Poznati kuhar i humanitarac Mario Mandarić na društvenim mrežama je obavio da je postao vlasnik žigova “Kult Plave Kamenice” i “Plava Kamenica”, naziva koji su u javnosti prepoznatljivi po gastro portalu Kult Plave Kamenice.
“PAŽNJA, PAŽNJA! Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova ‘Kult Plave Kamenice’ i ‘Plava Kamenica’. Stoga pozivam sve koji koriste ta imena u svojim poslovima, naslovima, eventima ili bilo kojoj drugoj komercijalnoj aktivnosti, da se jave mom odvjetniku na mail [email protected] radi dogovora o najmu prava na korištenje mojih žigova i reguliranja daljnjih aktivnosti pod tim imenima”, objavio je Mandarić.
Kuhar, poznat po svom radu u Hrvatskoj i inozemstvu te po humanitarnim akcijama u Africi, dodao je da je “red red, a pravo pravo”, te da žigove daje i besplatno na korištenje svima koji imaju dobru ideju.
“Ideje mi šaljite na [email protected]. Žigove je moguće i u potpunosti otkupiti od mene. Sve što trebate je priložiti dokaz da niste jedan od najvećih poreznih dužnika u Zagrebu i da državi ne dugujete 196.000 eura poreza. Nakon te rutinske sitnice, možemo u pregovore”, napisao je Mandarić .
Na kraju je dodao:
“Vidimo se na Adventu na kućici ‘Kult Plave Kamenice’, a možda i u kojem ‘Plava Kamenica’ javnom WC-u, tko zna.”
PAŽNJA, PAŽNJA!
Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova “Kult Plave…
Objavljuje Mario Mandaric u Nedjelja, 5. listopada 2025.
Prema registru žigova Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo, vlasnik žigova sve do 30. listopada 2034. godine zaista jest chef Mandarić. Prijavu za vlasništvo podnio je u listopadu 2024. godine, a ono mu je priznato početkom svibnja 2025. godine.
Tko stoji iza portala “Kult Plave Kamenice”?
Iza portala Kult Plave Kamenice stoji novinar Davor Butković, dugogodišnji gastro kritičar i bivši kolumnist Jutarnjeg lista, a u karijeri je nerijetko koristio pseudonim Ivan Violić
Na portalu redovito objavljuje recenzije restorana, vinske preporuke i liste najboljih chefova.
Portal je poznat po oštrim kritikama i javnim polemikama s ugostiteljima. Butković tvrdi da se zalaže za profesionalne standarde i transparentnost u hrvatskoj gastronomiji, ali nije mali broj onih koji tvrde da je reketario vlasnike restorana, vinarija i sličnih objekata.
Na upit medija Mandarićevoj objavi s portala Kult Plave Kamenice su odgovorili da će sve riješiti pravno: “Sve daljnje postupke oko navoda koje spominjete preuzeli su naši odvjetnici.”
Romano Bolković: “Ovo otvara ozbiljna pitanja o profesionalnosti portala”
U raspravu se uključio i Romano Bolković, koji smatra da slučaj otvara ozbiljna pitanja o poslovnoj odgovornosti i pismenosti portala koji godinama djeluje u gastro medijskom prostoru.
Kako je moguće da “ozbiljan” gastro portal ne zaštiti vlastiti brend i da mu ga netko drugi registrira?
U hrvatskoj…
Objavljuje Romano Bolković u Nedjelja, 5. listopada 2025.
“U hrvatskoj gastro-sceni nedavno se dogodio presedan koji otvara ozbiljna pitanja o profesionalnosti i poslovnoj pismenosti medija koji se predstavljaju kao autoriteti u ugostiteljstvu. Portal Kult Plave Kamenice, koji godinama javno recenzira restorane, savjetuje goste i radi s velikim sponzorima, nikada nije zaštitio svoj naziv ni brend. Rezultat: ugledni chef i poduzetnik Mario Mandarić postao je službeni nositelj žigova ‘Kult Plave Kamenice’ i ‘Plava Kamenica’ (registracije br. 20241167 i 20241168, Državni zavod za intelektualno vlasništvo RH).
Kako je moguće da se digitalni medij, koji godinama posluje, prima oglašivački novac i tvrdi da je ‘najutjecajniji gastro portal u regiji’, pokazao ovakvu poslovnu naivnost? Brend je osnovni kapital svakog medija. Registracija žiga je elementarna zaštita identiteta, pogotovo ako portal živi od reputacije i sponzorstava.
Mandarić je, nakon godina javnih kritika koje je taj portal upućivao njemu i njegovim projektima, jednostavno iskoristio pravnu prazninu. ‘Kupio sam i registrirao ono što je bilo slobodno — nešto što su oni sami zanemarili. Ako desetljeće prozivate druge da nisu profesionalni, a ni sami ne štitite vlastiti naziv, to govori sve o razini poslovne ozbiljnosti’, komentira Mandarić.”
Ovaj slučaj otvara pitanje kako portal koji se financira od oglašivača nije osigurao osnovnu pravnu zaštitu svog identiteta te što to znači za sponzore i čitatelje koji mu vjeruju.
“U digitalno doba, gdje se sadržaj i reputacija monetiziraju, pravno vlasništvo nad imenom brenda presudno je za kredibilitet poslovanja. Mandarićev potez stavlja ogledalo pred cijelu scenu — dok KPK ocjenjuje tuđe restorane, vlastiti brend ostavili su nezaštićenim”, ističe Romano Bolković.
M.M: /Foto: Facebook