PREKRASNO! Most iznad kod Omiša, koji su neznalice ismijavale, samo što nije spojen

12 veljače, 2023 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Objavljen je ubrzani prikaz spajanja mosta iznad rijeke Cetine kod Omiša na 70 metara nadmorske visine koji je dio omiške zaobilaznice. Do spajanja je ostalo još samo 20 cm.



Omiška obilaznica jedan je od najvećih infrastrukturnih objekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a zaobilaznicu uključuju dva tunela i most preko Cetine, tunel Komorjak dug više od 600 metara te Omiš više od 500 metara, dok će most biti u dužini od 216 metara.

Kamen po kamen – palača, zrno po zrno – pogača. A tu staru poslovicu može se i parafrazirati: mililimetar po milimetar – most na Cetini. To vam prolazi kroz glavu dok stojite na tom građevinskom čudu koje spaja dva tunela probijena u klisurinama kanjona Cetine kod Omiša.

Prizori s tog mosta do čijeg je spajanja preostalo samo još 20 centimetara zadivljujući su na koju god stranu pogledate. Bilo prema moru, rijeci ili tunelima probijenim u stijenama iznad Omiša.

“Za našeg obilaska tog jedinstvenog gradilišta u Hrvatskoj “derala” je bura i radnici su se upravo pripremali za potiskivanje zadnjeg elementa čelične konstrukcije tog mosta postavljenog 70 metara iznad Cetine. Trebalo je još potisnuti 7,5 metara čelične konstrukcije, ali bura je, kako se to kaže u Dalmaciji, puhala taj dan na refule, s udarima od 16 metara u sekundi, a da bi se posljednji segment mogao potisnuti morala je brzina vjetra pasti ispod 11 metara u sekundi”, piše Večernji list.

Pa je taj jedan od značajnijih pothvata u gradnji mosta Cetina morao biti odgođen za jedan dan, dok bura ne popusti. A upravo to potiskivanje čelične konstrukcije mosta preko Cetine posebnost je cijelog tog projekta jer dosad ni jedan most u Hrvatskoj nije tako građen. A proces potiskivanja ide polako, golim okom se ne primijeti da se išta događa jer sve mora biti jako prezicno pa potiskivanje ide milimetar po milimetar.

Pri potiskivanju konstrukcija ide malo prema dolje pa malo prema gore, a neke je to zbunilo pa su pomislili da su izvođači radova “fulali visine” jer dvije strane mosta nisu bile na istoj razini. Neznalice i amteri pokušavali su ismijavati konstruktore i graditelje.

Investitor je tvrtka Hrvatske ceste, koja je za prvu fazu brze ceste Split – Omiš izdvojila 174,5 milijuna kuna, a s radovima se počelo u rujnu 2019.

Video spajanja mosta postala je viralan zbog neobičnih prizora.

D.M. /Foto: pxll

 

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->