Malo napuhan, a osjetno komforniji, čvršći, lakši i dinamičniji, s 95 do čak 400 KS, benzinci i plug-in hibrid favorizirani, ali 10 posto štedljiviji usavršeni dizelaši 2.0 TDI i dalje će imati važnu ulogu, ‘blagi’ hibridi i LCD instrumenti postaju standard…, da, bit će ‘kralj’ kompaktne klase!
Volkswagen Golf sedme generacije, predstavljen 2012., još je uvijek u punoj formi (redizajniran je 2016.), no ‘punom parom’ razvija se model osme generacije, koji će u tržišnoj verziji biti predstavljen na salonu u Ženevi u ožujku sljedeće godine, za portal piše prometni stručnjak Željko Marušić Autoportal.hr.
Proteklih smo godina vidjeli smo barem deset više ili manje vjernih vizija ‘osmice’, a posljednju je prezentirao Autobild.de, koji je objavio i video.
Ovo je 12 važnih stvari o Volkswagen Golfu VIII:1. Dužina će porasti na 430 (+4,5), širina na 184 (+4), a visina od 145 cm ostaje neizmijenjena. Koeficijent otpora zraka snizit će se sa 0,28 na, za hatchback izvedbu, izvrsnih 0,26, što će biti melem za potrošnju, čistoću ispuha i performanse.
2. O povećanju komfora i funkcionalnosti svjedočit će povećanje međuosnog razmaka s 264 na 266 cm i prtljažnika s 380 na 400 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala korisni će prtljažni obujam porasti na 1310 l. Najviše će profitirati komfor na stražnjim sjedalima.
3. Kao i model sedme generacije, proizvodit će se isključivo s pet vrata, u hatchback i karavnskoj izvedbi (Variant), koja stiže 2020.
4. Bit će to prvi auto C-segmenta (kompaktne klase) s potpuno digitaliziranim (LCD) kokpitom i to u serijskoj opremi! Bit će najnovije izvedbe 3D Active Info-Display u modularnom, nadogradivom MIB sustavu (Modularer Infotainment-Baukasten). Po tome će biti među prvima uopće. Farovi i svi svjetlosni elementi bit će potpuno LED, što će doprinijeti sigurnosti (vidljivosti) te smanjenju potrošnje goriva i emisije štetnih plinova.
5. Povećanje udjela čelika visoke čvrstoće (HTS) na 39 posto i ultra-visoke čvrstoće (UHTS) na 18 posto, u nosećoj strukturi karoserije, usprkos povećanju gabarita i razine opreme, smanjit će masu za 30 do 50 kg, a povećati čvrstoću strukture za 30 posto. Očekuje se ne samo osvajanje 5 zvjezdica po Euro-NCAP testu, nego i dosad najbolji rezultat za aktivnu i pasivnu sigurnost u klasi.
6. U turbobenzinskoj ponudi bit će 3-cilindraš 1.0 TSI s 95 i 116 KS, aktualni hit 1.5 TSI sa 130 i 150 KS te 2.0 TSI s 200 KS. Uvodi se dvonaponski sustav – uz standardni 12-voltni dolazi 48-voltni, sa starter-generatorom pokretanim remenom, kojim svi benzinci postaju ‘blagi’ hibridi, jer se prilikom svakog usporavanja aktivira generatorski rad, a pri ubrzavanju elektromotorni.
U dionicama s minimalnim opterećenjem (‘jedrenje’) benzinski se pogon isključuje, a aktivira elektromotor. Time se povećava dinamičnost (međuubrzanja), a potrošnja smanjuje za 0,3 l/100 km.
7. Dizelaši ne idu u mirovinu, dapače dolazi novi 2.0 TDI, od 136 do 204 KS, (jedini u paleti dizelaša), u kombinaciji s 12-voltnom ‘blago-hibridnom’ tehnologijom (starter-generator) potrošnja se smanjuje za deset posto, na, deklarirano manje od četiri litre! Sve se verzije opremaju filtrom čađe (DPF) i katalizatorom selektivne redukcije (SRC), emisija štetnih plinova smanjuje se za 30 do 50 posto te svi dizelaši nadmašuju eko norme EU6d, koje stupaju na snagu 2021. Ti sustavi, nažalost, nedostaju u aktualnom 1.6 TDI.
8. Osnovni sportski model GTI pokretat će se turbobenzincem 2.0 TSI snage 250 KS, dok će GTI Performance biti nabijen na 300 KS i opremljen pogonom 4MOTION (4×4). ‘Top-gun’ verzija bit će upregnuta potpuno novim 3.0 Biturbo VR6 (uskokutnim V6) s brutalnih 400 KS i 450 Nm.
9. Važnu će ulogu imate hibridna izvedba GTE, s turbobenzincem 1.5 TSI sa 150 KS i elektromotorom od 75 kW (sustavna snaga 220 KS). Samo na struju moći će voziti 60 km, a prosječna će potrošnja (statistički) biti samo 2,8 l/100 km. Nova generacija potpuno električnog e-Golfa imat će autonomiju veću od 300 km.
10. Uvodi se verzija 1.5 TSI snage 130 KS s napajanjem zemnim plinom (metanom), koja se, zbog nedostatka mreže punionica, neće uvoziti u Hrvatsku.
11. Ukupni razvojni proračun iznosi 1,8 milijardi eura, a proizvodnja će početi u lipnju 2019.
12. Premda će biti osjetno vrjedniji od dosadašnjega, cijene će ostati na sadašnjoj razini te će kupci dobivati više za uložen novac. Osnovni će benzinac startati s oko 135.000 kn. Prvi se primjerci na našem tržištu očekuju u rujnu 2019.
Bivša ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić komentirale je pregovore nakon izbora. Tvrdi da je domaća…
Predsjednik Vlade Andrej Plenković sudjelovao je na svečanom otvorenju nove zgrade Srednje škole Čakovec, a…
Nakon nove akcije EPPO-a u kojoj su uhićeni bivši pomoćnik ministrice, bivši dekan i bivši profesor…
Komentiraj