Porugu i ismijavanje izazvala anketa koju je sinoć objavila Televizija za Slavonije i Baranje, a iza koje stoji fantomska agencija 2X1 Digital iz Vinkovaca.
Anketa je, preočito je, ima samo jedan cilj – lansirati tzv. “Vukovarsku koaliciju” i političku orbitu. No, kad netko manipulira, a k tome to radi jako (JAKO) loše, umjesto uspjeha doživi ismijavanje i porugu.
Prvo, anketa je provedena i prije nego je Vukovarska koalicija osnovana, a uključena je u ispitivanje i zauzela visoko peto mjesto s podrškom 4,30. To je, bez imalo sumnje, bio i jedni cilj ove “ankete”.
Druga stvar koja je zamjetna je da su “anketari” u zavadi s matematikom pa je ukupan zbroj glasova, ne 100 posto, kao što to matematika nalaže, nego 87,1 posto.
Treće – malo previše rezultata, čak njih 4 čiji rezultat završava na 0,30
Četvrto, u rezultatima sve tri poznate agencije u Hrvatskoj zbroj rezultata “ostalih stranaka” je od 10 do 15 posto. Riječ je o strankama čiji se pojedinačni rezultati kreću od 0,5% do 1,9 % ( HSS, IDS, Fokus, Centar, Radnička fronta, Jedino Hrvatska, PIP, Selak Raspudić, KVK…)
U ovoj anketi te stranke, uključivo i Domovinski pokret koji sam ima oko 3,5 do 4 posto (kako koja agencija), ukupno umjesto cca 15 posto, osvajaju tek 2,5 posto.
Peto, u istraživanju tri poznate i referentne agencije – Ipsos, Promocija plus i 2×1 komunikacije – rejting Domovinskog pokreta je od 3,2 do 4,08 posto, a u ovoj agenciji nije ni zabilježen.
Objavljenu anketu komentirao i dr. Mato Palić s Katedre za ustavno i europsko pravo na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Osijeku.
“Agencije za istraživanje javnog mnijenja i njihova logika. Ovdje vidimo kako zbroj rejtinga političkih stranaka i jedne koalicije uključujući neodlučne birače nije 100%. Kako je to moguće znaju samo u toj agenciji.
Drugi zanimljiv detalj je taj što je Vukovarska koalicija formirana jedan dan prije završetka istraživanja u kojem su prikupljani podaci. Jadni pokušaj manipulacije koji je netko očito dobro platio”, objavio je dr. Palić.
O Agenciji
Tvrtka “Digital 2X1 – agencija za ispitivanje javnog mijenja“ iz Vinkovaca osnovana je pred prošle parlamentarne izbore. Imenom asocira na poznatu agenciju 2X1 komunikacije ( je li to slučajnost?), vlasnik i direktor je Vlado Čuljak , osnovana je 1 euro, nema zaposlenih.
U javnosti prevladava dojam da iz svega stoji Mario Radić, a jedini cilj pokušaj stvaranja dojma da je njegova stranka plasirana višestruko bolje nego što to podaci realno pokazuju.
U politici postoje tri vrste kampanje – pozitivna, negativna i prljava.
U pozitivnoj kampanji kandidat ili stranka naglašava vlastite vrijednosti, postignuća i programe. Fokus je na predstavljanju rješenja i motiviranju birača kroz konstruktivne poruke.
Negativna kampanja usmjerena na kritiku protivnika, s ciljem da se smanji njihova vjerodostojnost ili popularnost.
Prljava kampanja je radikalniji oblik negativne kampanje, u kojoj se koriste manipulacije, laži, osobni napadi i dezinformacije. Cilj je diskreditirati protivnika pod svaku cijenu, često bez obzira na istinitost tvrdnji.
I teorija i iskustvo nam govori da uvijek pobjeđuju oni koji vode pozitivnu kampanju. Negativna, a poglavito prljava kampanja, temeljena na lažima, uvijek se kao bumerang vrati onima koji ju vode.
M. Marković/Foto: Dnevnik.hr/STV












