Greenway

Dobra vijest za bicikliste: Konačno stiže novac iz EU za hrvatski Greenway

31 listopada, 2020 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Znate li što je hrvatski Greenway? Za one koji još ne znaju, to je bicilistička ruta uz rijeku Savu koja je trebala premostiti Hrvatsku. U prvoj fazi  od Bregane do Martinske vesi u Sisačko-moslavačkoj županiji, a u drugoj fazi skroz do granice sa Srbijom.



Kroz Grad Zagreb išla bi s obje strane rijeke Save dok je kroz Zagrebačku županiju planirana staza s jedne strane rijeke.

Ukupna duljina biciklističke rute kroz Zagrebačku županiju bez prilaza mostovima iznosi 56,8 kilometara dok za Grad Zagreb iznosi 50,7 kilometara. Cijela staza s prilazima mostovima na kraju bi bila duga 121 kilometar.

Studija izvodljivosti napravljena je prije pet godina, a spominjalo se da će projekt težak 123 milijuna kuna, od čega bi se 85 posto povuklo iz fondova EU-a, biti gotov do kraja 2017., ali od toga nije bilo ništa.

Osim gradnje biciklističke prometnice od ekoasfalta, planira se uređenje dva kilometra dugih prilaza mostovima, kao i uređenje prilaza i spojeva na postojeću biciklističku i cestovnu infrastrukturu te ugradnja dodatne opreme koja uključuje rasvjetu, punjače za e-bicikle, odmorišta, parkirališta, infooznake te brojače prometa.

Prošlog ljeta gradska pročelnica za gospodarstvo Mirka Jozić predstavila je pilot-projekt za koji se apliciralo, a koji obuhvaća petu fazu DG2 Greenwaya, odnosno izgradnju i opremanje dijela biciklističke staze na trasi Blato – Savski most koja se proteže desnom obalom rijeke Save, ukupne dužine 1,66 kilometara.

Sredstva za projekt odobrena su u listopadu, a dokumentacija za njega stigla je na Skupštinu Grada, koja će o njemu odlučivati 6. veljače. Ukupna vrijednost pilot-projekta je 6,7 milijuna kuna, od čega iz fondova EU-a stiže 5,7 milijuna dok je ostatak dužan osigurati grad.

Iz dokumentacije je vidljivo da najveći dio financijskog kolača otpada na izradu kompletne projektne dokumentacije za čitavu dužinu staze od 121 kilometra u iznosu od 3,4 milijuna kuna, dok je na samu izgradnju i opremanje dionice pilot-projekta planirano 2,4 milijuna kuna.

Na reviziju studije napravljene 2015. godine otpada 86 tisuća kuna, stručni nadzor 80 tisuća kuna, a na usluge i promociju 99 tisuća kuna.

Sama izgradnja cjelokupne staze, koja ide Savskim nasipom, podijeljena je u devet faza. Ostale faze trebale bi krenuti nakon pilot-projekta i trebale bi biti gotove u roku osam mjeseci od potpisivanja ugovora o radovima. To uključuje početak staze koji bi bio u Bregani i koja bi kroz svojih 17 kilometara vodila uz Savu do Podsusedskog mosta.

M.M. /Foto: zagreb.hr


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->