokpita ne može razabrati da je Lubitz bio uspaničen, te se čini da je disao normalno. U posljednjij 10 minuta poniranja, nije rekao ni riječ. ‘Apsolutna šutnja unutar kokpita’, kazao je Robin.
Nema indikacija da je riječ o terorizmu, ustvrdio je tužitelj, koji ipak nije deklarirao samoubojstvo, kazujući tek da je to ‘legitimno’ pitanje. Robin je otkrio i da su se prije udarca čuli krikovi. ‘Smrt je bila nagla, trenutačna’.
Njegovi prijatelji i kolege kažu da nikada nije pokazivao znakove depresije i da je prošle jeseni obnovio licencu.
– Ne znamo koje je vjere… Ali mislimo da to nije razlog njegovog poteza. Također, ne možemo ga spojiti ni s jednom terorističkom organizacijom. Stvarno mu je dobro išlo, bio je presretan svojim poslom u Germanwingsu – rekao je njegov kolega i član letačkog kluba Peter Ruecker.
Lubitz je dobio letačku dozvolu u lokalnom klubu još kao tinejdžer i ubrzo je prihvaćen u Lufthansinu školu za pilote u Bremenu…
– On je bio poptuno kvalificiran za upravljanje Airbusom – tvrdi francuski tužitelj.
Zanimljivo, u javnost je došla informacija da Lubitzova liječnička potvrda da je sposoban za letenje ističe za mjesec dana…
– Zašto je to napravio, ja nemam pojma. Samo znam da je napravio – rekao je francuski tužitelj i potvrdio da je već zatražio njemačkih vlasti da mu daju sve informacije o mladom pilotu.