Ukrajinci srušili ruski ponos! Pao je moćni lovac bombarder Su-34

25 rujna, 2025 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ukrajinske zračne snage srušile su ruski borbeni zrakoplov Su-34 u Zaporiškoj oblasti u ranim jutarnjim satima, izvijestile su ukrajinske zračne snage. Riječ je o višenamjenskom nadzvučnom lovcu-bombarderu s dva motora koji košta oko 50 milijuna dolara.



Zrakoplovstvo je priopćilo da je Su-34 oboren oko 4 sata ujutro po lokalnom vremenu u sektoru Zaporižja na prvoj crti fronte. Navodno je ratni zrakoplov u vrijeme napadao grad Zaporižje navođenim zračnim bombama, objavio je Kyiv Independent.

“Neprijateljski Su-34 srušen je oko 4 sata u smjeru Zaporižja, gdje je izvodio terorističke napade koristeći navođene zračne bombe. Zajedno do pobjede!”, stoji u priopćenju ukrajinskog Glavnog stožera.

Rusija zasad nije komentirala tvrdnje ukrajinske vojske o gubitku Su-34.

Suhoj Su-34 je višenamjenski jurišni zrakoplov sovjetskog podrijetla, dometa od oko 4000 kilometara, izvorno razvijen za sovjetske zračne snage krajem 1980-ih godina.

Ruski zračni napadi na Ukrajinu dramatično su se pojačali u proljeće i ljeto 2025., a očekuje se da će se intenzivirati u hladnim mjesecima napadima na energetsku infrastrukturu Kijeva.

Prema podacima grupe za otvorene podatke (OSINT) Oryx, od početka ruske agresije na Ukrajinu Rusija je izgubila najmanje 37 zrakoplova tipa Su‑34 (uz pet oštećenih) i jedan Su‑34M. Uništeno je i  8 višenamjenskih zrakoplova Su-35S. Taj broj odnosi se isključivo na vizualno potvrđene gubitke, pa je moguće da je stvarna brojka i veća.

Su‑34 je zrakoplov koji može nositi širok raspon vođenog naoružanja zrak–zrak i zrak–zemlja.  Riječ je o zrakoplovu NATO kodnog imena Fullback, a temeljen je na moćnom lovcu Su-27. Prvi je puta letio pred raspad Sovjetskog Saveza 1990. godine, a 2014. godine ušao u sastav ruskog ratnog zrakoplovstva.

Procjena je da Su-34 košta oko 50 milijuna dolara.

M.M. /Foto: Oleg Beljakov/Wikimedia commons


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->