Tko je jutros uhićeni Josip Škorić? Ona i žena imaju kuću i 5 stanova

11 lipnja, 2025 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dugogodišnji šef Hrvatskih cesta Josip Škorić danas je ponovno uhićen u akciji USKOK-a nakon što je već jednom bio uhićen u rujnu prošle godine, a oba puta je do privođenja došlo zbog sumnje na koruptivne radnje.



Jutros je uhićen zbog sumnje u nekoliko slučajeva primanja mita. Osim Josipa Škorića, uhićeni su Silvio Čamber, direktor u HAC-u, Anđelko Šćukanec, poduzetnik i profesor s Fakulteta prometnih znanosti te Darko Babić, profesor s Fakulteta prometnih znanosti.

Prošle godine Škorić je uhićen zbog sumnje u namještanje poslova HC-a za tvrtku Osijek Koteks koju vodi njehov bratić Zoran Škorić, te tvrtku Structivo koju je vodila Sanda Bajtl. Uz tada uhićenog Josipa Škorića, uhićeni su i Zoran Škorić i Sanda Bajtl. Škorića se tereti za namještanje poslova vrijednih oko 10 milijuna eura, a zauzvrat je primio mito veći od 110.000 eura u vidu novog automobila i uređenja kuće.

Prema sumnjama tužiteljstva Josip Škorić je, kao čelnik Hrvatskih cesta dogovorio s Bajtl i Zoranom Škorićem da će poslove rekonstrukcije državnih cesta namještati Osijek Koteksu, a koji će potom angažirati Structivo kao podizvođača, i to unatoč činjenici da ta tvrtka nije imala potrebne reference.

Zauzvrat su mu osigurali osobne protuusluge – uključujući nabavu automobila vrijednog 66.900 eura, dodatnu opremu za vozilo od 3500 eura te radove i opremu na njegovoj obiteljskoj kući vrijedne najmanje 52.000 eura.

Josip Škorić i Sanda Bajtl

U listopadu 2024. Županijski sud u Zagrebu ukinuo je istražni zatvor Josipu i Zoranu Škoriću jer su svi svjedoci koje su mogli eventualno ometati ispitani. Trećeosumnjičena Bajtl ostaje u pritvoru do dovršetka ispitivanja još nekoliko svjedoka.

Tko je Josip Škorić?

Ovaj dugogodišnji HDZ-ovac, koji se sukobljavao s Branimirom Glavašem, a napete odnose imao je i s Ivanom Anušićem, godinama je radio u građevinskom sektoru, prije nego je preuzeo čelno mjesto Hrvatskih cesta.

Nakon završetka Građevinskog fakulteta u Osijeku zaposlio se u građevinskoj tvrtki Gradnja Osijek, a odakle nakon godinu dana prelazi u INA-u na mjesto voditelja Predstavništva INA Konzalting Osijek. Tu se zadržao tri godine, a onda prešao u javnu službu.

U Osječko-baranjskoj županiji tri je godine stručni savjetnik za infrastrukturu u Zavodu za prostorno uređenje, zatim je pet godina zasjeo na mjesto pročelnika Ureda za obnovu i razvoj Osječko-baranjske županije, a nakon toga je godinu dana bio pročelnik Agencije za razvoj Osječko-baranjske županije.

Josip Škorić/Foto: HAC

HDZ gubi vlast u županiji 2002., pa Škorić silazi stepenicu niže na razinu gradskog komunalnog poduzeća Unikom gdje vodi njihov sektor za građevinarstvo.

U studenom 2005. snažnije se politički aktivira u stranci, pa na unutastranačkim izborima ulazi u vodstvo osječkog HDZ-a, a u isto vrijeme postaje i šef Ispostave Hrvatskih cesta u Osijeku.  Član Uprave (iako ta njegova pozicija nije navedena u Sudskom registru) bio je od 2008. do 2011. gdje ga je postavila vlada Jadranke Kosor, a smijenila vlada Zorana Milanovića.

Par mjeseci nakon što je u prosincu 2011. godine Vladu formirala Kukuriku koalicija, smijenjen je s te pozicije. No, ni nakon toga nije napuštao tvrtku niti ostao bez visoke menadžerske pozicije. Do 2017. godine na čelu je Sektora za održavanje i promet. Nakon toga ponovno postaje predsjednik Uprave, što je bio sve do ostavke.

Strelovit uspon

Ipak, SDP-ova Uprava Hrvatskih cesta Škorića je nagradila visokom pozicijom direktora Sektora za održavanje i promet na kojoj je dočekao 2015. i dolazak Tomislava Karamarka i HDZ-a nazad na vlast, a uskoro i Andreja Plenkovića koji su svi držali Škorića na visokoj poziciji u HC-u

Josip Škorić na čelo Hrvatskih cesta dolazi 2017. godine gdje nije privlačio pozornost javnosti zbog ničega osim svojeg posla, a pod što je spadala i izgradnja Pelješkog mosta na koju je osobno bio jako ponosan.

Mjesec dana prije uhićenja iznenada je dao ostavku iz osobnih razloga. Tada se govorilo da je ostavka ponudio još u svibnju 2024., ali ga nitko nije shvaćao ozbiljno.

U mailu, koji je tada poslao zaposlenicima Hrvatskih cesta, naveo je kako se odlučio povući iz privatnih razloga. Tvrdio je da ta odluka nije bila laka, ali da je najbolja za njega i njegovu obitelj.

“Nasmijte se i ne žalite zbog ove promjene. Vi ste tvrtka, vi ste Hrvatske ceste i to nikada nemojte zaboraviti” – rekao je na kraju maila u kojem se posebno zahvalio zaposlenicima.

“Josip Škorić je zaposlenik Hrvatskih cesta i to na radnom mjestu Savjetnik te uredno obavlja poslove svog radnog mjesta. Utvrđeni poslovi uključuju razvijanje strategije i davanje projekcije vezane za stručno područje, savjetovanje o razvojnim projektima u funkcionalnom području kao i o potrebnim istraživanjima i sl., a zaposlenik može obavljati poslove i na zahtjev Uprave Društva.

Sukladno Pravilniku o plaćama Hrvatskih cesta d.o.o. podaci o plaći predstavljaju poslovnu tajnu. Rad g. Škorića sagledava se iz više aspekata, kao i za ostale zaposlenike unutar Hrvatskih cesta, dok će pravorijek institucija koje vode njegov slučaj u konačnici precizirati njegov status te dati odgovor na Vaše zadnje postavljeno pitanje.”

Njegova imovinska kartica, naveo je Forbes, otkriva kako je žena i on imaju pet stanova i kuću u Osijeku, voćnjak u Zmajevcu i Smart iz 2016. godine. Za pretpostaviti je bilo da on koristi službeni automobil. Imaju oko 128.000 eura ušteđevine, dionice manje vrijednosti te vraćaju kredite vrijedne 144.000 eura. Dio imovine su naslijedili.

Kao predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, primao je plaću od 4.89 eura neto. Kako savjetnici u državnim tvrtkama ne trebaju podnositi imovinske kartice, njegova plaća kao savjetnika nije bila javno poznata.

M. Marković/Foto: Dnevnik.hr


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->