HEP u Zagrebu pustio u rad 100. ELEN punionicu za električna vozila

8 studenoga, 2019 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

HEP je u Zagrebu pustio u rad jubilarnu stotu punionicu za električna vozila, čime je nakon otvaranja punionica na hrvatskim autocestama nastavljeno širenje ELEN mreže u gradovima kako bi se omogućile sigurne međugradske vožnje električnim automobilom u cijeloj zemlji.



HEP, ujedno, daljnjim širenjem ELEN mreže doprinosi elektrifikaciji hrvatskog prometa i doprinosi borbi protiv klimatskih promjena i ispunjava ciljeve energetske politike Europske unije.

“Puštanjem u rad stote punionice za električna vozila Hrvatska elektroprivreda se potvrđuje kao ključni subjekt u elektrifikaciji prometa u Hrvatskoj, koju provodimo u skladu sa smjernicama Vlade Republike Hrvatske i politikama Europske unije. U ovom trenutku u realizaciji i planovima imamo postavljanje više od stotinu punionica širom Hrvatske, a od čega 26 u Zagrebu”, izjavio je predsjednik Uprave Hrvatske elektroprivrede Frane Barbarić i dodao kako je HEP tek na pola puta što se tiče planirane izgradnje infrastrukture za električna vozila, ukupne vrijednosti 60 milijuna kuna.

HEP-ova stota punionica smještena na Trgu kralja Tomislava u Zagrebu, sufinancirana je sredstvima iz EU projekta EAST-E, u sklopu kojeg će HEP postaviti 27 rapidnih punionica snage 50 kW diljem Hrvatske. HEP je do sada u Zagrebu postavio deset punionica (devet javnih i jednu u garaži poslovne zgrade u sjedištu), šest punionica je u postupku realizacije, dok se za 20 punionica trenutno definiraju lokacije postavljanja.

U Zagrebu 35 ELEN punionica

Planiranom realizacijom, HEP će na području Grada Zagreba imati ukupno 35 javnih punionica. U ovom trenutku HEP-ova mreža punionica pokriva sve autoceste i druge važne cestovne pravce u Hrvatskoj, gradska središta i turistička odredišta, uključujući i više otoka te se prostire na području Grada Zagreba i 18 županija.

Gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić je čestitao HEP-u na stotoj punionici u Hrvatskoj i desetoj u Zagrebu te dodao kako uz električnu energiju budućnost prometa leži i u drugim alternativnim gorivima, kao što je vodik. Podsjetio je da je nedavno jednu takvu punionicu Grad Zagreb otvorio kod Fakulteta strojarstva i brodogradnje.

Početkom 2015. godine HEP je započeo ciklus izgradnje ELEN punionica u hrvatskim gradovima prateći stavke Direktive 2014/94/EU o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva, koja do 2020. godine predviđa dostupnost punionica na svakih 50 kilometara autocesta, u svim aglomeracijama s više od 20.000 stanovnika, u svim morskim, zračnim i lukama unutarnje plovidbe, kao i na željezničkim te autobusnim kolodvorima.

Postavljanje 100 javnih ELEN punionica diljem Hrvatske, financirano je vlastitim sredstvima HEP-a te sredstvima iz EU fondova kroz projekte EAST-E, NEXT-E te bigEVdata. Trenutno se provode testiranja svih mogućnosti usluge krajnjem korisniku, pa tako i samih modela naplate koji će u narednim mjesecima rezultirati komercijalizacijom usluge.

Lokacije HEP-ovih ELEN punionica u Zagrebu:

Punionice u pogonu:

• Trg kralja Tomislava (Glavni kolodvor): 2 rapidne punionice od 50Kw i 1 brza punionica od 22 kW
• Trg Luke Botića BB (Autobusni kolodvor): 2 rapidne punionice od 50Kw i 1 brza punionica od 22 kW
• BP Sesvetski Kraljevec (Selska ulica 16): 1 rapidna punionice od 50Kw
• BP Zagrebačka avenija Sjever (Zagrebačka avenija 90): 1 rapidna punionica od 50Kw
• Trg Stjepana Radića 1 (Gradsko poglavarstvo): 1 rapidna punionica od 50 kW
• Koranska ulica (HEP): 1 x AC 22 kW i DC 20 kW

Punionice u procesu postavljanja:

• BP Lučko Sjever (Zagrebačka obilaznica -motel Plitvice): 2 rapidne punionice od 50 kW
• BP Lučko Jug (Zagrebačka obilaznica -motel Plitvice): 2 rapidne punionice od 50 kW
• Bundek (Ulica Damira Tomljanovića Gavrana): 2 brze punionica od 22 kW

Podaci o ostalim lokacijama aktivnih ELEN punionica u Hrvatskoj prikazani su na interaktivnoj mapi.

R.I. /Foto: press

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->