IZ PRVE RUKE Ivan Ivkošić opisao tehničke detalje najvećeg koncerta u povijesti

9 srpnja, 2025 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ivan Ivkošić, jedan od ključnih ljudi iz organizacijskog tima spektakularnog Thompsonovog koncerta na zagrebačkom Hipodromu, na svom LinkedIn profilu podijelio je zanimljiv i informativan uvid u tehničku i operativnu pozadinu najvećeg koncerta u svjetskoj povijesti.



Kroz objavu otkriva kako je izgledala priprema ovog glazbenog mega spektakla – od logistike i koordinacije timova do izazova koji prate realizaciju događaja ovakvih razmjera. Ivkošićev post otvara vrata iza kulisa organizacije koja je privukla golemu pažnju javnosti, ne samo zbog glazbe, već i zbog fascinantne produkcijske izvedbe. Uvid u situaciju Ivana Ivkošića prenosimo u cijelosti:

“S obzirom na to da je riječ o gorućoj temi uz previše špekulacija i poluinformacija, dok tek nekolicina nas iz organizacije ima konkretne odgovore na pitanja, vrijeme je da netko iz prve ruke barem donekle objasni kako je to stvarno funkcioniralo.

Činjenica je da većina ljudi u užoj organizaciji nije došla iz koncertne industrije. Većina nas se s tom industrijom tek susrela. Primijenili smo procese, metodologije i standarde iz IT industrije gdje je sve strukturirano, analizirano i planirano. Rezultat je ono čemu smo svjedočili – funkcionalan, kontroliran i tehnički precizan mega događaj koji je nadmašio sva očekivanja.

Za početak, nekoliko činjenica i zanimljivosti:

U jednom trenutku pojavila se ideja da za posjetitelje razvijemo alat koji će im pomoći lakše doći do Hipodroma, pronaći ulaz, snaći se unutar koncertnog prostora i primati važne informacije dok svim službama servira operativno ključne podatke: pravce dolazaka, zagušenja na ulazima, predikcije ponašanja mase te širu sliku kretanja posjetitelja – što im je omogućilo da se pravovremeno pripreme, rasporede ljude i interveniraju gdje je potrebno.

Mirko Gudelj, Ivan Ivkošić i Zdravko Barišić

Nekoliko trenutaka kasnije – aplikacija je online uz preko 99% preuzetih ulaznica putem nje i preko 350.000 korisnika.

Hipodrom je u cijelosti pokriven optikom koja je omogućila stabilnu mrežnu povezanost na svim ključnim točkama – od kasa, kamera i ulaza, do pozornice i produkcije.

Postavljene su dodatne bazne stanice koje su osigurale neometan signal za mobilni internet, pozive i timsku komunikaciju, čak i pod ekstremnim opterećenjem.

Starlink sustav testiran je uspješno u dvije Fan Zone u vjerojatno dosad neviđenim uvjetima – uz ekstremnu gustoću ljudi i uređaja.

Više od 1000 kasa i stotine kamera radilo je putem stabilne žičane veze bez prekida tijekom cijelog događaja.

Cjelokupna mrežna i energetska infrastruktura, uključujući sve produkcijske potrebe, izvedena je isključivo ispod zemlje, kako bi se uklonio rizik od fizičkih oštećenja i osigurala potpuna operativna stabilnost.

Što da je HT optička mreža otkazala?

Cijeli sustav je centralno backupiran putem Starlinka.

Što da je ipak došlo do fizičkog oštećenja optičkih vodova?

Svaki zasebno funkcionalni modul, primjerice jedan šank, bio je dodatno, osiguran putem HT 5G mreže. U suradnji s HEP-om postavljeno je 8 dodatnih trafostanica na samoj lokaciji i instalirano oko 40 agregata koji su služili kao sigurnosna rezerva.

Dolazimo do zaključka da je cijeli sustav bio pripremljen tako da postoji tek astronomski mala vjerojatnost potpunog zastoja.

Produkcija – tehnički zahtjevi i izvedba

Ono što se dogodilo na Hipodromu nije bila samo koncertna produkcija – bila je to jedna od najvećih tehničkih i scenskih produkcija ikada izvedenih u Europi, a vrlo vjerojatno i u svijetu.

Izvedbu je potpisao mediaPro International Middle East, međunarodno priznata produkcijska kuća s referencama najvećih svjetskih događanja, uz koordinaciju domaće Alibi Produkcije, koja je vodila operativnu provedbu na terenu.

Za kreativnu scenografiju zaslužni su Miroslav Hrg i 21 Production, u suradnji s producentom gospodinom Branimirom Mihaljevićem.

M.M. /Foto: Press


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->