6 savjeta kako najsigurnije voziti po snijegu i ledu

siječanj 4, 2016 maxportal
Share Button

VOŽNJA po snijegu i ledu nije nimalo ugodna. Evo nekih savjeta kako što lakše prebroditi loše vremenske uvjete za volanom koje donosi portal Automobili.hr.



Za svaki slučaj Prije nego krenete na put, provjerite vremensku prognozu u potrazi za mogućim padalinama snijega u području kojim vozite. Također, vaš auto trebao bi imati zimske gume, a nije na odmet pripremiti lance za pogonske kotače.

1. Upravljanje
Ukoliko vam automobil počne proklizavati na cesti, najmanje što vam treba je presnažno ubrzanje te nagli i nepromišljeni pokreti upravljača. Odmah treba pritisnuti papučicu spojke i što prije otpustiti kočnicu. Na taj se način najefikasnije omogućava ponovno prianjanje između guma i kolnika. Vozilom bi trebalo upravljati u smjeru zanošenja, odnosno dok opet ne osjetimo prianjanje vozila za kolnik ili dok se vozilo ne zaustavi. Upravljajte vozilom prilagođenom brzinom uvjetima na cesti i mogućnostima samog vozila. Pokušajte izbjeći nagla ubrzanja i nagla kočenja. Upravljač držite pravilno i pažljivo izbjegavajte nagle pokrete.

2. Držite razmak
Održavajte potreban razmak između vozila i prilagodite ga uvjetima na cesti, kako bi usporavanje ili zaustavljanje bilo bez opasnosti. Led može uzrokovati do deset puta duži put kočenja u odnosu na suh kolnik.


3. Stupanj prijenosa

Prebacivanje u niži stupanj prijenosa, automobili s prednjim pogonom dodatno će stvoriti pritisak na prednjoj osovini i jedino što je potrebno jest pripaziti prilikom ulaska u zavoj. Situacija se dodatno pogoršava kod automobila sa stražnjim pogonom jer stražnju osovinu koči motor. Što se tiče vozila sa pogonom na sva četiri kotača, ono nema takvih problema, ubrzava podjednako oba kraja vozila, ali svakako pripaziti prilikom kočenja jer je automobil uvijek teži i duži je put kočenja.

4. Proklizavanje
Potrebno je lagano upravljač usmjeriti kao da se ne želi ući u zavoj, a pritom pritiskati kvačilo kako bi se oslobodila prednja osovina, a vozilo inercijom vratilo u prvotan smjer kretanja.
Ako govorimo o ekstremnoj situaciji, pokušajte sa laganim dodavanjem kočnice, odnosno kočite sa zadrškom, ali nikako pritisnuti kočnicu do kraja.

5. Podupravljanje
Prilikom ove situacije dolazi do proklizavanja prednjih kotača automobila. Bez obzira na okret upravljača, automobil najčešće ostaje u isto putanji , odnosno potreban mu je širi luk prilikom svladavanja zavoja. Pritom ne smijemo zanemariti činjenicu da postoji velika opasnost od slijetanja s kolnika. Ipak, podupravljanje se začudo smatra “stabilnim” stanjem vozila, za razliku od zanošenja stražnjeg dijela vozila.

Najbolje što možete učiniti jest zaustaviti prijenos snage na kotače, a to ćete učiniti već iznad spomenutom tehnikom pritiska spojke. U istom trenutku lagano popuštajte upravljač kako bi vam se vratila kontrola nad vozilom.

Opušteno držanje upravljača plus pritisak spojke, okrenut će vozilo u smjeru u kojem su okrenuti kotači (unutarnja strana zavoja), a to je ono što želimo.

6. Kočenje
Dozvolite automobilu da se što više oslanja na vlastitu inerciju, odnosno trenje. Nakon toga možemo lagano dodati pritisak na kočnicu i otpustiti ga, i tako ponavljati sve do kad se vozilo ne zaustavi. Posljednja u ovom dijelu, ali ne i manje važna stavka jest spojka. Pritiskom na spojku dopuštamo vozilu da se samostalno ispravi, slobodno kretanje daje nam mogućnost upravljivosti nad vozilom.

Ako primjerice vozilo klizi, pritisnemo kvačilo i vozilo, ako nisu ekstremni uvjeti, polako ispravlja svoj smjer kretanja. Usporavajte tako da ubacite u nižu brzinu ranije nego inače, omogućite tako postupno smanjenje brzine, a papučicu kočnice koristite nježno. U protivnom će doći do blokiranja kotača. Ako vozilo počne kliziti, nemojte naglo kočiti.

Foto:Automobili.hr



Komentari
Share Button