NOVI NAPAD NA ŠKORU: Oštetio je HRT za milijune, Orfej ostavio u dugovima i onda ga ‘privatizirao’

srpanj 21, 2019 maxportal
Share Button

Nastavlja rat između Novosti i Miroslava Škore. Prvo je Pupovčev tjednik optužio Škoru da je od HRT-a dobio povlašteni kredit od 120.00  maraka i otpremninu od 350 tisuća kuna, koji mu nisu pripadali, a sad iznose  nove još teže optužbe.



“Predsjednički kandidat Miroslav Škoro uzeo je krajem 1990-ih od Hrvatske radiotelevizije bogatu otpremninu, iako po mišljenju Državnog ureda za reviziju nije imao nikakvo zakonsko pravo na nju. Nakon samo dvije godine na poziciji direktora Orfeja, glazbene kuće u stopostotnom vlasništvu javne televizije, Škori je 1999. godine odobreno čak 350 tisuća kuna otpremnine, premda je razriješen na vlastiti zahtjev”, pisale su Novosti u prijašnjem tekstu.

Škoro je na prvi napad uzvratio izjavom da Novosti lažu, kazavši “kad ti Pupovčeve Novosti daju ovakvu naslovnicu, to je najbolja referenca da si na pravom putu. Brzo će doći trenutak kad će širitelji mržnje i lažnih vijesti biti skinuti s državnog proračuna i prepušteni izazovima tržišta.”

“Ponižavanje djece  poginulih branitelja”

Pri tome je objavio da će “sav novac od tužbe uplatiti djeci poginulih hrvatskih branitelja”, što je u značajnom dijelu hrvatske javnosti shvaćeno uvredljivo i ponižavajuće jer je djecu poginulih hrvatskih branitelja tretira kao siročiće za koje se nema tko brinuti pa će im on, Miroslav Škoro, donirati novac. “Ratni dezerter bi donirao djeci poginulih branitelja. Ne dopuštam ti da ponižavaš moje nećake”, uzvratio mu je jedan čitatelj.

Škoro je nakon toga objavio da nije točno da nije primio  350 tisuća kuna otpremnine nego mnogo manji iznos i da je sve bilo zakonito.

U prilog tezi da odlazeći iz Orfeja Škoro nije učinio ništa protuzakonito, iz njegova stožera prilažu doznaku iz tadašnjeg Zavoda za platni promet na kojoj je vidljivo da je HRT Škori 24. rujna 1999. isplatio 135.600 kuna, ni polovicu svote koju navode Novosti, a kao svrha doznake navodi se isplata otpremnine u skladu s ugovorom o plaći.

Novosti sada iznose nove optužbe na teret Škore. U tekstu Njuškalo i huškalo, uzvraćaju na njegove izjave i donose nove detalje o Škorinim sumnjivim poslovima s HRT-ovom tvrtkom Orfej. Pišu da se radi o milijunskim iznosima.

Škoro je, pišu Novosti, u dvije godine dok je bio predsjednik Orfeja, diskografske kuće u vlasništvu HRT-a, oštetio javnu televiziju za više milijuna kuna, Orfej ostavio u dugovima, a kupio autorska prava na pjesme koje su bile u vlasništvu Orfeja.

Škoro: “I drugi su dobili iste kredite”

“Nije točno da nisam imao pravo na otpremninu i nije točno da sam ja jednostrano raskinuo ugovor o radu. Ne znam otkud Državnoj reviziji taj podatak prema kojemu nisam trebao dobiti otpremninu. Ovo mi je prvi glas o tome”, odgovorio je Škoro.

Iako Škoro tvrdi da mu do prošlog tjedna mišljenje revizije nije bilo poznato, Novosti su pronašle tekst Večernjeg lista iz prosinca 2000. godine u kojem Škoro nije želio odgovoriti na konstataciju novinara da “Državna revizija traži da vrati otpremninu jer je s HTV-a otišao na vlastiti zahtjev”.

U izjavi za Jutarnji list prije nekoliko dana Škoro je pak  rekao da je otpremninu dobio “sukladno važećim odredbama i sporazumnog raskida ugovora o radu”.

Novosti  tvrde  da je Škoro  po ugovoru otpremninu mogao dobiti jedino od Orfeja, koji je tada bio u dugovima, a ne od HRT-a. U istome je tekstu tek kratko komentirao povlašteni kredit. “Zašto nitko ne pita ostalih 200 zaposlenika HRT-a koji su također dobili kredite kao ja”, izjavio je, premda ni u tom slučaju nije bio ugovorno vezan uz HRT nego Orfej.

Orfej oštetio HRT i radnike i završio u milijunskom gubitku

Orfej, glazbena kuća u vlasništvu HRT-a kojom je upravljao Škoro bila je  predmet istraživanja policije, iako je izravni povod nepoznat, navode Novosti.

Ono što je poznato je nalaz Državnog ureda za reviziju iz 2000. Od 1997. godine, kad je Škoro postao direktor, Orfejevi proizvodi reklamirali su se u udarnim terminima na HRT-u potpuno besplatno, iako su kao samostalno trgovačko društvo imali obavezu plaćati takve usluge po tržišnim cijenama. Do 1999. godine HRT je tako oštećen za tri milijuna kuna, a tijekom 1999. bez obračuna je ostalo dodatnih 1,3 milijuna kuna TV promidžbe.

Pored toga, HRT je Orfeju besplatno ustupio robu u vrijednosti od 800 tisuća kuna, poslovni prostor u kojem se nalazilo sjedište Orfeja i usluge Simfonijskog orkestra HRT-a čiji radnici nisu dobivali honorare.

Krajem 1999. Škoro je otišao s direktorskog mjesta, a tvrtka Orfej je te godine zabilježila gubitak od 1,5 milijuna kuna.

Škoro “kupio” Orfej, HRT lažirao izvješće

Orfej je 2015. službeno ugašen. Škorina firma Campus pobijedila je na natječaju za fonografski katalog od 600 mastera (nosača zvuka i slike) s početnom cijenom od 1.8 milijuna kuna. Nacional je procijenio da vlasnik tih prava godišnje može dobiti oko 200 tisuća kuna od reprodukcije pjesama u javnom prostoru. U jednom izvješću iz 2010. Orfej je naveo iznos od 350 tisuća kuna godišnjih prihoda od naknade fonogramskih prava.

Poslije 2000. financijska policija i Državno odvjetništvo prionuli su detaljnoj analizi poslovanja HRT-a, koji je u službenom izvješću uprave za 1999. godinu završio u plusu od 4,5 milijuna kuna iako je u stvarnosti bio u minusu 120 milijuna kuna. Priča nije imala nikakav pravni epilog.

Prvotno je objavljeno da je sporazumni raskid potpisao tadašnji direktor HRT-a Ivica Vrkić, koji je brzo demantirao te napise, a iz faskimila ugovora vidi se da ga je potpisao tadašnji financijski direktor Josip Đerek.

“Tvrdnja da sam s Miroslavom Škorom potpisao taj dokument je neistinita i lako provjerljiva, budući da je iz njega jasno vidljivo kako se ne nalazi moj potpis, već potpis Josipa Đereka,tadašnjega člana Uprave za financije.

Nadalje, ne samo da spomenuti dokument nisam potpisao nego o isplati nisam bio niti obaviješten, a saznao sam tek po izvršenju isplate”, napisao je bivši direktor HRT-a Ivica Vrkić.

M. Marković/Foto:N1

 

Komentari
Share Button