Chef Mario Mandarić: Ja sam vlasnik žigova Plava Kamenica i Kult Plave Kamenice

6 listopada, 2025 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Poznati kuhar i humanitarac Mario Mandarić na društvenim mrežama je obavio da je postao vlasnik žigova “Kult Plave Kamenice” i “Plava Kamenica”, naziva koji su u javnosti prepoznatljivi po gastro portalu Kult Plave Kamenice.



“PAŽNJA, PAŽNJA! Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova ‘Kult Plave Kamenice’ i ‘Plava Kamenica’. Stoga pozivam sve koji koriste ta imena u svojim poslovima, naslovima, eventima ili bilo kojoj drugoj komercijalnoj aktivnosti, da se jave mom odvjetniku na mail [email protected] radi dogovora o najmu prava na korištenje mojih žigova i reguliranja daljnjih aktivnosti pod tim imenima”, objavio je Mandarić.

Kuhar, poznat po svom radu u Hrvatskoj i inozemstvu te po humanitarnim akcijama u Africi, dodao je da je “red red, a pravo pravo”, te da žigove daje i besplatno na korištenje svima koji imaju dobru ideju.

“Ideje mi šaljite na [email protected]. Žigove je moguće i u potpunosti otkupiti od mene. Sve što trebate je priložiti dokaz da niste jedan od najvećih poreznih dužnika u Zagrebu i da državi ne dugujete 196.000 eura poreza. Nakon te rutinske sitnice, možemo u pregovore”, napisao je Mandarić .

Na kraju je dodao:

“Vidimo se na Adventu na kućici ‘Kult Plave Kamenice’, a možda i u kojem ‘Plava Kamenica’ javnom WC-u, tko zna.”

PAŽNJA, PAŽNJA!

Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova “Kult Plave…

Objavljuje Mario MandaricNedjelja, 5. listopada 2025.

Prema registru žigova Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo, vlasnik žigova sve do 30. listopada 2034. godine zaista jest chef Mandarić. Prijavu za vlasništvo podnio je u listopadu 2024. godine, a ono mu je priznato početkom svibnja 2025. godine.

Tko stoji iza portala “Kult Plave Kamenice”?

Iza portala Kult Plave Kamenice stoji novinar Davor Butković, dugogodišnji gastro kritičar i bivši kolumnist Jutarnjeg lista, a u karijeri je nerijetko  koristio pseudonim Ivan Violić

Na portalu redovito objavljuje recenzije restorana, vinske preporuke i liste najboljih chefova.

Portal je poznat po oštrim kritikama i javnim polemikama s ugostiteljima. Butković tvrdi da se zalaže za profesionalne standarde i transparentnost u hrvatskoj gastronomiji, ali nije mali broj onih koji tvrde da je reketario vlasnike restorana, vinarija i sličnih objekata.

Na upit medija Mandarićevoj objavi s portala Kult Plave Kamenice su odgovorili da će sve riješiti pravno: “Sve daljnje postupke oko navoda koje spominjete preuzeli su naši odvjetnici.”

Romano Bolković: “Ovo otvara ozbiljna pitanja o profesionalnosti portala”

U raspravu se uključio i Romano Bolković, koji smatra da slučaj otvara ozbiljna pitanja o poslovnoj odgovornosti i pismenosti portala koji godinama djeluje u gastro medijskom prostoru.

Kako je moguće da “ozbiljan” gastro portal ne zaštiti vlastiti brend i da mu ga netko drugi registrira?

U hrvatskoj…

Objavljuje Romano BolkovićNedjelja, 5. listopada 2025.

“U hrvatskoj gastro-sceni nedavno se dogodio presedan koji otvara ozbiljna pitanja o profesionalnosti i poslovnoj pismenosti medija koji se predstavljaju kao autoriteti u ugostiteljstvu. Portal Kult Plave Kamenice, koji godinama javno recenzira restorane, savjetuje goste i radi s velikim sponzorima, nikada nije zaštitio svoj naziv ni brend. Rezultat: ugledni chef i poduzetnik Mario Mandarić postao je službeni nositelj žigova ‘Kult Plave Kamenice’ i ‘Plava Kamenica’ (registracije br. 20241167 i 20241168, Državni zavod za intelektualno vlasništvo RH).

Kako je moguće da se digitalni medij, koji godinama posluje, prima oglašivački novac i tvrdi da je ‘najutjecajniji gastro portal u regiji’, pokazao ovakvu poslovnu naivnost? Brend je osnovni kapital svakog medija. Registracija žiga je elementarna zaštita identiteta, pogotovo ako portal živi od reputacije i sponzorstava.

Mandarić je, nakon godina javnih kritika koje je taj portal upućivao njemu i njegovim projektima, jednostavno iskoristio pravnu prazninu. ‘Kupio sam i registrirao ono što je bilo slobodno — nešto što su oni sami zanemarili. Ako desetljeće prozivate druge da nisu profesionalni, a ni sami ne štitite vlastiti naziv, to govori sve o razini poslovne ozbiljnosti’, komentira Mandarić.”

Ovaj slučaj otvara pitanje kako portal koji se financira od oglašivača nije osigurao osnovnu pravnu zaštitu svog identiteta te što to znači za sponzore i čitatelje koji mu vjeruju.

“U digitalno doba, gdje se sadržaj i reputacija monetiziraju, pravno vlasništvo nad imenom brenda presudno je za kredibilitet poslovanja. Mandarićev potez stavlja ogledalo pred cijelu scenu — dok KPK ocjenjuje tuđe restorane, vlastiti brend ostavili su nezaštićenim”, ističe Romano Bolković.

M.M: /Foto: Facebook


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->