Stjuardese imaju tajni kod za zgodne putnike, ali i za one druge

28 listopada, 2025 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jedna je stjuardesa otkrila kako se članovi posade diskretno upozoravaju kad među putnicima primijete nekoga posebno privlačnog – i sve se svodi na samo jednu riječ.



Stjuardesa, koja je željela ostati anonimna, objasnila je za portal eShores: “Ako čujete da nekoga zovu ‘Bob’, to je zapravo kratica za ‘babe on board’, što znači da je u pitanju zgodan putnik ili putnica.” No, to nije jedini signal.

“Ako vam prilikom izlaska iz aviona stjuardesa kaže ‘cheerio’, to bi također mogao biti kod kojim daje do znanja da joj se potajno sviđate”, dodala je uz smijeh.

Otkrila je i što se događa kad netko privuče pažnju posade. “Uvijek potrčimo u kuhinju i javimo ostalima gdje sjedi taj zgodni putnik”, priznala je.

 

“Bit ćemo prema njima posebno ljubazni i možda im čak udijeliti nešto besplatno. Mogu potvrditi da su se brojevi telefona znali naći i na salvetama!”

Od anđela do sirena: značenja drugih šifri

Naravno, ne odnose se svi kodovi na simpatije. Kabinsko osoblje koristi cijeli niz izraza kako bi međusobno komuniciralo tijekom leta.

Tako, primjerice, “sirena” označava putnika koji se namjerno raširi preko praznih sjedala kako bi spriječio druge da sjednu pokraj njega.

S druge strane, oznake poput “kod 300” ili “anđeo” imaju puno ozbiljnije značenje – koriste se kada je netko preminuo tijekom leta. Tu je i kratica “ABP” (able-bodied passengers), koja označava sposobne putnike na koje posada može računati u slučaju izvanredne situacije.

Pazite ako vas nazovu Philip

Postoje i kodovi za putnike koji osoblju idu na živce. Jedan od poznatijih je “Gate Lice” (doslovno: “uši na izlazu”), što se odnosi na one koji se guraju oko izlaza za ukrcaj mnogo prije nego što dođe njihov red, često blokirajući prolaz putnicima prve i poslovne klase.

Ako pak čujete da vas netko naziva “VIP”, nemojte se prerano razveseliti, među osobljem to često znači “Very Irritating Person” (Vrlo iritantna osoba).

Ipak, najgori nadimak koji možete dobiti je “Philip”. Jedan zaposlenik aviokompanije objasnio je da taj naziv dolazi od izraza PILP – Passenger I’d Like to Punch (“putnik kojeg bih najradije udario”). S vremenom se izraz ublažio, ali značenje je ostalo isto: ako ste “Philip”, posada s vama nema baš strpljenja i možete očekivati lošiju uslugu do kraja leta, piše Index.

Megy M./foto: press


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->