RUNDEK: ‘Štulić je bio genijalac koji je u roku od dva tjedna postao mitski Johnny’

10 prosinca, 2017 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Gost emisije “Nedjeljom u dva” bio je pjesnik i glazbenik Darko Rundek.  Na početku emisije Rundek se  osvrnuo na događaj kada je u emisiji Nedjeljno popodne tijekom nastupa grupe Haustor pokazao srednji prst.



“Nisam bio ni svjestan da sam pokazao srednji prst. Rekli su mi: ‘Svaka čast stari, pokazao si ku*ac svemu’, a ja nisam ni znao da sam to pokazao”, objasnio je Rundek i uvalio Stankovića u probleme zbog riječi “ku*ac” u programu pa se morao ispričati.

Govoreći o novom valu, kazao je kako je to bilo lijepo vrijeme.

“Sigurno idealiziramo novi val. Bilo je to lijepo vrijeme, puno se stvari poklopilo… Ali važno je reći da smo imali podršku, podršku Centra za kulturnu djelatnost omladine u kojem su sjedili Duško Ljuština i Putak, mogli smo svirati kad smo htjeli, stvarno smo imali njihovu podršku. Čini mi se da je to bilo dosta važno. Našli smo se u tom nekom povijesnom vakuumu, kad je Tito umro. Kao da je to bila neka vrsta kulturne revolucije, trebalo je povratiti taj neki val utopijskog mišljenja”, odgovorio je na Stankovićevo pitanje je li novi val idealiziran ili je zaista bio takav kakvim ga danas gledaju.

O Branimiru Štuliću rekao je kako je bio jedan od heroja i genijalac koji je u roku od dva tjedna od dečka s gitarom postao vitez i mitski Johnny. Devedesete pamti kao godine u kojima su se “pojavile ljudske osobine za koje se nadao da ne postoje”.

“Bilo smo neka vrsta heroja u nekoj polubajci. Povjerovali smo u svoje herojstvo. Štulić je bio jedan od tih heroja, sjećam ga se kad se pretvarao u tog heroja iz jednog običnog dečka s gitarom. Mislim da je sasvim legitimno da je završio svoj put, bio je hiperproduktivan u svojoj zadnjoj fazi što je, po mom mišljenju, išlo nauštrb kvalitete. Sasvim je normalno i legitimno da se sad povukao sa scene”, rekao je o Štuliću.

“Lijepo je da pjesma intigrira ljude, lijepo je i da se pjesma intepretira ne mnogo načina. To je bilo vrijeme kad sam otkrivao tibetanski budizam. Zanimljivo mi je bilo to da je sloboda u svakodnevnim stvarima. Uže i gan u toj pjesmi su meni bile aluzija na neke jednostavne životne vještine”, objasnio je pjes

“Kad čovjek stari, s vremenom se dio nagonskih energija mijenja i manji je kaos poticaja koji nas izluđuju. Sloboda ne znači mogućnost provođenja svoje volje. Kad prekineš lance, dočekaju te neki novi lanci. Sloboda ima veze s tim da je čovjek spreman prepustiti svoju osobnu volju i ego i ostaviti prostora drugoj energiji i logici. Staviti se u službu nečeg većeg – znači biti slobodan”, kazao je Rundek.

“Što je čovjek stariji, sve je svjesniji smrti – ona je realnost koja se približava. Svijest o smrti stavlja čovjeka pred pitanje ‘Što stvarno jesam?’ i pomaže čovjeku da se riješi onog što nije. Smrt je u tom smislu veliki pomoćnik slobode”, dodao je.

U emisiji je Rundek govorio i o životu u Francuskoj, kako je 1993. na 83-metarskom ledolomcu uređivao radioprogram, o čemu govore ‘uže i gan’ u pjesmi ‘Šal od svile’, i kako je živjeti u skladu s prirodom.

Pri kraju emisije Stanković je požalio što je imao tri priloga u emisiji koja su mu oduzeli vrijeme za razgovor, a priloge je naručio vjerujući da Rundek neće biti razgovorljiv.
Šeta, Aco nikad nije znao razgovarati s ljudima iz svijeta kulture i umjetnosti.
MP/foto:hrt

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->