Afera Bankomat: HTV svjesno laže, vrši pritisak na pravosuđe i obmanjuje javnost

ožujak 6, 2015 maxportal
Share Button

Tijekom cijelo postupka „Bankomat“ novinari HTV-a nazočili su na samo jednoj raspravi, i to onoj prvoj, pa iznose neistinite informacije, vrše pritisak na suđenje koje traje. Dosadašnji tijek postupka ničime ne ukazuje da je pričinjena bilo kakva šteta, već upravo suprotno.



Autor: D. Lukić
Photo: Screenshot hrt

NAKON priloga o “Aferi Bankomat ” u emisiji Labirint  Hrvatske televizije reagirali su odvjetnici prozvanih Slavena Čolaka i Borisa Šimunića, koje su novinari HRT-a prozvali da su sudionici m Afere, u kojoj je “pričinjena materijalna šteta veća od 660 milijuna kuna”.

Budući da je sudski postupak u tijeku na HRT-u su se malo zaigrali. Prilog je rađen po sistemu “kadija te tuži, kadija te sudi” i više sličio na propagandni uradak DORH-a i Uskoka nego na realnu novinarsku obradu za Hrvatsku vrlo važnog slučaja.

Novinari HRT-a već su “presudili” da je u slučaju “Bankomat” učinjena materijalna šteta veća od 660 milijuna kuna, iako dosadašnji tijek postupka upućuje na suprotan zaključak.

Na njihov prilog prozvani Slaven Čolak i Boris Šimunić reagirali su preko zajedničkog odvjetničkog društva Mate Matić, Nikola Mandić i Ivan Stanić kojim HRT spočitavaju neistinito informiranje javnosti i upozoravaju da se ne budu istovremeno i tužitelji i suci:  lab 2

Poštovani

Obraćam vam se u svojstvu punomoćnika gospodina Borisa Šimunića iz Svete Nedjelje i Slavena Čolaka iz Zagreba, koje osobno branimo u kaznenom postupku poznatijem kao „Bankomat“, a koji se postupak vodi pred Županijskim sudom u Zagrebu

Ovim putem želimo ukazati  da najava emisije „Labirint za dan 05.03. 2015. godine pod nazivom „Što se događa s ‘Aferom Bankomat’ u kojoj je nastala šteta od 660 milijuna kuna?“, sadrži neistinitu informaciju da je u navedenom predmetu nastala šteta kako se to navodi te se već u najavi dezinformira hrvatska javnost i vrši  nedopustiv utjecaj na pravosuđe.

Naime, konstatacijom  u najavi emisije „Labirint“ kako je aferom Bankomat“ nastala šteta od 660 milijuna kuna“, bez ikakve osnove i utemeljenosti, iznose se neistinite informacije te se vrši utjecaj na postupak u tijeku, što predstavlja kršenje pozitivnih propisa i elementarnih načela objektivnoga i nepristranog informiranja javnosti, a  sve navedeno, osobito uzimajući u obzir činjenicu da dosadašnji tijek sudskog postupka ničime ne ukazuje da je pričinjena bilo kakva šteta, već upravo suprotno.

Ističe se kako je Hrvatska radio televizija tijekom cijelo postupka „Bankomat“ pred Županijskim sudom u Zagrebu bila nazočna na samo jednoj raspravi, i to onoj prvoj, koja je održana prije više od godinu dana, uslijed čega je došlo do propusta u saznavanju više detalja potrebnih za objektivno sagledavanje okolnosti pod kojima je podnijeta optužnica Bankomat kao i bitnih činjenica za cijeli postupak.

Da je postupanje Hrvatske radio televizije bilo drugačije od navedenog došlo bi se do saznanja uslijed kojih bi se javnosti mogla predočiti sasvim druga slika slučaja „Bankomat“ od one kakvom je prikazana u proteklim godinama kao i posljednjoj najavi emisije „Labirint“ za dan 5.03.2015.godine.

Objavom neistinitih informacija da je „nastala šteta od 660 milijuna kuna“ Hrvatska radio televizija nedopustivo je preuzela ulogu suda obzirom da postupak „Bankomat“ u tijeku te nije dokazano da bi ikome nastala bilo kakva šteta.

Dakle, o tome je li netko oštećen, tko i u kojem iznosu, odlučuju nadležne sudske instance, a nikako ne mediji koji su dužni objektivno i nepristrano izvještavati javnost. Iznošenje neprovjerenih i neistinitih navoda na javnoj televiziji predstavlja ne samo prejudiciranje sudske odluke i nepoštivanje presumpcije nevinosti, već i javni linč okrivljenih, što je protivno pozitivnim propisima i osnovnim ljudskim pravima svake osobe.

Slijedom iznijetoga molite se, sukladno pozitivnim odredbama Zakona o medijima (NN 59/04, 86/!!, 83/13), objaviti sadržaj ovog dopisa u sklopu najavljenog priloga o „Aferi bankomat“ u emisiji „Labirint“ dana  05. 03. 2015. godine.”

Dopisi su upućeni  glavnom ravnatelju HRT-a Goranu Radmanu, ravnatelju programa Saši Runjiću, glavnom uredniku HTV1 Igoru Tomljanoviću te urednici emisije Labirnit Jagodi Bastalić.

matic, doc 1

matic, doc 2



Komentirajte kao i prije. Jednostavno se prijavite putem Facebook-a, Gmail-a ili Twittera.


Share Button