CNN je otvorio Pandorinu kutiju koja je gora od bilo koje lažne vijesti koju bi ta medijska kuća ikada mogla prodati, piše John Loftus za dailycaller, portal blizak Republikancima
U utorak je CNN objavio „službeno partnerstvo“ s online platformom Kalshi, koja korisnicima omogućuje klađenje na bilo što, od sportske igre do toga hoće li JD Vance biti nominiran za Republikansku stranku 2028. godine, do toga koliko će novca Darth Vaderov svjetlosni mač postići na aukciji.
Kalshi je „tržište predviđanja“, a korisnici trguju „ugovorima“ o budućim događajima. Dakle, nekako je pravno različito od kockanja, ali je suština ista.
“Kao dio partnerstva, CNN će dobiti pristup Kalshijevim podacima putem API-ja, odnosno pozadinskog sučelja, koje se automatski ažurira u stvarnom vremenu“, izvijestio je Axios .
“Ti će se podaci prikazivati u CNN-ovom eteru u stvarnom vremenu i moći će se koristiti na svim CNN-ovim platformama kada novinari raspravljaju o predviđanjima vijesti.“
Naravno, ni CNN ni Kalshi nisu se do trenutka objave pozabavili pitanjem etike. CNN-ovi voditelji, novinari i komentatori ne određuju događaje diljem zemlje i svijeta. Ali svakako utječu na njih, dovoljno da utječu na tržišta.
Na primjer, da je CNN objavio priču da je izvršni direktor Nvidije Jensen Huang imao terminalnu bolest, ali da se ta priča kasnije pokazala lažnom, Nvidijine dionice bi vjerojatno pale bez obzira na to, a milijarde dolara mogle su biti izbrisane u nekoliko minuta.
Kako će ova moć utjecati na njihovo izvještavanje sada kada su partneri s platformom za klađenje?
CNN će vjerojatno dobiti dio prihoda od kockanja u Kalshiju, a kako će to utjecati na to koje događaje odluče pratiti? Hoće li popularnost oklada na Kalshijevoj platformi utjecati na njihovo izvještavanje?
Hoće li raditi segmente o Darth Vaderovom svjetlosnom maču jer on najviše potiče na klađenja? Hoće li svim tim zaposlenicima CNN-a, od rukovoditelja do kladioničara, biti zabranjeno klađenje na ljude ili događaje o kojima izvještavaju u vijestima? Gdje su zaštitne ograde?
Što ako anonimni izvori, recimo u vladi, rade za sportsku franšizu i puste priče kako bi usmjerili tržišta klađenja u određenom smjeru? To je prilična etička kaljuža, a da ne govorimo o čistoj degeneraciji svega toga. Toliko je prostora za insajdersko trgovanje i manipulaciju da je to nevjerojatno.
Evo dobrog primjera: Kao što je istaknuo Andrew Kerrk bivši novinar Daily Callera, Kalshi ima tržište na temelju toga hoće li voditelj CNN-a Fareed Zakaria u nekom trenutku tijekom svoje emisije u nedjelju izgovoriti riječ “demokracija”. Koliko se zaposlenika CNN-a potajno kladi na ovo?
This is insane.
CNN is partnering with a gambling app that is currently accepting bets on whether or not CNN host Fareed Zakaria will say the word "Democracy" during his show this coming Sunday. https://t.co/jYpKxltR64 pic.twitter.com/kpmWczcBQ0
— Andrew Kerr (@AndrewKerrNC) December 3, 2025
Nekoliko dana nakon što je objavljena vijest na CNN-u, CNBC je najavio vlastito „ekskluzivno partnerstvo“ s Kalshijem.
“Počevši od 2026., CNBC će u svoje programe, uključujući ‘Squawk Box’ i ‘Fast Money’, uključivati ekskluzivne podatke o tržištu Kalshijevih predviđanja, nudeći gledateljima jedinstvenu perspektivu o tome kako se prognoze i vjerojatnosti događaja mijenjaju u stvarnom vremenu.
Kalshijev ticker će se prikazivati uz segmente CNBC-jevog programa uživo. Kalshi će također pokrenuti CNBC stranicu na svojoj web stranici s tržištima koje je odabrao CNBC“, navodi se u priopćenju za javnost mreže.
Još gore, suosnivač Kalshija, Tarek Mansour, nedavno je na panelu na konferenciji Future of Global Markets 2025 rekao da je krajnji cilj njegove tvrtke „financijalizirati sve“ i „stvoriti trgovačku imovinu iz svake razlike u mišljenjima“.
Da, jer ako Americi nešto više treba, to su složeni financijski instrumenti koji izvlače bogatstvo iz ljudi bez da zapravo proizvode išta opipljivo u stvarnom svijetu. Naša javna infrastruktura će se urušiti, ali barem se možemo kladiti gdje će Taylor Swift i Travis Kelce provesti medeni mjesec.
Korporativni mediji su već dovoljno korumpirani sami po sebi. Ali uključivanje Kalshija je smrtna presuda. CNN, CNBC i sve ostale mreže koje bi mogle slijediti njihov primjer bacaju svoje posljednje ostatke kredibiliteta i integriteta, a ne da su ih prije mnogo imali.
M. Marković/Foto: cnn











