Još uvijek ima pojedinaca u HRZ-u i Ministarstvu obrane, komesarskih obmanjivača i infantilnih naivaca, koji šire „istinu“ kako je remont MiGova HRZ-a u Odessi bio „odlično odrađen“.
Živimo u potpunom galimatijasu. Prostor za širenje lažnih informacija, poluinformacija i raznih fabrikacija od vijesti – dramatično se proširio. Nije lako boriti se protiv lažnih vijesti i informacija, od onih na web portalima pa do društvenih mreža.
Populisti oduvijek teže od istine napraviti laž, a od laži istinu. Da bi smo to zaustavili, istinu valja uvijek ponavljati. Tako je i u slučaju remonta hrvatskih MiGova u Ukrajini 2014. godine, tu kriminalnu rabotu na koju prašina ne smije pasti.
Još uvijek ima pojedinaca u HRZ-u i Ministarstvu obrane, komesarskih obmanjivača i infantilnih naivaca, koji šire „istinu“ kako je remont MiGova HRZ-a u Odessi bio „odlično odrađen“.
Zato, ponovimo još jednom elementarne stvari ovog najvećeg krimena onih koji su sklopili (kvazi) remont u Ukrajini. Vele neki, avioni su u Ukrajini pri finaliziranju remonta letjeli, pa je to, kao, krunski dokaz ispravnosti. Ha, može se voziti i tehnički neispravan automobil. Onda automobil dođe na tehnički pregled i kad tamo – ne prođe tehnički. Krunski dokaz neispravnih MiGova je činjenica da nakon remonta nisu preletjeli u Hrvatsku, a što je bila ugovorna obveza.
Natječajna dokumentacija je izričito zahtijevala da avioni dođu u preletu. Upravo je prelet dokaz ispravnosti aviona, jer bi obuhvaćao minimalno dva slijetanja na međunarodne aerodrome radi uzimanja goriva. Priče da zbog poluratnog stanja u Ukrajini avioni tobože nisu mogli preletjeti su obične laži plasirane od ukrajinskog lobija. Upravo je u veljači 2014. Ukrajina isporučila dva transportna aviona An-32 u preletu Indijskom ratnom zrakoplovstvu.
Dodatna groteska bijaše u tome što hrvatski MiGovi iz Ukrajine nisu dostavljeni u labudicama nego su dovezeni u prikolicama običnih kamiona. Pod ceradama su isporučeni nakon više od godine dana kašnjenja. Ali, naravno, tada je po onima iz MORH-a te tvornice laži i fabriciranih vijesti, to sve bilo u „savršenom redu“.
Kada je konačno cijela stvar zasmrdila do neba i kada je pokrenuta istraga, MORH je od Bugarskih vlasti dobio podatke o četiri MiG-21 (131, 132, 134 i 135) koji su lažno deklarirani kao alžirski, a u stvari radi se otpisanim MiG-21 avionima iz bugarske vojne baze Dobrič. Avioni MiG-21 oznake 131, 132, 134 i 135 bili su otpisani krajem 2003. godine kao neperspektivni za remont jer im je resurs bio preko 2200 sati (maksimalan resurs je 2400 sati i nema produženja satnog resursa), a struka zna da se nakon remonta daje međuremontni resurs od 800 sati i 10 godina.
Nakon što je taj podatak stigao u MORH, avionima je ukinuta plovidbenost i zbog toga MORH, odnosno Hrvatska, traži povrat novca ili da im Ukrajinci isporuče MiGove u resursu. Naravno, za te zahtjeve one u Kijevu boli uho… Bitno je da im naši političari titraju jaja oko Krima.
Malo je znano da su nam osim aviona sa prekucanim brojevima zmaja, Ukrajinci prodali i dva aviomotora sa prekucanim brojevima i lažnom dokumentacijom.
Sve se ovo moglo spriječiti da su MORH-ove institucije, posebno VSOA, radile svoj posao. U startu se znalo da su nam Ukrajinci dali lažnu vlasničku dokumentaciju za ponuđena avione. Znalo se da je famozno „ Jemensko pismo“ original. Znalo se da je State Department upozorio MORH u listopadu 2013. godine da komunikacijski uređaj IFF i Rocwell Collins radio stanica ne smiju ići u Ukrajinu. Jedan časnik HRZ-a, pukovnik, namjerno je tada umanjivao upozorenje SAD-a.
Kako to već ide, taj je lik kasnije dobio viši čin i visoko mjesto u Sektoru za naoružanje MORH-a. Nakon remonta eskadrila nam je smanjena za čak 30 posto. Bio je to još jedan metak u čelo HRZ-u. Nikada više nakon ukrajinske kriminalne rabote Hrvatska nije imala borbenu eskadrilu od 12 borbenih lovaca. Maksimalni domet naših MiGova je nakon isporuke bio Pleso-Zadar. Mada je i taj domet ušao debelo u zonu visokog rizika. Sjetimo se samo otkaza stajnog trapa iznad Zemunika na godišnjicu Oluje 2014. godine.
Hvala Ukrajincima i njihovim hrvatskih kooperantima što godinama već nema jesenske obuke na MiGovima u Zadru, a što je inače bio kontinuirani tzv. GOD, odnosno glavni obučni događaj.
I na jednom demonstrativnom letu kada je u kokpitu pored pilota, bio i jedan zrakoplovni general, dogodio se kvar na svih napravljenih 11.000 MiGova-21 diljem svijeta nije zabilježen. Bolje rečeno, takav kvar uopće ne postoji u povijesti kvarova ovih sjajnih sovjetskih, odnosno ruskih borbenih aviona!
Naime za vrijeme leta došlo je do bizarnog kvara aneroidnog visinomjera. Ovaj na instrumentalnoj ploči pilota nije radio, a onaj ispred generala je – radio! Bizaran otkaz bez premca. Jer, do toga slučaja vjerovalo se da ili rade ili ne rade oba, jer su spojeni na istu pitot-statičku instalaciju
A, bilo je toga još; “bježanja” stajnog trapa udesno ili ulijevo, otkaz režima puhanog zakrilca na jednom krilu, otkaz rada motora tijekom leta, problemi s mehanizmom pomicanja nosnog konusa UVD-2M prema unutra,divljanje instrumenata, ….
MiG koji nas je spašavao tijekom Domovinskog rata, to sovjetsko remek djelo kakvo svijet nije vidio, loši časnici HRZ-a i još lošiji političari uspjeli su uništiti kroz MiGocid. Istinu treba govoriti radi svih koji volimo HRZ-a i onih koji više nisu s nama, a borili su znanjem i dušom za istinu o kriminalu u ukrajinskom remontu MiGova. Njih čeka vječna slava, a ove ostale čeka tek sjena, zaborav, šaš i paprat.
Analitički tim Maxportala/Foto:cropix
Bivša ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić komentirale je pregovore nakon izbora. Tvrdi da je domaća…
Predsjednik Vlade Andrej Plenković sudjelovao je na svečanom otvorenju nove zgrade Srednje škole Čakovec, a…
Nakon nove akcije EPPO-a u kojoj su uhićeni bivši pomoćnik ministrice, bivši dekan i bivši profesor…
Komentiraj