Na današnji dan 1875. rođen je Ferdinand Porsche, najveći konstruktor automobila u povijesti

rujan 3, 2018 maxportal
Share Button

Konstruirao je prvi 4×4 i hibridni auto, pobjedničke Mercedesove bolide i Auto Unionove ‘Srebrne strijele’, proslavio se 1938. Volkswagenom KdF (Bubom), a stvorio je i najbolji tenk II. svjetskog rata – Tiger I



AUTOR: Dino Milić-Jakovlić i Željko Marušić/autoportal.hr

Sudetski Nijemac, Ferdinand Porsche (1875. – 1951.), rođen je u blizini Libereca u današnjoj Češkoj, tada unutar Austro-Ugarske. Slavu je počeo graditi 1901. u Beču, električno-benzinskim Lohner-Porsche Mixte, prvim hibridnim i prvim 4×4 automobilom na svijetu, a i kasnije, uz iznimku vremena provedenog kod Daimlera u Stuttgartu, radio je u Austriji, za Austro-Daimler i Steyr.

Odabrao je 1918. čehoslovačko državljanstvo, a slavu i ugled stiče 1920-ih, stvorivši pobjedničke serije Mercedesa S, SS i SSKL. Potom je bio glavni konstruktor Daimler-Benza, a sredinom 1930-ih proslavio se trkaćim bolidima Auto Uniona, koji uvode revolucionarnu koncepciju s aluminijskim okvirom i motorom u sredini.

Model iz 1936. razvijao je čak 590 KS iz benzinca 6.0 V16, s kompresorskim prednabijanjem te je mogao potegnuti brže od od 330 km/h. Kad je počeo rad na projektu KdF-Wagena, Hitler i Göbbels inzistirali su da i službeno postane Nijemac.

Model KdF (Kraft durch Freude, njem. snaga kroz veselje), uz obilato nepotpisano korištenje ideja Židova Josefa Ganza i Austrijanca Hansa Ledwinke, postao je Volkswagen Buba, automobil s najvećom proizvodnom serijom u povijesti

 

Njemački Narodni automobil predstavljen je 1938., a i na sportskom su planu njegovi su Auto Unioni sredinom i krajem 1930-ih imali mnogo uspjeha. Porodična tvrtka Porsche pod vodstvom sina i unuka prometnut će se u jednog od najpoznatijih svjetskih proizvođača sportskih automobila, što je počelo 1948. slavnim modelom Porsche 356.

Preminuo je 30.1.1951.  Premda opterećen teškim kontroverzama, od plagijata do velike podrške Nacizmu (konstruirao je i Tiger I, najbolji tenk II. svjetskog rata), zbog čega je krajem 1945. uhićen te proveo 22 mjeseca u zatvoru, proglašen je najznačajnijim automobilskom konstruktorom XX. stoljeća.

Foto:arhiv



Komentari
Share Button