Bernardić: Tomašević namješta natječaj 3,5 puta skuplji. To je posao za Uskok!

26 studenoga, 2023 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Saborski zastupnik i predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata Davor Bernardić ustvrdio je u nedjelju da će Grad Zagreb iz džepova građana platiti zimsku službu skoro tri i pol puta više nego za prošlu zimu ili, kako kaže, otprilike 3,5 milijuna eura više.



“U čijim džepovima će završiti taj novac? To je posao za USKOK! Po uputi Tomaševića 13. srpnja održan je sastanak u prostorijama Zagrebačkih cesta na Donjim sveticama na temu sklapanja novog okvirnog sporazuma za zimsku službu za razdoblje 2023.-2025.

Sastanak su vodili voditelj podružnice Jurica Krleža, Ivan Špehar, te glavni operativac Tomislav Hrastinski, koji u prvoj rečenici na sastanku ističe „pozvali smo vas radi dogovora o natječaju za zimsku službu“. Dakle, protivno zakonu se sa skupinom odabranih subjekata počinje pregovarati kako da se napravi ili konkretnije namjesti natječaj,“ tvrdi šef zagrebačkih Socijaldemokrata.

Pitali su ih kakve bi trebale biti cijene i uvjeti natječaja te je rečeno da se natječaj raspisuje za 3 tjedna. Riječ je o evidencijskom broju nabave 2023-243.

“U samom se natječaju proizvoljno mijenjaju uvjeti kako bi se prilagodio onima koji trebaju dobiti posao. Tako se prilagođavaju kapaciteti skladišta/nadstrešnica za posipni materijal, sol, površine za zimske baze i broj vozila na njima, te se smanjuje broj vozila za zimsku službu.

Inače u samom natječaju se u dijelovima Grada gdje nema konkurencije, daju i prihvaćaju ponude veće od 50% preko procijenjene vrijednosti i odustaje se od bilo kakvog dokaza o pružanju usluge čišćenja snijega u prethodnom razdoblju. Znači da ceste može čistit netko tko nikada nije niti vidio ralicu, kamoli njome upravljao u zimskim uvjetima, dakle sigurnost građana može biti ugrožena. Financijski rezultat, trećinu manje zimskih baza i 15% manje vozila nego prošle zime, a ugovorena cijena više nego dupla,“ kaže Bernardić.

Konkretno, 2022/23 kooperanti osiguravaju 238 vozila u 14 baza i ukupan trošak paušala za sva vozila 2,28 milijuna eura bez PDV-a , a aktualni ugovor za 2023/24, 205 vozila, 9 baza, 3,8 milijuna eura za vozila plus cijena izlaska po radnom satu vozila, a procjena je da će to ukupno iznositi oko 6,5 millijuna eura  bez PDV-a.

“Da ponovimo, Grad Zagreb iz džepova građana platiti će skoro 3 i pol puta više zimsku službu po vozilu i po bazi, za ovu zimu nego za prošlu, otprilike 3,5 milijuna eura više. Stoga još jednom pozivam DORH i USKOK da istraže kriminal u Zagrebačkim cestama”, kazao je Bernardić.

Osvrnuo se i na odluku Ustavnog suda kojom je ukinuta odredba članka 72. st. 4. Zakona o gospodarenju otpadom.

“Odlukom Ustavnog suda ne može se više za nepropisno odlaganje otpada kazniti cijela zgrada, već samo pojedinačni stanar koji je to napravio. Sjetimo se da je Tomašević građanima prijetio kaznama. Gradska vlast kaže da se to ne odnosi na gradsku odluku o zbrinjavanju otpada, no to nije točno, jer je sadržajno ista odredba kakvu je iz zakona ukinuo Ustavni sud propisana u čl. 21 i čl. 23. st. 4. odluke, dakle i Grad će morati izmijeniti svoju odluku.

Tvrdnja da se za Grad nije ništa promijenilo je najobičnije guranje glave u pijesak. Kakvu situaciju sad imamo? Kazne ako nemaju plave vrećice, mogu se ispisivati samo obiteljskim kućama, a ne i stanarima zgrada, što će dodatno smanjiti upotrebu plavih vrećica u zgradama, a i ovako je niska.

Riječ je o duboko nepravednom i diskriminirajućem sustavu jer će samo dio građana snositi cijeli trošak novog modela zbrinjavanja.“ rekao je Bernardić.

„Pozivam gradsku vlast da prestane s glupostima, smanjite fiksni dio usluge, uvedite čipirane kontejnere i mjerite varijabilni dio usluge prema broju odvoza i veličini spremnika. Uvedite manje kante za kuće, a kontejneri u zgradama, ako ih je više, nek se prazne kad se napune, očitavajući čip. Takav sustav je jednostavniji i jeftiniji.

Hina/Foto: SD press


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->