Marko Rakar: “Teroristi su kao i markentingaši, prodaju svoju poruku”

7 prosinca, 2016 mario jurčec
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

U današnjoj emisiji HRT-a “Studio 4” gostovao je Marko Rakar, informatički stručnjak i komunikacijski savjetnik. Izbor Donalda Trumpa za predsjednika, kojem je u kampanji pomogao internet te napadi na Rusku Federaciju kako vodi anti europsku kampanju putem interneta, samo su neke od tema koji ukazuju kako društvene mreže i internet utječe na svakodnevnu zbilju. Društvene mreže, tj. Facebook, YouTube,Microsoft i  Twitter su najavili formiranje partnerstva za borbu protiv terorizma na svojim platformama.



“Internet je idealan medij za širenje svih vrsta informacija. Otvoriti blog, otvoriti account na Twitteru, Facebooku, YouTubeu je iznimno jednostavno. Moguće je sakriti identitet i podrijetlo materijala. Internet je kao stvoren za širenje dezinformacija svih vrsta”, smatra Rakar.

“Teroriste moramo promatrati na identičan način kao i marketingaše. Oni pokušavaju prodati svoju poruku i rade sve što trebaju činiti da bi se obratili svojoj publici”, kazao je.

Dodao je da se takve poruke mogu blokirati, no da je to posao mačke i miša. Problem je u tome što vi danas možete kreirati kompjutorske programe koji će generirati stotine i tisuće blogova svaki dan. Treba se boriti, no to je unaprijed osuđeno na neuspjeh ili djelomični uspjeh u najboljem slučaju, rekao je.

Dodao je da ne mora nužno plasiranje raznih vijesti biti rezultat opako promišljene propagande. Imamo dokazan primjer ekipe u makedonskom Velesu koja je kreirala desetke siteova koji su promovirali informacije, za vrijeme američkih izbora, a koje su bile za Trumpa. Oni su to radili zato što su na svojim web siteovima stavljali reklame i onda bi ljudi koji bi čitali te članke tu i tamo kliknuli na koju reklamu, a to znači da bi oni zaradili. Ljudi kažu da su zarađivali između 40 i 50.000 dolara mjesečno.

Kazao je i da mediji trebaju početi isticati sebe kao pravi izvor informacija. Moramo znati koje stranice su one kojima vjerujemo u odnosu na stranice na koje smo došli prvi puta i gdje vidimo neki sadržaj koji nam se u tom trenutku sviđa. Treba jednostavno prema tome biti kritičan. Ljudi na prvom mjestu moraju educirati sebe, biti kritični prema svakom izvoru informacija koji dobiju da bi mogli odlučiti da li je nešto vjerodostojno ili nije,zaključuje Rakar.

Maxportal/HRT

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->