Agencije se opet osramotile! Osim jedne. A onaj profesor s Oxforda nek podere diplomu

28 svibnja, 2019 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kad smo tri dana prije izbora objavili ankete CroElecto, Agencije 2×1 komunikacije,  u čiji podaci  su pokazivali da su HDZ i SDP izjednačeni, na portalu smo doživjeli ozbiljnu pljuvačinu.



Bilo je i oštrih polemika.

Jednoj vatrenoj HDZ-ovki, koja je trolala da je “Maxportal udbaški i KOS-ovski” i da ga “nikad više neće otvoriti”, jer objavljuje anketu po kojoj  SDP puše za vratom HDZ-u te da pobjeđuje u četiri velika grada, kratko sam uzvratio i zaradio 30 dana blokade na Facebooku.

Toj saborskoj zastupnici HDZ-a odgovorio sam “odjebi s Maxportala, odi na Dnevno.hr, oni obožavaju ‘jednostavnije strukturirane’ i polupismene”.

Prijavila me Marku Zuckerbergu i Facebook me blokirao na 30 dana zbog ‘uvredljivog sadržaja’ (content abusive).

Na Maxportalu smo izvorno objavljivali ankete dvije agencije –  2×1 komunikacije iz Zagreba i Agencije Nina iz Ljubljane. Obje te agencije mogu se pohvaliti da su dale točan broj mandata za dvije vodeće stranke, a to je izazivalo najviše komentara kod čitatelja.

U profesionalnom smislu bila mi je važna dostupnost sirovih rezultata istraživanja, ovdje ću predočiti istraživanje za grad Zagreb i podršku strankama na izborima za Europski parlament

Ankete drugih agencije preuzimali s medija kojih su iz izvorno objavljivali. Katkada smo smo, uz dvojbu činimo li profesionalni propust, komentirali njihove rezultate. Posebno smo bili kritični prema agenciji Oraclum, koju vodi dr. sc. Vuk Vuković sa Sveučilišta u Oxfordu.

Taj se pak napromašvao da bi mu svi mogli poručiti da podere diplomu. Već tada, po objavi rezultata, napisali smo mu da je gori od Ilije Sivonjića, onog nogometaša Dinama koji je postao simbol za promašaje.

Pred same izbore i HRT je počeo objavljivati ankete, svoj HRejting. Radili su to toliko loše da su činili štetu HDZ-u, stranci za koju su navijali. Slično kako je onodobna Televizija Zagreb, u proljeće 1990. godine, navijala za tadašnji Račanov SKH-SDP.

HRejting je HDZ-u predviđao pet mandata, SDP-u tri, a Živom zidu, Amsterdamskoj koaliciji i Mostu po jedan mandat. Prema njihovim istraživanjima, za 12. mandat borili su se Marijana Petir i Mislav Kolakušić.

Istraživanje Crobarometar, koje provodi agencija IPSOS, previđalo je dan prije predizborne šutnje isti omjer snaga s razlikom da su se po njima za zadnji mandat borili HDZ i Mislav Kolakušić.

Crobarometar je Plenkovićevoj stranci davao i podršku od 28,2 posto i borbu šesti mandat,

I posljednji Cro Demoskop, istraživanje koje provodi Promocija plus, je HDZ-u davao pet mandata ( i borbu za šesti) SDP-u tri, a Živom zidu, Amsterdamskoj koaliciji i Mostu po jedan, a napomenom da se za zadnji mandat bore Živi zid i HDZ.

Četiri mjeseca prije izbori za Europski parlament ankete je predstavila i Anka Mrak Taritaš i izazvala opći smijeh javnosti. Po njezinim anketama ( koje je proveo IPSOS ) Amsterdamska koalicija bila je druga politička snaga u zemlji s podrškom 12,5 posto, a Dalija na petom mjestu s 9,4 posto podrške.

Amsterdamska koalicija bi vjerojatno bolje prošla da nije bilo divljanja Kreše Beljaka u medijima i na društvenim mrežama, ali i svađalačkim i podcjenjivačkim objavama njegove glasnogovornice Ivane Tomić, “Hercegovke iz Mostara”, cure velikih ambicija, a skromnih znanja. Sudeći po objavama Tomićka bi mogla biti glasnogovornica Radničke fronte ( ili neke slične ridikulozne organizacija), ali u HSS je zalutala.

Na kraju dva promišljanja:

Katkada dvojima provodi li većina tih agencija uopće ankete ili ih dva tri lika sami poslože po vlastitom nahođenju i predstave javnosti, a skupo naplate naručiteljima.  (Slučaj Mrak Taritaš i Amsterdamska koalicija)

Drugo, što je bliže istini, ankete se u predizborno vrijeme najčešće provode za stranke, čelnici stranaka plate dobar rejting vjerujući da će im dobra pozicija u anketama pomoći na izborima. Time se ankete pretvaraju u alate za kreiranje, a ne istraživanju javnog mišljenje i raspoloženju birača, kako se predočava javnosti.

Marko Marković/Foto/pxll

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->