Istinu treba ponavljati: Remont MiG-ova u Ukrajini kriminal je ravan veleizdaji

28 kolovoza, 2021 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Još uvijek ima pojedinaca u HRZ-u i Ministarstvu obrane, komesarskih obmanjivača i infantilnih naivaca, koji šire „istinu“ kako je remont MiGova HRZ-a u Odessi bio „odlično odrađen“.



Živimo u potpunom galimatijasu. Prostor za širenje lažnih informacija, poluinformacija i raznih fabrikacija od vijesti – dramatično se proširio. Nije lako boriti se protiv lažnih vijesti i informacija, od onih na web portalima pa do društvenih mreža.

Populisti oduvijek teže od istine napraviti laž, a od laži istinu. Da bi smo to zaustavili, istinu valja uvijek ponavljati. Tako je i u slučaju remonta hrvatskih MiGova u Ukrajini 2014. godine, tu kriminalnu rabotu na koju prašina ne smije pasti.

Još uvijek ima pojedinaca u HRZ-u i Ministarstvu obrane, komesarskih obmanjivača i infantilnih naivaca, koji šire „istinu“ kako je remont MiGova HRZ-a u Odessi bio „odlično odrađen“.

Zato, ponovimo još jednom elementarne stvari ovog najvećeg krimena onih koji su sklopili (kvazi) remont u Ukrajini. Vele neki, avioni su u Ukrajini pri finaliziranju remonta letjeli, pa je to, kao, krunski dokaz ispravnosti. Ha, može se voziti i tehnički neispravan automobil. Onda automobil dođe na tehnički pregled i  kad tamo – ne prođe tehnički. Krunski dokaz neispravnih MiGova je činjenica da nakon remonta nisu preletjeli u Hrvatsku, a što je bila ugovorna obveza.

Natječajna dokumentacija je izričito zahtijevala da avioni dođu u preletu. Upravo je prelet dokaz ispravnosti aviona, jer bi obuhvaćao minimalno dva slijetanja na međunarodne aerodrome radi uzimanja goriva. Priče da zbog poluratnog stanja u Ukrajini avioni tobože nisu mogli preletjeti su obične laži plasirane od ukrajinskog lobija. Upravo je u veljači 2014. Ukrajina isporučila dva transportna aviona An-32 u preletu Indijskom ratnom zrakoplovstvu.

Dodatna groteska bijaše u tome što hrvatski MiGovi iz Ukrajine nisu dostavljeni u labudicama nego su dovezeni u prikolicama običnih kamiona. Pod ceradama su isporučeni nakon više od godine dana kašnjenja. Ali, naravno, tada je po onima iz MORH-a te tvornice laži i fabriciranih vijesti, to sve bilo u „savršenom redu“.

Kada je konačno cijela stvar zasmrdila do neba  i kada je  pokrenuta istraga, MORH je od Bugarskih vlasti dobio podatke o četiri MiG-21 (131, 132, 134 i 135) koji su lažno deklarirani kao alžirski, a u stvari radi se otpisanim MiG-21 avionima iz bugarske vojne baze Dobrič. Avioni MiG-21 oznake 131, 132, 134 i 135 bili su otpisani krajem 2003. godine kao neperspektivni za remont jer im je resurs bio preko 2200 sati (maksimalan resurs je 2400 sati i nema produženja satnog resursa), a struka zna da se nakon remonta daje međuremontni resurs od 800 sati i 10 godina.

Nakon što je taj podatak stigao u MORH,  avionima je ukinuta plovidbenost i zbog toga MORH, odnosno Hrvatska, traži povrat novca ili da im Ukrajinci isporuče MiGove u resursu. Naravno, za te zahtjeve one u Kijevu boli uho… Bitno je da im naši političari titraju jaja oko Krima.

Malo je znano da su nam osim aviona sa prekucanim brojevima zmaja, Ukrajinci prodali i dva aviomotora sa prekucanim brojevima i lažnom dokumentacijom.

Sve se ovo moglo spriječiti da su MORH-ove institucije, posebno VSOA, radile svoj posao. U startu se znalo da su nam Ukrajinci dali lažnu vlasničku dokumentaciju za ponuđena avione. Znalo se da je famozno „ Jemensko pismo“ original. Znalo se da je State Department upozorio MORH u listopadu 2013. godine da komunikacijski uređaj IFF i Rocwell Collins radio stanica ne smiju ići u Ukrajinu. Jedan časnik HRZ-a, pukovnik, namjerno je tada umanjivao upozorenje SAD-a.

Kako to već ide, taj je lik kasnije dobio viši čin i visoko mjesto u Sektoru za naoružanje MORH-a. Nakon remonta eskadrila nam je smanjena za čak 30 posto. Bio je to još jedan metak u čelo HRZ-u.  Nikada više nakon ukrajinske kriminalne rabote Hrvatska nije imala borbenu eskadrilu od 12 borbenih lovaca. Maksimalni domet naših MiGova je nakon isporuke bio Pleso-Zadar. Mada je i taj domet ušao debelo u zonu visokog rizika. Sjetimo se samo otkaza stajnog trapa iznad Zemunika na godišnjicu Oluje 2014. godine.

Hvala Ukrajincima i njihovim hrvatskih kooperantima što godinama već nema jesenske obuke na MiGovima u Zadru, a što je inače bio kontinuirani tzv. GOD, odnosno glavni obučni događaj.

I na jednom demonstrativnom letu kada je u kokpitu pored pilota, bio i jedan zrakoplovni general, dogodio se kvar na svih napravljenih 11.000 MiGova-21 diljem svijeta nije zabilježen. Bolje rečeno, takav kvar uopće ne postoji u povijesti kvarova ovih sjajnih sovjetskih, odnosno ruskih borbenih aviona!

Naime za vrijeme leta došlo je do bizarnog kvara aneroidnog visinomjera. Ovaj na instrumentalnoj ploči pilota nije radio, a onaj ispred generala je – radio! Bizaran otkaz bez premca. Jer, do toga slučaja vjerovalo se da ili rade ili ne rade oba,  jer su spojeni na istu pitot-statičku instalaciju

A, bilo je toga još; “bježanja” stajnog trapa udesno ili ulijevo, otkaz režima puhanog zakrilca na jednom krilu, otkaz rada motora tijekom leta, problemi s mehanizmom pomicanja nosnog konusa UVD-2M prema unutra,divljanje instrumenata, ….

MiG koji nas je spašavao tijekom Domovinskog rata, to sovjetsko remek djelo kakvo svijet nije vidio, loši časnici HRZ-a i još lošiji političari uspjeli su uništiti kroz MiGocid. Istinu treba govoriti radi svih koji volimo HRZ-a i onih koji više nisu s nama, a borili su znanjem i dušom za istinu o kriminalu u ukrajinskom remontu MiGova. Njih čeka vječna slava, a ove ostale čeka tek sjena, zaborav, šaš i paprat.

Analitički tim Maxportala/Foto:cropix


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •