“Osvetnik Vukovara” o Rafaleima: Što Hrvatska dobiva novim borbenim avionima

3 listopada, 2023 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hrvatska je u ponedjeljak preuzela prvi od 12 ugovorenih višenamjenskih borbenih aviona Rafale na svečanoj ceremoniji u bazi francuskog ratnog zrakoplovstva Mont-de-Marsan.



Hrvatski piloti u Francuskoj već izvode prve samostalne letove. Danas preuzeti Rafale i još njih pet u Hrvatsku će sletjeti u svibnju 2024. Zadnji avioni trebali bi biti isporučeni godinu dana poslije.

Istodobno se u vojnu bazu na Plesu ulaže  preko 25 milijuna eura. Gradi se hangar za održavanje aviona Rafale,  zgrada za simulaciju letova, skladište i još dosta toga. Iz MORH-a uvjeravaju da će sve biti spremno do svibanja iduće godine. Tu će biti i protuzračni sustav Mistral kojeg je Hrvatska također kupila od Francuske.

Upitan što Hrvatska dobiva novim avionima umirovljeni vojni pilot, “Osvetnik Vukovara” Ivica Ivandić, za RTL Danas kaže: “Jedno krovno borbeno sredstvo. Na bilo koju ugrozu može odgovoriti najbrže od svih oružanih sustava kojima će raspolagati RH.”

Na pitanje koje su karakteristike Rafala i što oni mogu, a primjerice F16 ne može, odgovorio je:

“Razlika je u tome što se F16 pojavio na početku četvrte generacije, otprilike  s kraja 80-ih godina. Rafale je s početka 2000-ih godina. Avion je koji će se sigurno moći duže vrijeme zadržati u eksploataciji od F16.”

Ivandić kaže da će odmah početi letjeti, no to ne znači da će odmah početi izvršavati zadaće za koje su namijenjeni.

“Vjerojatno kad se napravi familirizacija s pilotima, prostorom Hrvatske… Kad se postignu tzv. inicijalne operativne sposobnosti, zamijenit će MIG-21”, pojasnio je Ivandić.

Kako je riječ o već korištenim avionima, upitan je hoće li to održavanje biti skupo i ima li procjene koliko bi održavanje jednog takvog zrakoplova moglo stajati Hrvatsku.

“Ne znam točno koliko, oni su stari do 10 godina. Oni su prevladali sve one dječje bolesti koji se pojavljuju na novim borbenim sredstvima po njihovom početku proizvodnje. S obzirom na to da je u punom zamahu serijska proizvodnja Rafalea, po meni su ti avioni u najboljem tehničkom stanju, a uz adekvatno održavanje trajat će još dugo”, ustvrdio je.

Rekao je i da Hrvatska ima dovoljno pilota, te da se mora samo osigurati da piloti koji naprave obuku imaju propisani nalet koji je predviđen.

“Sve drugo neće dovesti do toga da imamo dovoljan broj pilota. Samo će intenzivna obuka i letenje privući dodatan broj pilota”, zaključio je legendarni pilot koji je 15. svibnja 1991. MiG-om iz JNA preletio u Hrvatsku, avionom koji je tijekom Domovinskog rata nazvan “Osvetnik Vukovara”.

R.I. /Foto: MORH


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->