Znanstvenici se nadaju da će ovo otkriće razjasniti placebo efekt, marketinšku taktiku koja se često koristi da zavara ljude na kupnju skuplje robe, piše telegram.hr.
Znanstvenici s INSEAD Business School pri Sveučilištu u Bonnu promatrali su kako se različite cijene prenose u okus u mozgu, čak ako se radi o istom proizvodu odnosno vinu.
Sudionici studije, njih tridesetak, kušali su vino različitih cijena i pritom su im rađene snimke mozga. Prije kušanja pokazane su im cijene vina. Kako se i očekivalo, sudionici su skuplja vina označili boljima. I snimke magnetske rezonance potvrdile su da im je vino za koje su vjerovali da je skuplje, boljeg okusa.
Bitno je i što piše na etiketi
Snimke magnetske rezonance pokazale su aktivnost u regijama mozga povezanima s nagradom i motivacijom. Regije su se jače aktivirale kada su sudionici vjerovali da piju skupo vino.Novo istraživanje sugerira da i jezik koji se koristi na etiketi butelje može biti vrlo značajan za užitak u vinu koliko i sam okus.
To je zato jer jer se detaljno razrađen i emocionalan opis ponaša kao placebo, varajući mozak da krivo procijeni kvalitetu.
Luka Vušković (18) uskoro postaje svjetski superstar. Sve ide prema tome da hrvatski stoper postane…
Poduzetnik Josip Šincek, koji se od veljače ove godine nalazi u Remetincu zbog optužbi da…
Srpski ministar informiranja i telekomunikacija Boris Bratina ispričao se zbog svoje izjave izrečene u emisiji…
Komentiraj