ISTRAŽUJEMO POZADINU AFERE U ZTC-u: Bivši šef VSOA-e, general Zdravko Klanac, u životnoj ulozi Eliota Nessa

ožujak 21, 2018 maxportal
Share Button

Posljednja kadrovska križaljka koja bi trebala uzeti maha u menadžerskoj strukturi zrakoplovno-tehničkog centra (ZTC) u Velikoj Gorici, odnosi se na nedavne odluke ministra obrane Damira Krstičevića, koji nastoji uvesti red u ovu vrijednu i perspektivnu ustanovu.



PIŠE: Marko Marković

Nažalost, u ZTC-u posljednjih 10-ak godina vlada pravo rasulo koje je nastalo dugotrajnim zanemarivanjem zrakoplovne struke, koje je nužno rezultiralo i rasipanjem i odlaskom najstručnijih kadrova, a bez priljeva i stasanja novih stručnjaka.

Dok su bili pod MORH-om, zavod je imao naziv ZTZ te su se njegovi zaposlenici žalili na „gušenje“ njihovih kapaciteta te totalnu izoliranost na civilnom tržištu zbog vojnog predznaka. Sredinom 2010. godine su se osamostalili i izdvojili iz sustava MORH-a i najavljivali velike projekte na civilnom tržištu.

Prvi predsjednik uprave je bio Zdravko Delić, nekadašnji zaposlenik čuvenog Zmaja koji je u danima najvećeg ponosa brojao do tri tisuće zaposlenika. Danas u ZTC-u (bivšem Zmaju op.a.) radi oko 230 ljudi.

Delić je najavljivao oživljavanje starih kontakata, a čak su najavljivali da bi u ZTC-u svoje avione trebao servisirati i popularni glumac John Travolta. Od početnog ushita, nije ostalo ništa jer je Delić smijenjen nakon političkih pritisaka iniciranih od sindikalnih struja u ZTC-u. Od tada se mijenjaju uprave društva, a MORH svog člana ima u upravi i tijelima poput skupštine i nadzornog odbora, što je i logično, jer ZTC i danas preživljava isključivo zahvaljujući poslovima koje ugovara MORH za održavanje letjelica HRZ-a.

Aktualni predsjednik uprave ZTC-a je Drago Krpan, bivši general HKoV-a koji, blago rečeno, jako malo zna o zrakoplovima i zrakoplovstvu inače. Tu je i Marijan Luketić, dobro poznat kao sindikalac. Iako nema nikakve formalne zrakoplovne naobrazbe i praktičnog iskustva, već godinama ima začuđujuće velik utjecaj na brojna događanja u ZTC-u.

Zbog sveukupnog lošeg stanja u ZTC-u, došlo je do povezivanja te ustanove s sumnjivim ukrajinskim skupinama iz tvrtke Ukrspeceksport. ZTC je upravo u Ukrajincima prepoznao dugoročnog partnera na remontu zrakoplovne tehnike i opskrbi pričuvnim dijelovima.

Remont 12 helikoptera Mi-8/17 prošao je nekako u tišini iako je ostalo mnogo problema, ponajprije oko kvalitete izvedenih radova te sumnjivog nestanka rezervnih dijelova sa skladišta ZTC-a a kako bi se nekako brže-bolje zataškao loš remont, a koje Ukrajinci do danas nisu vratili ZTC-u.

Remont MiGova doživio je pravi fijasko s međunarodnim odjekom, u kojem osim što su Ukrajinci bili dužni platiti naknadu za penale, nedavno je Krstičević odlučno zatražio četiri zamjenska zrakoplova MiG-21 jer su nam prodani avioni van resursa s prekucanim serijskim brojevima.

Izgubljeni novac na MiG-ovima trebalo je nekako zaraditi te namiriti obećanja ukrajinskom lobiju u MORH-u i ZTC-u, pa se cijeli sustav ZTC-a upregao da se i remont helikoptera Mi-171Sh usmjeri, gdje drugdje, nego prema Ukrajini.

U međuvremenu dosta se toga promijenilo u MORH-u.

Ministar Damir Krstičević je jasno i na vrijeme dobro detektirao da su ukrajinski partneri glavni krivci za rasulo u zrakoplovnoj tehnici HRZ-a i pod svaku cijenu odlučio toj praksi stati na kraj. Odlučeno je da se remont Mi-171Š povjeri najboljem mogućem izvođaču, a to je logično na teritoriju njegovog proizvođača, tj. u Ruskoj Federaciji.

Koliko je potonja odluka iznervirala vodeće u ZTC-a te paralelno ne mareći za položaj i ulogu ministra, na sve načine još uvijek nastoje „minirati“ ovaj projekt iako je isti već započeo i odvija se planiranom dinamikom.

Tako su pojedinci bliski upravi pripremili i materijal za potencijanu tužbu, a koji je poslužio kao osnova za pokretanje policijskih izvida od strane ŽDO-a u Velikoj Gorici.

Bilo kako bile, kadrovske promjene u ZTC-u su u punom jeku jer tu ustanovu jednostavno treba spasiti od potpunog rasula. Za člana uprave se tako spominje da dolazi general Zdravko Klanac koji je uspješno vodio VSOA-a u vrijeme Milanovićeve Vlade te je zbog toga i bio smijenjen.

Naime, ozbiljno se približio suspektnim radnjama tadašnjeg načelnika glavnog stožera Drage Lovrića, zvanog Kameleon, pa je zbog toga „platio“ smjenom iz VSOA-e.

Klanac će po biografiji koja ga obvezuje, po osobnim i sručnim kvalitetama,  djelovati kao “The Untouchables” i nikakvim interesima uvezani Eliot Ness u Nadzorni odboru ZTC-a. Na čelu tog važnog tijela trenutno se nalazi Vildana Megla, za koju upućeni govorene da je nesposobna i nekompetentna, da ima skromna stručna znanja u zrakoplovstvu, ali se u karijeri provlači u zrakoplovnim civilnim krugovima.

Klanca nesumnjivo čeka veliki posao.

Uvidjelo se da na čelu uprave ZTC-a treba imati čovjeka iz zrakoplovne branše. Odluka je pala na brigadira Ivicu Grebenara koji je bio nedavno i načelnik tehničko-logističkog odjela u Zapovjedništvu HRZ-a te je sigurno dobro upoznat s ukrajinskim malverzacijama.

Grebenara treba podržati kao relativno dobar izbor (ako se ne može bolje), uz nadu da će se odmaknuti od nekih starih sponzora koje HRZ ne pamti po dobru.

Dvojac Grebenar-Klanac kao Krstičevićevi  “nedodirljivi”  kreću u akciju!

Foto:morh

 



Komentari
Share Button