Naftni stručnjak tvrdi da otkup Ine nema smisla: ‘Imamo jednu bolju mogućnost’

4 lipnja, 2020 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ne treba optuživati MOL kao većinskog vlasnika Ine, oni nastupaju u svom najboljem poslovnom interesu, a to očito nije modernizacija sisačke rafinerije. Na njihovu mjestu, ja bih učinio isto, kaže Štern.



Bivši čelnik Ine i nekadašnjih HDZ-ov ministar gospodarstva Davor Štern mišljenja je kako otkup Ine, kojeg je obećavala Vlada Andreja Plenkovića, više nema pretjerano puno smisla.

“Odnose moramo raščistiti. Otkup Ine više nema nikakvog smisla: taj potez ne bi bio ni isplativ, ni ekonomski objašnjiv. Bolje bi bilo razmisliti o mogućnosti pretvaranje hrvatskih dionica u Ini u MOL-ove dionice. Naravno, 44 posto hrvatskih dionica u Ini nisu i 44 posto dionica u MOL-u, jer MOL vrijedi puno više, pa bi naš udio u mađarskoj kompaniji bio manji, ali zato bismo dobili veću vrijednost, i svaka poslovna odluka MOL-a, koji je i većinski vlasnik Ine, išla bi i nama u korist, kao dioničarima – predlaže Štern u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju.

On navodi kako bi hrvatska politika morala maksimalno čuvati hrvatske energetske interese – koristiti kapacitete rafinerije u Sisku, modernizirati riječku rafineriju, održavati stabilnost i kvalitetu Janafa, zadržati naftnu industriju u okviru Ine, sačuvati znanje i znanost na tom polju, fakultet i slično.

“Ne treba optuživati MOL kao većinskog vlasnika Ine, oni nastupaju u svom najboljem poslovnom interesu, a to očito nije modernizacija sisačke rafinerije. Na njihovu mjestu, ja bih učinio isto. Sisačka rafinerija građena je za preradu domaće nafte koje danas nema dovoljno da bi se opravdao rad, a u međuvremenu je izgubljen velik dio tržišta derivata bivše jugoslavenske države.

Ukratko, Sisak nije ekonomičan s obzirom na kapacitete MOL-ovih moderniziranih rafinerija u Mađarskoj i Slovačkoj – kaže Štern.

R.I. /Foto:hrt

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->